Mag je met Arabisch volbloed starten bij paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:31

shet weet ik niet
ik meende alleen D en E pony's

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:26

mag je ook met een D of E pony springen starten bij de paarden, of mag dat niet? dat het bij dressuur wel kon wist ik al.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:30

ohw laat maar, zie net dat er al een topic over is!! sorry

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:34

arabieren doen het gewoon goed hoor tusen de paarden. heb ik ook twee jaar gedaan. je krijgt wel opmerkingen van "maar goed dat de jury van pony's houdt" als je van die omhoog gevallen mutsen met dure paarden eruit rijdt maar dat moet je maar op de koop toe nemen. boven de 1.48 is het logicsh dat je bij de paarden mag starten want alleen in nederland bestaat de E- pony. in t buitenland is dat al een paard! mocht het dus erg goed gaan kan je ook nog internationaal gaan starten met je arabier! zie je wel op tv verschijnen. kijken of ze op die vereniging dan nog zon houding hebben.... Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:50

Lieke schreef:
Ook onder de 148 mag je bij de paarden starten, volgens mij mag het zelfs nog met een shet als je zou willen Haha!


Dat klopt helemaal, zie ook dit topic: [WD] pony starten bij paarden: antwoord KNHS

Een kennisje van mij rijdt met een Haflinger van 1.36 m in de M2-dressuur bij de paarden, dit is ook totaal geen probleem.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:41

Bij ons is er een meisje sie start met een kleine connemara bij de paarden dressuur. Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 15:08

peggel schreef:
arabieren doen het gewoon goed hoor tusen de paarden. heb ik ook twee jaar gedaan. je krijgt wel opmerkingen van "maar goed dat de jury van pony's houdt" als je van die omhoog gevallen mutsen met dure paarden eruit rijdt maar dat moet je maar op de koop toe nemen. boven de 1.48 is het logicsh dat je bij de paarden mag starten want alleen in nederland bestaat de E- pony. in t buitenland is dat al een paard! mocht het dus erg goed gaan kan je ook nog internationaal gaan starten met je arabier! zie je wel op tv verschijnen. kijken of ze op die vereniging dan nog zon houding hebben.... Knipoog


Haha! ja wie weet... Inderdaad bestaat alleen in Nederland de E-pony... ZZ licht zal ik dus nooit mogen starten omdat Omar 'slechts' 1.56 m. is .... wat jammer nou Schijnheilig Haha! Heb inmiddels de lidmaatschapsformulieren al ingevuld en contributie betaald voor de Ruitervereniging en ze zijn verder hartstikke aardig maar ze waren bang om me valse hoop te geven en wilden eerst voor de zekerheid bij het KNHS navragen of ik zou mogen starten tussen de paarden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:12

Als ze bang zouden zijn om je valse hoop te geven, dan hadden ze het IMO iets vriendelijker en wat minder beslist kunnen brengen: 'we vragen het eerst na' in plaats van 'dat kan niet'. Maar fijn dat het allemaal toch kan doorgaan! Lachen