Vragen over un keuring!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrendaSascha
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Burgervlotbrug (N-H)

Vragen over un keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:55

Hallo Mensjes!!

Ik heb een paar vraagjes, ik ga namelijk meedoen met de centrale keuring voor haflingers op 26 juli, maar daar heb ik nog nooit aanmeegedaan, hier de vraagjes:
Moet ik mijn haffie invlechten Verward
Ik ga mun haffie zelf voordragen dan moet ik toch witte kleren&rooie stropdas?Moet je bij het voordragen nog iets speciaals doen dan stappen&draven?

Zoals jullie dus zien heb ik absoluut geen verstand van keuringen!!
Ik hooop dat jullie antwoorden hebben op mijn vragen!
Alvast bedankt!! Party!! Pling

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:19

Hoi!

Nee je hoeft je Haf niet in te vlechten, gewoon die manen heel mooi uitborstelen (evenals de staart) waardoor het lijkt alof hij heel veel heeft. En je moet idd met een witte broek en een wit overhemd o.i.d. met een rode stropdas (al heeft niet iedereen die altijd om).

Het voorbrengen kan je paard soms maken of breken, en het is nog een hele kunst. Je moet je paard eerst voor de jury zetten, zó dat ze allevier zijn benen goed kunnen zien. Probeer hem recht voor de jury STIL te zetten (dus niet gaan draaien enzo), dan hoeft ze jury niet te lopen. Dan zegt de jury dat je een rondje moet stappen. Zorg gewoon dat hij lekker los stapt, dus hem niet vooruit gaan sleuren enzo. Dan een rondje draven en daarna nog een keertje opstellen voor de jury. Alleen dat laatste voorbrengen is meer voor de netheid vind ik want niet iedereen doet dat zag ik in Vrouwenpolder.

Kun je niet een voorbrengcursusje volgen met je haf? Bij de fjorden worden er weleens voorbrengcursussen georganiseerd, hardstikke handig! Krijg je tips en kun je gelijk oefenen.

Groetjes en succes, Denise.

P.. Als je m aan een gewoon hoofdstel voorbrengt, haal de neusriem eraf! Ik persoonlijk vind dat veel chiquer en edeler staan, alleen niet iedereen doet dat.