Pablo en Raimaer's comeback

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Pablo en Raimaer's comeback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 18:33

We komen terug!

Door diverse omstandigheden heb ik de laatste anderhalf jaar erg weinig wedstrijden gereden. Pablo heeft diverse blessures gehad, eigenlijk hebben we sinds februari 2002 niet langer dan een week of 4 kunnen trainen zonder onderbrekingen. Raimaer is vorig jaar gedekt, heeft inmiddels een zoon maar dat is ook niet zonder slag of stoot verlopen en ik ben nu sinds een week of acht weer aan de slag met haar. Dus het werd wel tijd om weer eens te gaan starten. Aangezien daar ook nog de vogelpest en mijn bruiloft en vakantie bij kwam, kon ik pas sinds begin juni weer weg. Inmiddels zijn dat twee L1 dressuurwedstrijden geweest met Raimaer (2 * 153, 1 * 158 en 1*159 punten) en met Pablo een keer L2 (2*158) en een keer B springen (4 strafpunten). Redelijk dus, en biedt goede hoop.

Dit weekend was dan eindelijk de eerste keer springen met twee paarden. Lekker in Vught, oude thuishonk en dus vetrouwd rijden. Ik was gisteren begonnen met Pablo, die ging gewoon lekker vertrouwd en rustig rond. Helaas een balkje op een oxer omdat ik zelf een te sterke ophouding had gemaakt, maar verder prima.
Toen Raimaer. Ik had niet zoveel tijd om los te rijden en ze bleef vreselijk stoer en sterk. Iedere sprong was aanleiding om er wat gas bij te geven *zoef* en met enorm veel kracht van de grond te knallen. Prachtig om te zien, lastiger om uit te zitten en het moeilijkst om gecontroleerd te houden. Het parcours was dan ook wat rommelig, ze stopte een keer voor een kijkerig steiltje en er gingen wat balken af, maar ze liet wel veel vermogen en kwaliteit zien.

En vandaag dus weer naar Vught. Nu maar omgedraaid, eerst Raimaer gereden zodat ik daar wat meer tijd voor had en dat leverde resultaat op. Ze werd nu wat minder sterk op de sprongen en hoewel ze nog steeds een beetje overdreef met de hoogte (zie de foto's op ITP) kon ik het allemaal wat beter bijbenen. Het parcours ging dan ook niet verkeerd, ik vergat zelf bijna hindernis 3 en moest die dan ook onder een hele schuine hoek springen. Op zich niet zo'n ramp, ware het niet dat een triple dan errug breed wordt Haha! Maar dat ging goed. Alleen op 6 hadden we een balk (beetje groot en lang) en verder liep ze heel fijn rond.
Datzelfde gold zeker voor Pablo, hij was foutloos en had in de barrage een banketstaaf balkje op een steilsprong.

Daarna nog gezellig zitten kletsen met eszelon4ever die speciaal was komen kijken. Dat was niet onze eerste meeting, ze had al eens geschreven toen ik met Pablo moest dressuren; alleen hadden we helaas geen tijd meer om daarna nog wat bij te praten. Nu dus wel, het was erg leuk.

Kortom, een zeer geslaagd weekend en onze springpaarden komen terug!

Foto's staan op
[ITP] raimaer in actie

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:19

Goed zeg dat Pablo en Raimaer het zo goed deden.
Lijkt me zo leuk om eens een echte wedstrijd te springen, maar goed dat zal er met die van mij wel niet van komen Schijnheilig.
Super hoor!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:48

ja het was erg gezellig.. jammer genoeg had ik alleen maar pablo in actie gezien Boos! maja je komt vast vaker terug Schijnheilig
je hebt jammer genoeg niks gewonnen, maar je was zelf heel tevreden en dan is het toch ook goed Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:47

Wat leuk dat je zo'n fijne wedstrijd gereden hebt !
Ondertussen heb ik ook even de foto's op ITP bewonderd en het ziet er idd. vrij spectaculair uit Cool
Jammer dat je net buiten de prijzen gevallen bent, maar zo te zien en horen komt dat binnenkort vast wel goed !
Heb ik je trouwens al eens verteld dat ik vind dat je een supermooi paard hebt ? Knipoog
Wat een uitstraling Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 21:55

Had je nog niet Oscar, maar dat is altijd leuk om te horen Haha!. Ik zal het doorgeven aan de eigenaar en sponsor (mijn moeder *LOL*) Raimaer is een heel nuchter paard, Pablo is echt onze kwajongen. Hopelijk heb ik binnenkort ook van hem weer mooie springfoto's.

Mickey, jouw ukkie moet toch zijn hoef niet omdraaien voor een sprongetje van een meter, daar stapt hij wel overheen *LOL* Pablo was als driejarige bang van alles; mijn eerste oefenparcours (50 cm!) hadik onveveer 200 strafpunten omdat hij alles doodeng vond, en nu loopt hij een kijkerig parcours zo rond.

ach, en die prijzen zijn leuk (inschrijfgeld terug verdienen Haha!) en dat komt wel weer!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:55

Dat zijn goede berichten! Gaat helemaal de goede kant op, super!

En je weet wat ik van Raimaer vind Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:34

Pfff,
stond alweer op pagina 2!
Zelfs dit forum wordt eigenlijk al te druk.

Super joh!
Gelukkig heb jij het een heel stuk beter gedaan als Ozep en ik *LOL* Of vooral ik dan.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:13

Fijn dat het zo goed gegaan is
Ontario liep dit weekend ook superfijn op het kringkampioenschap *LOL* Ik had twee keer een balkje, maar heb heerlijk gereden. Voor het eerst snelheid-wendbaarheid gereden en ik kan echt springen uit een volte 10 meter Knipoog Dat had ik nog nooit geprobeerd Bloos

Ik moet Raimaer ook eens live zien springen Haha! Toch nog maar eens meeten Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 08:33

Goed zo gomir! Snelheid/wendbaarheid is zo leuk om te rijden! Trammelant deed dat echt geweldig, met deze ben ik daar nog niet aan toegekomen. En dat meeten komt zeker weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:13

Gaaf, heerlijk om zo terug te komen!