met een pony tussen de paarden rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:55

Onassis schreef:

Je moet er dus wel rekening mee houden dat je soms net iets harder moet knokken voor je punten

Maar gewoon doen, want de keren dat je wint van de grote paarden voelen heel goed!!!!




precies

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:58

De eerste reacties o pde wedstrijdfoto's van Grappa en mij hier o pBokt waren van; Oh wat een mooi paard.

Grappa was toen 1.50. Haha! en volledig new Forest gefokt

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 14:20

Ik ben ook toen ik 14/15 jaar was overgestap naar de paarden met mijn pony.
Was die hele ponyclub zo zat was ongeveer de oudste van de club.
En voelde mij helemaal niet thuis tussen de kinderen.

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:38

Er blijken dus heel veel mensen met een pony tussen de paarden te starten...In de dressuur. Ik heb een 14-jarige E-pony waar ik nu Z startgerechtig mee ben in het springen. Ik heb alleen volgend jaar nog, daarna zit ik met het probleem dat ik ook 18 ben Huilen Ik wil dus proberen nog ZZ te worden Haha! ... Er zijn nu verscheiden mensen die zeggen dat ik met Allegro ook wel tussen de paarden kan starten, maar ik denk dat ik dat niet ga doen > Ze is dan bijna 16 en heeft bij de pony's super! gelopen. Ik denk dat het dan zonde is om hem tussen de paarden te stoppen.
* Wat zouden jullie doen?? *

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:55

Ik rijd ook met een E pony tussen de paarden. Ze is 1.56, maar iedereen schat haar altijd minstens 5cm groter om een of andere reden. Ze is ook vrij fors gebouwd en heeft een hele grote galopsprong. We doen alleen springen trouwens.

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:37

Ik heb met mijn pony van 1.40 nu eindelijk ook een stratkaart en 15 juni mijn eerste (dressuur) wedstrijd tussen de paarden. Onofficieel rijd ik al een tijdje rond tussen de paarden en dat gaat altijd best aardig. Ben benieuwd naar de reacties!

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:08

Mijn zus rijdt met haar newforest pony Esmir tussen de paarden en zij heeft hem van B naar Z gereden tussen de paarden.

Esmir is een 3e bezichtigingshengst geweest en is een vos met witte manen en staart. Hij is echt een blikvanger, zeker om te zien. Hij kan voor een pony ook goed bewegen.

Ze heeft er wel veel harder voor moeten knokken en dikwijls voor een goede proef weinig punten gehad.

Ze zijn er uiteindelijk toch gekomen en ze heeft nog steeds veel plezier in hem, met de pinksteren gaan ze naar het CHIO, gewoon leuk om hem daar eens te presenteren tussen al die (super) paarden.

Als je echt graag met je pony verder wil, is het best te doen. Je moet alleen naar verhouding beter rijden. Mijn zus heeft er dikwijls hele goede dure paarden uitgereden. Bij een selectiewedstrijd werd ze 1e bij een jury die echt een hekel aan pony's heeft, maar gewoon niet om hun heenkon.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:50

Ik heb voor mijn 18e met mijn E pony (hengst) bij de paarden gereden. Ik heb er ook bewust voor gekozen, ik vindt gewoon dat er beter gereden wordt bij de paarden en mijn pony het niveau aankon. Ik heb Z2 met hem gereden en stond nog vaak bovenaan ook Knipoog Het scheelde wel dat hij toonde als een paard en opviel door zijn verschijning.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:58

discovery schreef:
Misschien hebben jullie weleens gehoord van Joyce Heuting met Berkel I Dancer, zij rijd bij de young riders op internatinaal niveau. Ze wint regelmatig van Marlies van Baalen (dochter van Coby). En wat wil nou het geval, Joyce heeft Dancer een aantal jaren geleden gewoon bij de E-ponys gereden en ermee de overstap gemaakt naar de paarden. Probeer maar eens informatie hierover via je zoekmachine te vinden


Anica Kortekaas (nu 20 en ex-EK-ganger met haar D-pony) rijdt inmiddels met haar paard Lexus in het Z-sgw. Hij is nu iets hoger dan 1.60, maar ze is ooit met hem bij de pony's begonnen. Binnenkort start zij hem als het goed is op het EK voor militairen.

Onze E-pony loopt ook mee bij de paarden, start morgen voor het eerst L-sgw. In de B-sgw zat hij altijd bij de eerste vier - tussen de grote paarden. Dressuur is altijd lastig voor hem geweest: in het M1 kwam hij bij de pony's nog goed mee, maar M2 bij de paarden is net wat te zwaar voor hem, hij redt het niet tegen 'de grote paarden'. Maar dat hoeft niet te komen door het feit dat hij een ponymaat heeft, hoewel sommige juryleden hem geen blik waardig lijken te gunnen (kan daar wat concrete voorbeelden van noemen). Maar gelukkig wordt hij meestal wel op zijn waarde geschat.

Gewoon proberen, je weet pas hoe het gaat als je het daadwerkelijk hebt gedaan! Lachen

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:02

Ik rij met mijn schimmel merrie ook tussen de paarden, ze is 1.56,4
Ik hoor nooit geen negatieve reactie's ! Maar nou toont ze ook wel een beetje paard,dus dat scheelt

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:07

Mijn New Forest hengst van 1.46 heeft Z dressuur gelopen tussen de paarden, zonder extra moeite en met bijna alleen maar 1ste prijzen.

