Veel geleerd op Almelooooooooooo!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Veel geleerd op Almelooooooooooo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 22:59

Tjee...wat heb ik de afgelopen week veel geleerd op Almelo!
Helaas een harde leerschool want ook de 2en vlogen op mijn protocol als het niet helemaal naar wens ging. "Thuis" krijg ik dan een 5... maar eerlijk gezegd ga ik er dan wel harder aan werken als er ineens een 2 staat. Ik ben heel benieuwd of andere Bokkers ook deze ervaring delen en ben natuurlijk heel benieuwd naar alle reacties! Wij hebben in ieder geval genoten en zijn volgend jar weer van de partij!!!!!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:57

bij ons ging het ook slecht. er kon geen enkel winstpuntje vanaf Huilen
maar ja . op naar csi geesteren kijken of het daat bter gaat!!!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:18

Ook voor mij was het een 'harde' leerschool, maar over het algemeen kwam ik vooral steeds een paar punten voor een winstpunt te kort omdat ik slechte onderdelen (5'en) niet kon compenseren met een aantal zevens. Het jurylid dat mij wel 2'en gaf, was meteen de enige die ook zevens durfde te geven dus daar kan ik dan ook weer niet over klagen; liever dat dan vijfjes en zesjes.

Een uitzondering daargelaten vond ik de jurering streng maar wel beter als andere jaren toen er soms wel erg hoog gejureerd werd (combinaties die in de B continu 195 punten kregen etc).

Over het algemeen zijn mijn toch nog behoorlijk groene beestje en ik samen een stuk wijzer geworden Lachen .

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:29

Dickie schreef:
Ook voor mij was het een 'harde' leerschool, maar over het algemeen kwam ik vooral steeds een paar punten voor een winstpunt te kort omdat ik slechte onderdelen (5'en) niet kon compenseren met een aantal zevens. Het jurylid dat mij wel 2'en gaf, was meteen de enige die ook zevens durfde te geven dus daar kan ik dan ook weer niet over klagen; liever dat dan vijfjes en zesjes.



Is het misschien niet bij je opgekomen dat het ook 5-en en 6-proeven waren?
Ik heb ook zitten jureren in Almelo, en er zitten heel veel van dat soort proeven tussen. Dan heb je idd niet de compensatie voor een winstpunt.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen 7-ens en 8-en geef, de nrs 1,2 en 3 hadden die zeker wel op hun coupon.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:46

Maar jij bent gewoon heel streng Schijnheilig Haha!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 11:29

Denk niet dat je dit persoonlijk moet zien Fitzroy... Althans ik proef uit eerdere berichten absoluut geen verwijt jegens de juryleden! Vond het wel strenger...maar niet te streng hoor!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:42

Fitz was zeker niet streng, gewoon terecht gejureerd, schrijfster spreekt Schijnheilig
Gewoon terecht gepunt, aan sommige combi's kun je gewoon niet meer kwijt. Er was een bij met continu verzet, zelfs dat werd nog 132, we hadden lager gedacht.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:46

Fitzroy schreef:
Is het misschien niet bij je opgekomen dat het ook 5-en en 6-proeven waren?
Ik heb ook zitten jureren in Almelo, en er zitten heel veel van dat soort proeven tussen. Dan heb je idd niet de compensatie voor een winstpunt.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen 7-ens en 8-en geef, de nrs 1,2 en 3 hadden die zeker wel op hun coupon.


Mijn commentaar was iig niet persoonlijk bedoeld, en volgens mij heb ik me niet negatief over juryleden uitgelaten. Verward Sterker nog, ik probeerde vooral aan te geven dat ook ik 2'en heb gekregen maar daar geen moeite mee heb omdat het desbetreffende jurylid juist erg duidelijk was over wat hij wel en niet wilde zien. Hier leer ik meer van dan een vijfjes/zesjes-beoordeling. Dat er veel van dat soort proeven gereden worden is mij ook bekend. De suggestie dat ik een week lang vijfjes/zesjes-proeven heb gereden vind ik behoorlijk flauw, aangezien je geen inzicht kunt hebben in wat ik gedurende de week gereden heb, je puur en alleen afgaat op een paar zinnen in een post en dus wel heel snel een oordeel velt.

Later in mijn post heb ik mij wederom positief uitgelaten over de jurering op Almelo dit jaar. Ik begrijp dus weinig van jouw geprikkelde reactie, Fitzroy. Ik krijg haast het gevoel dat je mij gejureerd hebt en het helemaal niets vond. Verward Als dat zo is mag je dat gerust zeggen hoor, want over het algemeen is mijn paardje nog best groen (ik ook) en momenteel ben ik druk bezig om mijn protocollen te analyseren. Alle commentaar daarbij is van harte welkom. Lachen

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:20

Ik reageerde idd wat geprikkeld omdat mensen zo snel afgeven op jury's die 5-en en 6-en geven terwijl zij zelf degenen zijn die dat soort proeven rijden. Stel dat je paard er net niet lekker door is, dan kan ik echt geen 7-ens kwijt hoe graag ik dat ook zou willen. Dat heeft dan niets met duidelijke jurering te maken, het is het gewoon net niet. Bij mij kun je dat altijd op je protocol terugvinden onder het gereden zijn in het algemeen.

Ik zei overigens niet dat je de hele week dat soort proeven hebt gereden, en ik heb je zeker niet gejureerd. Het was ook geen persoonlijke aanval maar meer om ruiters eens een spiegel voor te houden.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 21:49

Toevallig heb ik bij het forum "wedstrijden" net een topic geopend waarbij ik schrijf dat het me ergert dat mensen de fout veelal bij hun paard zoeken. Heel veel positieve reacties maar ook een hele vreemde. Conclusie; weer iemand die zich moeilijk een spiegel voorhoudt!
Wat betreft Dickie... ik heb precies hetzelfde gevoel als jij hoor! Het was inderdaad wat strenger als ik gewoonlijk meemaak! Anderzijds ontzettend leerzaam. (Denk ik ook op te kunnen maken uit jouw stukjes!) Op het moment dat ik 156 of hoger scoor lees ik minder scherp mijn protocollen na. Tsja... wellicht niet zo slim.... maar ik weet het wel van mezelf! En weet dus ook dat het 99% aan mezelf ligt...baal baal baal.....
In ieder geval heb ik van deze afgelopen week geleerd (bijna) geen schoonheidsfoutjes meer te maken en dit ook niet meer voor lief te nemen ook al scoor ik in het Westen wel winst!!!!