Brandmerken en starten op wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:13

Brandmerken is tegenwoordig verboden in Nederland, pas sinds een paar jaar.

Wanneer is het verbod op brandmerken eigenlijk ingegaan? Ik ben in de zomer van 2001 op een KWPN-keuring geweest waar nog brandmerken aangebracht werden (stond er met mijn neus bovenop, wat een rotlucht is dat). Op basis van de regel die hierboven genoemd wordt, zouden deze paarden dus niet mogen starten.

Mag ik vragen waar je deze regelgeving vandaan hebt, Sugarmiss?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:18


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:42

De enige instantie die hier iets zinnigs over kan zeggen, is de KNHS (lijkt mij).

En het ministerie van LNV natuurlijk, maar die weten niets over wedstrijdreglementen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:32

Klopt, in een andere link werd de datum 1 september 2001 genoemd. In juli of augustus 2001 heb ik nog KWPN-ers gebrandmerkt zien worden op een keuring, misschien zagen de eigenaren dat als 'laatste kans'. Maar na 1 september 2001 is het dus sowieso verboden. Kan me echt niet voorstellen dat 'men' paarden met een brandmerk geboren tussen sept. 1996 en sept. 2001 wil weren van wedstrijden, maar ja, je weet maar nooit...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers