Mag je met Arabisch volbloed starten bij paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Mag je met Arabisch volbloed starten bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 09:34

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Ik wil met mijn volbloed arabier van 1.56 m. dressuur gaan starten dit najaar bij de paarden. Nu moet ik nog lid worden van de ruitervereniging bij ons op stal.. gisteren vroeg ik om de formulieren en toen werd mij verteld dat het niet zeker is dat ik lid kan worden omdat pony's geen lid kunnen worden van onze ruitervereniging (te weinig pony's op stal en dus te duur voor de vereniging).. ik zei: Omar is een Arabisch Volbloed PAARD!! Nee, de regels van het KNHS waren per 01/01/2003 aangepast werd mij verteld en je mag met je pony niet meer bij de paarden starten Ik zei.. ik ben 32 jaar en ik zie mij nog niet met Omar tussen de pony's starten Omar is een paardje en geen pony en heeft ook absoluut geen ponygangen.. ik was zwaar over de *beeep* en teleurgesteld. Nu zouden ze vandaag contact opnemen met het KNHS om te informeren.

Weten jullie hoe dit zit met het nieuwe regelement van het KNHS.. mag je met een arabisch volbloed van 1.56 (dus nog net E-pony) niet meer starten bij de paarden Ik heb geen trailer dus kan ook niet ergens anders starten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Een vriendin van mij start met haar 'vuilnisbakkie' van 1.55m gewoon tussen de paarden ook via het KNHS... ik snap dus niet waarom de ruitervereniging bij mij op stal zo moeilijk doet.. misschien worden arabieren geboycot Verward

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:37

hier heb ik nog nooit van gehoord
er rijden zoveel mensen met een pony bij de paarden
je kunt ook niet al die volwasssenen bij de pony's laten blijven rijden tegen de jonge kinderen

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 09:42

Ja dat zei ik ook al... voor zover ik weet moet/mag je vanaf 18 jaar bij de paarden starten. Ik weet dat er hier ook mensen van bokt met hun E pony van 1.56m bij de paarden starten en ook een vriendin van mij. Ik snap er ook helemaal niets van en ben best teleurgesteld. Ik ben bijna startklaar en wacht op mijn leren laarzen en nieuwe dressuurzadel en nu mag ik misschien niet starten bij de ruitervereniging bij ons op stal die is aangesloten bij het KNHS.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:47

Wat een onzin, zeg! Bij zo'n vereniging zou ik niet eens meer willen rijden. Ik zou maar op zoek gaan naar een andere vereniging.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:49

AnneOmie schreef:
Nee, de regels van het KNHS waren per 01/01/2003 aangepast werd mij verteld en je mag met je pony niet meer bij de paarden starten.


Uit welke dikke duim komt dat? Ik kan het alleen maar met Fitz eens zijn: zoek een andere vereniging, ik zou hier niet eens voor WILLEN rijden. Scheve mond

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:50

Het kan zijn dat de vereniging je niet als lid wil aannemen, maar dat staat los van het reglement van de KNHS!! Ik sluit me bij Fitz aan! Gauw een andere vereniging zoeken.

Als je 32 bent mag je dus echt niet meer bij de pony's starten, dat mag tot mx 18 jaar. Bij de paarden starten is normaal toegestaan bij de KNHS.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 09:52

Ja daar zat ik ook al aan te denken... Mijn vriendin zei dat je lid kan worden van iedere willekeurige ruitervereniging en dat ik dan ook gewoon kan starten bij ons op stal.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 09:53

fabienne schreef:
Het kan zijn dat de vereniging je niet als lid wil aannemen, maar dat staat los van het reglement van de KNHS!! Ik sluit me bij Fitz aan! Gauw een andere vereniging zoeken.

Als je 32 bent mag je dus echt niet meer bij de pony's starten, dat mag tot mx 18 jaar. Bij de paarden starten is normaal toegestaan bij de KNHS.


