te hoog gejureerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

te hoog gejureerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 12:43

Ik ging gisteren met een vriendin naar haar eerste wedstrijd. Nou, dat is natuurlijk niet niets! Alles was mooi gepoetst, de route lag uitgeprint klaar, het paard hoefde alleen nog even gevlochten te worden (dat doe ik meestal voor haar)

Kom ik daar aan, staat er een paard voor m'n neus met lange manen en de wens was knotten Bloos Ik begon nog voorzichtig over een hengstenvlecht, maar die zou er uitzakken volgens Shan, dus nou ja ik maar vlechten. We hadden een beetje tijdnood, dus het moest snel. Resultaat: vuistdikke knotten waar allemaal plukken uitstaken. Het zag er echt niet uit....

Op de wedstrijd aangekomen ging Shanna op tijd losrijden en dat viel me niets tegen, Julia liep lekker. Het zag er natuurlijk wel weer maf uit, zo'n bonte bastaard tussen al die chique bloedpaardjes, maar ze deed er niet voor onder.

Toen de ring in. Shan werd bij de jury geroepen: ze had namelijk geen handschoentjes aan en die zijn verplicht (ik had het haar al vertelt maar ze beweerde zelf van niet dus tsja...) dus ik snel handschoentjes voor haar geregeld en toen kon ze beginnen.

De wedstrijd zelf ging helaas niet goed....Julia viel terug uit galop, reed regelmatig niet goed door de hoeken (lees: echt ver naar binnen), verkeerde stelling en als afsluiting ging ze niet van C-H-E-A, maar C-H-E-K-A. *woops* Van een eerste proef hoef je natuurlijk geen hoge verwachtingen te hebben, maar dit was niet echt netjes....toch zaten er ook wel goede dingen in hoor, we we dachten beide aan zo'n 146-148 punten.

Had ze toch 154 punten! Schandalig hoog voor zo'n proef....de hele wedstrijd was trouwens vreselijk hoog gejureerd (1e prijs: 178 punten, 2e 176, 3e 174>>> dat kan toch niet! Ik heb staan kijken en er waren mensen die een nette proef liepen hoor, maar zoveel punten is toch echt tè....)

Nou ja het is natuurlijk als je rijd alleen maar fijn, maar ik vind het toch niet helemaal kunnen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:41

nou was het dus zo te lezen een officeele he?
ik zou al lang blij zijn met een jury die zo hoog jureerde (goed geschreven?:D)
en er niks over te zeuren hebben,normaal word al gezeurd over dat er te laag word gedaan,zoals bij mijn wedstrijd afgelopen zondag,eerste plaats had 156 punten,en niet te praten over die laatse was,en dan word er ook weer over gezeurd.
ik heb veel liever te hoog dan te laag Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:53

Boeien toch?! Is toch mooi meegenomen. Ik heb afgelopen zondag ook een bagger proef gereden. Mijn paardje was veel te heet en dat resulteerde in een mega rommelige proef. Toch kreeg ik van de betreffende jury nog 161 punten (zes 7-ens zaten er in???) en een 7de plaats (van de 19)??? Vond het zelf ook vergezocht maar wel mooi meegenomen want het is wel weer een wp-tje!
Andersom is veel erger vind ik altijd! Knipoog

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:59

Ik had op mijn eerste onderlinge wedstrijd vorige maand precies hetzelfde. De eerste proef ging echt veel beter dan de eerste en ik had terecht 144 punten waar ik heel blij mee was. Gamble was namelijk binnen de ring gebleven en voor mij was het mijn allereerste wedstrijd. De tweede proef die echt slecht ging had ik 155 punten!!!???
Veel te hoog maar het staat wel leuk op de uitslagenlijst. Mijn doel heb ik overigens niet gehaald ik ging twee keer voor de laatste plek maar eindigde beide keren hoger.
Groetjes desiree en Gamble

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:50

Eigenlijk moet je blij zijn, je zult ook zo vaak minder krijgen dan je verwacht (helemaal de laatste tijd). Maar ik had twee jaar geleden in de B 202 punten!!!!!!!!!!!!!! dat was dus echt overdreven. Het is wel leuk voor een keer maar bij zulke punten sla je echt door als jury.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:02

welke jury was dat margriet?
die mag zondag bij mij komen Haha! *LOL*

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:05

zie het gewoon dat voor al die keren dat het super ging en je slechte punten heb gekregen, je nu een keer iets minder ging en goede punten heb gekregen. houdt het weer een beetje in evenwicht Lachen

(aan de hand van de meeste andere verhalen op bokt over al die jury's die zo laag jureren).