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:28

Ik rijd ook met mijn fjord tussen de paarden. Eerst reed ik bij de pony´s maar omdat ik 19 ben moest ik overstappen. Mijn fjord is maar een C. Ik rijd nu in de M1 en het gaat redelijk. Ik rijd rond de 145 ptn. Heb nu 3 wedstrijden bij de paarden gereden. Het kan wel maar het is alleen een stuk moeilijker.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:48

Een vrouwtje bij mij op stal rijdt de paarden eruit met haar haflinger. Ze valt bijna altijd in de prijzen, is nu M1 met winstpunten, ze heeft nog geen wedstrijd winstpuntloos verlaten. Het kan dus wel!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:41

heb ook twee jaa met pony's tussen de paarden getuft. dressuren gaat prima. je krijgt gewoon je punten als je goed rijdt. springen wordt wel wat moeilijker maar ook dat is wel te doen. er was ooit een britse vrouw die met starvos internationaal aardig mee sprong en dat dier was ook maar 1.55 m. ik vind wel dat je vooral als je hoger eindigd veel afgunst te voorduren krijgt. maar t is absoluut de moeite waard!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:13

Ik rijd ook sinds dit jaar met een pony tussen de paarden. Ik ben nu 2x gestart en haalde 161 en 160 punten in de B. Onoff. heb ik L1 gestart en haalde 164 punten en was 1e. (Er reed oa een JazzxFerro en GregorxVariant mee) Haha!
Ik rijd trouwens op een A-pony hij is 1.07m en een Shetlander. Ik moet wel zeggen dat ik nooit op een grote wedstrijd zal starten!
Deze Shetlander is by the way doorgereden tot m nivau ook kan hij appuyeren maar die verdomde eenvoudige wissel hè, die wil er nog niet in.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:26

*schop*

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:54

ukkiepuk schreef:
Ik rijd ook sinds dit jaar met een pony tussen de paarden. Ik ben nu 2x gestart en haalde 161 en 160 punten in de B. Onoff. heb ik L1 gestart en haalde 164 punten en was 1e. (Er reed oa een JazzxFerro en GregorxVariant mee) Haha!
Ik rijd trouwens op een A-pony hij is 1.07m en een Shetlander. Ik moet wel zeggen dat ik nooit op een grote wedstrijd zal starten!
Deze Shetlander is by the way doorgereden tot m nivau ook kan hij appuyeren maar die verdomde eenvoudige wissel hè, die wil er nog niet in.


Ik zou er graag een foto van zien, lijkt me een appart gezicht.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:57

Ik zal proberen de foto in te scannen van de wedstrijd, kan alleen niet hier want hebben geen scanner...Zodra ik foto's heb van de oefeningen zal ik die erop zetten. Heb wel een DVD van mijn onderlinge kur op L/M niveau maar ik weet niet of dat hierop kan??

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:01

ukkiepuk schreef:
Ik zal proberen de foto in te scannen van de wedstrijd, kan alleen niet hier want hebben geen scanner...Zodra ik foto's heb van de oefeningen zal ik die erop zetten. Heb wel een DVD van mijn onderlinge kur op L/M niveau maar ik weet niet of dat hierop kan??


Weet ook niet of dat kan, maar ben erg benieuw naar je foto's

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:48

ukkiepuk schreef:
Ik zal proberen de foto in te scannen van de wedstrijd, kan alleen niet hier want hebben geen scanner...Zodra ik foto's heb van de oefeningen zal ik die erop zetten. Heb wel een DVD van mijn onderlinge kur op L/M niveau maar ik weet niet of dat hierop kan??


jaaaa foto!! lijtk me erg leuk om te zien!! wel stoer om zo met je shet te rijden, een meisje die ik ken rijd ook met d'r shet wedstrijden maar dan wel tussen de ponys

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:45

Citaat:
een meisje die ik ken rijd ook met d'r shet wedstrijden maar dan wel tussen de ponys


He wat leuk!! Wat rijdt ze met hem en wat zegt de jury??

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:40

Citaat:
Ik zou er graag een foto van zien, lijkt me een appart gezicht.


Ik heb een foto kunnen inscannen, hij is een beetje onduidelijk, maar dat komt vooral omdat er veel zwart in zit Haha!
Dit was trouwens onze eerste onderlinge buitenwedstrijd, Zorro had aandacht voor alles behalve voor mij en mijn hulpen Boos!
Helaas geen winstpunt in deze wedstrijd.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:45

Moet je hem wel erop zetten natuurlijk

Afbeelding

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:43

Stoer hoor Haha!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:21

discovery schreef:
Misschien hebben jullie weleens gehoord van Joyce Heuting met Berkel I Dancer, zij rijd bij de young riders op internatinaal niveau. Ze wint regelmatig van Marlies van Baalen (dochter van Coby). En wat wil nou het geval, Joyce heeft Dancer een aantal jaren geleden gewoon bij de E-ponys gereden en ermee de overstap gemaakt naar de paarden. Probeer maar eens informatie hierover via je zoekmachine te vinden

dat klopt wel wat je schrijft, maar dancer is dan wel echt paard gefokt (v. Candy boy) en was tijdens haar laatste pony-jaren echt geen pony meer, maar gewoon uitgegroeid tot paard met paardengangen en geen pony passen. (sorry joyce) (uit ervaring weet ik dat elk jaar meten ook niet voor 100 % duidelijkheid geeft met wat nieuw beslag en een aardige ponymeter kom je een heel eind wanneer je graag je pony binnen de maat wilt houden)
wat niet wegneemt dat joyce wel leuk kan sturen