Ik zie mij al met Omar tussen de ponyruiters starten *LOL* geen gezicht

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:58

Wat een onzin zeg, ik start zelf met een Pony van 1.50 tussen de paarden.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 10:08

Het 1e wat gisteravond in mij op kwam was: ik ga het aan de bokkers vragen Haha! Bedankt alvast voor jullie reacties.... broodje aap dus Verward

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:14

Ik weet nog een goede vereninging..

Johan Friso in Maasdam.. Haha! Sta ik ook ingeschreven als niet rijdend lid Haha!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:28

Volgens mij kan AnneOmie beter lid worden van een vereniging wat dichter bij haar in de buurt. RSV Spijkerboor of de Zaanse ruiters bv.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 10:39

Ja dat denk ik ook Fitzroy... Maasdam is me een beetje te ver weg Chantal Knipoog Ik wacht de reactie van het secretariaat van de ruitervereniging even af en zie dan wel wat ik ga doen. Ze zou vandaag bellen met het KNHS en dan wel 2 of 3 x omdat ze zei dat KNHS iedere keer wat anders zegt. Nu heb ik zelf ook maar even met KNHS gebeld en het KNHS zei tegen mij dat ik gewoon mag starten bij de paarden.. of je nu een Haf of een Fjord hebt je mag gewoon starten bij de paarden zei ze.... dat zal ik dus ook even doorgeven aan de ruitervereniging Schijnheilig

Ik was gisteravond zo teleurgesteld omdat ik eindelijk de moed had verzameld om te gaan starten (in de B Knipoog ) want ik heb een beetje faalangst en nu dit weer Lips are sealed

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:41

Ik krijg het idee dat het bij jouw rijvereniging geen kwestie is van 'niet aannemen', maar 'niet WILLEN aannemen'. Dat ze er zelfs twee of drie keer voor willen gaan bellen, ongelofelijk. Scheve mond

Hoop voor je dat je terecht kunt bij een vereniging waar ze het wèl waarderen dat jij zo enthousiast bent om je Arabier uit te brengen in de dressuur.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 10:51

Karin schreef:
Ik krijg het idee dat het bij jouw rijvereniging geen kwestie is van 'niet aannemen', maar 'niet WILLEN aannemen'. Dat ze er zelfs twee of drie keer voor willen gaan bellen, ongelofelijk. Scheve mond

Hoop voor je dat je terecht kunt bij een vereniging waar ze het wèl waarderen dat jij zo enthousiast bent om je Arabier uit te brengen in de dressuur.


Ik zei gisteren ook dat ik iemand kende (je zus) die in SGW start met E pony die even groot is als Omar.. Ameretto dus Knipoog Ze geloofden me niet echt.. moesten eerst voor de zekerheid 2 of 3 keer bellen om het zeker te weten... Mijn gekke arabier kan heel mooi lopen en ik wil hem gewoon tussen de paarden gaan starten in de B Ik baal echt gigantisch Boos! Ik hoop vanavond meer te horen op stal en zal dan zeggen dat ik zelf ook het KNHS heb gesproken en dan zie ik wel wat hun reactie is... Ik was gisteren zo boos dat ik zei dat ik dan maar op zoek ging naar een stal waar ik wel gewoon met mijn Arabier tussen de paarden mag starten... ach zo ver zal het wel niet komen hoor Ik hou jullie sowieso even op de hoogte zodra ik meer nieuws heb. Ben nu op de site van KNHS aan het zoeken naar iets wat zwart op wit staat zodat ik het kan printen en het hun onder de neus kan drukken Schijnheilig

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:52

Heeft het AVS trouwens niet een eigen vereniging? Dat staat me zo bij ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:14

Anne, als je nog een rijvereniging in de buurt zoekt, dan is RV Riekerveld wel zo'n beetje het goedkoopste en de S.P.A. is ook niet zo duur. Kijk anders even waar je nog meer wilt gaan starten behalve thuis en dan kun je bij die vereniging lid worden, dan krijg je korting op het startgeld.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:52

En anders kan je altijd nog lid worden van de Algemene Jacht (en nogwat) Vereniging. Is een landelijke vereniging die geen lessen geeft maar waar iedereen lid van kan worden, startkaart kan krijgen en dus wedstrijden kan rijden.