Dit is eens wat mijn instructrice zei toen we hetzelfde eens zeiden over 'ruime punten'.

Lachen

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:34

wees blij dat er een x hoog gejureerd wordt!!
tja.. het klopt niet helemaal zulke hoge punten maar te hoog jureren vind ik toch beter dan te laag!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:00

Tegen mij is ook ooit eens gezegd dat die imo 'te hoge' punten compensatie waren voor alle keren dat je voor je gevoel 'te lage' punten krijgt *LOL*
Niet over zeuren en volgende keer hopelijk weer punten die bij het gevoel passen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:57

ik zou wel tevreden zijn Haha!, je voelt je namelijk erg banketstaaf als je lagere punten hebt dan dat je zelf ( en omstanders vaak) dacht.
En ik denk dat dat vaker gebeurt, maar ze heeft wel behoorlijke fouten gemaakt ja...maar ach, zulke punten is beter voor de motivatie Haha! dan doeje de volgende x nog meer je best zodat je 156 ( of hoger Haha! ) hebt

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:05

Nou, das harstikke mooi! Mogen ze van mij vaker doen, hoog jureren. Maar ik moet zeggen, af en toe word ik daar wel moe van! Dan rij je echt een geweldige proef, 150 punten * ja, er was laag gejureert * Maar dus mooi geen winstpunt!
Heb het ook een keer gepresteerd om niets goed te doen, en 153 punten te halen. Tja, er was hoog gejureert ( en waarschijnlijk had de jury ook nog eens iets in haar oog Haha! )
Maar toch baal ik dan! Heb ik liever dat ik voor die slechte proef 120 punten heb ( meer was hij echt niet waard aangezien er een spiegel hing in de bak en kim er elke keer vandoor ging * zo'n 20 keer * )
En dat ik dan voor die super proef 170 punten heb. Maar ja, je hebt er zelf niks over te zeggen helaas!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:28

Ik rijd iniddels ruim 7 jaar wedstrijden, dressuur en ben het lang niet altijd eens met de jury. Toen ik net begon was ik zuperblij met hoge punten ook al waren ze te hoog voor de proef. Nu ik iets langer rijd en ouder ben (was 12 toen ik me 1e reed) ben ik al tevreden als ik voor mijn gevoel een goeie proef heb gereden. Ik kan me er behoorlijk kwaad over maken als de punten absoluut onterecht zijn. Laatst reed ik een B proef met mijn toen 3 jarige ruin en het ging best rommelig, in de overgangen kwam hij tegen de hand en in de galop viel die behoorlijk naar binnen, maar ik was 1e met 178 punten!! Ik vond dit dus absoluut niet terecht. Natuurlijk zijn die punten mooi meegenomen, maar ik heb ze liever alleen als ik ze heb verdiend.
Gister reed ik een wedstrijd in meppel en de 1e proef ging vrij netjes, ik was best tevreden. Ik had 156 punten en dat vond ik terecht, maar toen ging ik mijn cijfers eens bekijken. Ik had 1 5, 1 7 en de rest alleen maar zessen!! Ik heb dus nu een brief klaarliggen vboor de knhs, want dit kan ik geen jureren noemen. Er stond zelfs als commentaar bij op "meer verzamelen"! In een L1 proef??!! Hier kan ik me dus kwaad om maken!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:41

Het is en blijft een jurysport. Ben vandaag naar Aalten geweest met iemand mee. B dressuur was de eerste prijs 192 punten!!! dit is in de Z zelfs al 2 winstpunten, vond dit niet normaal 2e prijs 181 en 3e geloof 178 maar waarom moet er dan 11 punten verschil zitten tussen 1 en 2?? Blijf het raar vinden.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:44

Be happy Haha!
Okee, je wilt weten wat je waard bent natuurlijk en het moet wel een beetje realistisch blijven...maar voor een keer is het toch een goede motivatie om ooit écht zo goed te zijn
En dat het dan net 6 punten hoger uitvalt als je verwacht had....valt toch wel mee??

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 13:15

Nou vooruit, er wordt inderdaad ook vaak 'te laag' gejureerd.

Maar het blijft jammer dat het jureren dus niet objectief gebeurd. Ik weet ook wel dat dat onmogelijk is, maar ja, toch jammer dat je weet dat je soms te weinig krijgt of teveel zeg maar, want het is gewoon niet eerlijk

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:20

tinkiebel schreef:
B dressuur was de eerste prijs 192 punten!!! dit is in de Z zelfs al 2 winstpunten


Nee, in het Z is dat 1 wp. Pas vanaf 195 (= 65 Ziek zijn het er twee.