6 juli mijn eerste concours B dressuur .....TIPS!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

6 juli mijn eerste concours B dressuur .....TIPS!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 13:38

Hallo,

Aangezien ik en mijn paard beide zenuwpeesjes zijn wil ik me toch goed voor bereiden voor 6 juli.

Dan heb ik mijn eerste concours.

Mijn paard is niet makkelijk met trailer laden en ben bang dat hij op concours de trailer niet meer in wil.
Maar ik neem genoeg lekkers en geduld mee en hoop dan een heel eind te kunnen komen.
Ze is niet gemeen ofzo ..maar wat om haar heen gebeurd is erg interresant en in de trailer kan ze niet genoeg zien dus besluit ze maar buiten te blijven staan en rond kijken.

Ik ben ongelooflijk zenuwachtig!!
Wat kan ik hieraan doen??

Alle tips zijn natuurlijk welkom!!

Hoe berijden jullie je voor als je op concours gaat??

Ik heb op zondag concours.
Wil dan vrijdag mijn zadel + hoofdstel invetten enz enz.
Zaterdag rijden........invlechten.......alle spullen wat ik nodig heb al in de auto leggen. (alle tijd voor het trailer laden)
Ook hang ik vrijdag mijn kleding klaar .......anders vergeet ik van alles.

Groetjes: Corina

P.S gelukkig gaat Lissy (bokt) met me mee en leest me voor!!
Anders zou ik het helemaal niet meer weten!!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:19

Gewoon lekker rijden zoals je altijd doet, niet oppeens (door de zenuwen) veel meer gaan vragen of verkrampt op je paard gaan zitten. Probeer als je gaat inrijden zelf lekker ontspannen te blijven. Ik weet het, het is heel erg moeilijk, maar in een proef krijg je al genoeg spanning....

De zenuwen worden steeds minder als je vaker op wedstrijd gaat, geloof me, ik ben echt heel erg altijd, maar de laatste tijd merk ik dat het steeds minder wordt...

Inderdaad alles van te voren al klaar zetten, zodat je alleen je paard nog maar hoeft klaar te maken.

Mijn grootste tip: geniet van je wedstrijd.. hoe het ook gaat en wat voor punten je ook haalt, probeer er altijd de lol van in te zien, want wedstrijd rijden moet leuk zijn (en is ook leuk....!) *LOL*

Heel veel succes zondag, laat je ons nog even weten hoe het gegaan is?????

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:37

Ik zou geen tuig gaan invetten zo vlak van te voren. Dan zit je op wedstrijd met gladde spullen die gaan afgeven enzo. Ik haal er vlak voor de wedstrijd even een vochtig sponsje met een klein beetje zadelzeep overheen. Dan is je tuig ook weer stof- en schuim vrij Haha!.

Verder inderdaad een lijstje maken van wat je allemaal mee wil/moet nemen en dat van te voren klaar leggen en de avond van te voren in de auto leggen.

Denk er aan om een joggingbroek ofzo over je witte rijbroek aan te trekken als je je paard gaat poetsen. Scheelt weer een hoop vlekken. Ik ben een dusdanig vlekkenmonster dat ik vaak de joggingbroek pas uittrek als ik er op stap op concours.

En verder: veel plezier!!

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:48

Heb je ijzers?? Ik pulk de avond voor de wedstrijd altijd alles uit de gaten. Heb vaak genoeg op een wedstrijd staan klieren met van die hele kleine kiezel steentjes. grrr. Tuurlijk kan er altijd nog wat inkomen, maar bij mij werkt het wel.

Oja, zorg dat je op tijd aanwezig bent op het wedstrijdterrein. Kan je mooi alles even rustig bekijken!!

Succes

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:39

hahah je lijkt mij wel!!!
Ik was ook zooo zenuwachtig de eerste keer..
en ik had nog een jonge pony die ook nog niks kende maargoed
haha de B is echt niet zo moeilijk hoor!!
dat dacht ik ook helemaal moeilijk oden enzo mjaa. nou heb ik in 10 wedstrijden al 15 w.p gehaald dus jah Lachen hahaha
Gwoon lekker rijden Meis!!!!
en heel veel succes en plezier!!!