Succes!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 13:33

Fitzroy schreef:
Heeft het AVS trouwens niet een eigen vereniging? Dat staat me zo bij ...


Ik begreep van Hazzebaz dat als je lid bent van de AVS je niet lid hoeft te worden van een andere vereniging omdat AVS al bij KNHS is aangesloten. Ik weet dus niet of dit alleen geld voor AVS wedstrijden Verward Ik bel nog wel naar de AVS. Hazzebaz rijdt zelf wedstrijden met haar arabische volbloed hengst van 1.55m en ook gewoon tussen de paarden voor het KNHS! Het is dus gewoon onzin dat ik bij de pony's zou moeten starten.. haha zijn ze bang voor een beetje concurentie van een arabier ofzo Verward Haha! *LOL*

Lovely, ik weet dat het handiger is om een vereniging dichtbij te hebben dit i.v.m. het startgeld. Als ik via een andere vereniging ga starten bij mij op stal dan moet ik meer startgeld betalen... ik hoop vanavond meer te horen. Ik weet in ieder geval genoeg van het KNHS zelf en van de bokkers die zelf ook met hun E pony's tussen de paarden starten!!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:46

Belachelijk hoor!

Jij mag gewoon starten, je MAG niet eens bij de pony's, omdat jij ouder als 18 bent!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 15:53

carola schreef:
Belachelijk hoor!

Jij mag gewoon starten, je MAG niet eens bij de pony's, omdat jij ouder als 18 bent!


Dat zei ik ook al... zie je mij al op mijn 32e tussen de jonge ponyruiters *LOL* Nee volgens de ruitervereniging zijn de regels van het KNHS aangepast per januari 2003 Verward en mag je met een pony niet tussen de paarden starten.. ze dachten dat Omar dan ook gemeten moest worden door het KNHS Ik weet niet waar ze dat in vredesnaam vandaan halen

Wie weet er of de regels door KNHS inderdaad zijn aangepast per januari 2003?? Of is het gewoon onzin!?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:55

Als dat zo was geweest, dan gok ik dat je het allang zou hebben gelezen op Bokt, met daarbij alle protesten die daar dan op zouden zijn gekomen. Knipoog

Ga er maar van uit dat er niets is veranderd. Je hebt nu toch zelf ook van de KNHS te horen gekregen dat je met alles onder de 1.56 bij de paarden mag starten?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 16:57

Karin schreef:
Als dat zo was geweest, dan gok ik dat je het allang zou hebben gelezen op Bokt, met daarbij alle protesten die daar dan op zouden zijn gekomen. Knipoog

Ga er maar van uit dat er niets is veranderd. Je hebt nu toch zelf ook van de KNHS te horen gekregen dat je met alles onder de 1.56 bij de paarden mag starten?


Misschien heeft de ruitervereniging zijn regels wel aangepast Verward Er zijn er al meerderen 'weggestuurd' met hun pony...

Maar I'll be back Tong uitsteken als ik geen lid mag worden dan word ik toch lid van een andere vereniging en start dan lekker toch op stal Extreme duivel Het lijkt wel of ze alleen maar warmbloedpaarden in hun ruitervereniging willen ofzo Verward Beetje vaag.. dat is toch discriminatie Schijnheilig

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 09:24

UPDATE: Ik kwam gisteravond op stal en toen kwam de secretaris van de ruitervereniging (een aardige meid) naar me toe en zei dat ik gewoon kan starten voor de ruitervereniging tussen de paarden. Ze had even op de website gekeken van KNHS gisteren en zei dat alles boven de 1.48 m. gewoon tussen de paarden mag starten... vanavond krijg ik mijn inschrijfformulieren Tong uitsteken Ben blij dat het probleem is opgelost

Nog bedankt voor jullie reacties allemaal!! Ik ga waarschijnlijk dit najaar pas starten en heb dus nog genoeg tijd om proefjes te oefenen en we hebben straks ook nog een onderlinge wedstrijd dus dat is ook een goed oefening.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:27

Ook onder de 148 mag je bij de paarden starten, volgens mij mag het zelfs nog met een shet als je zou willen Haha!