Advies gevraagd over kringkampioenschappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Advies gevraagd over kringkampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 23:17

Over een paar weken zijn de kringkampioenschappen. Maar voor die tijd wilde ik met Orri M1 gaan starten en met Razinda L2 voor het eerst. Maar aan de andere kant, als ik ze allebei in hun 'oude' klasse start, maken ze wel veel meer kans. Haha!

Dus, wat zouden jullie doen. Ik wil graag verder maar aan de andere kant is het ook wel leuk om kans te maken op de regiokampioenschappen.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:20

Als je ze in de kringkampioenschappen nog in de oude klasse start, kun je daarna toch nog overgaan. En als ik het goed heb en je wordt afgevaardigd, moet je op de regiokampioenschappen in dezelfde klasse starten als tijdens de kringkampioenschappen, dus weer in de oude klasse.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:47

ik maak me nooit druk om kringkampioenschappen, ik ga er sowieso altijd met het viertal heen.
ik ga naar een volgende klasse zodra ik er klaar voor ben, ongeacht of ik dan wel/geen kans maak bij de kringkampioenschappen!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:31

Als ik jou was zou ik voor de kringkampioenschappen gaan. Het enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je dan pas NA de regiokampioenschappen over mag gaan als je je hiervoor geselecteerd hebt en dus niet tussen de kring en de regiokampioenschappen. Dus dat betekent voor Noord Holland dat je pas na het tweede weekend van augustus mag promoveren en niet eerder.
Houd dan ook wel rekening met je maximum aantal winstpunten dat je per klasse mag hebben.

Maar wat is leuker dan op de Hippiade aan de start verschijnen Knipoog

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:31

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen zijn bij ons de kringkampioenschappen zo geregeld dat het over meerdere wedstrijden verdeeld word en de besten moeten dan overkampen voor afvaardiging. Ik was op de eerste wedstrijd 2e dus maak nog wel een goede kans. En aan een kant zou ik het ook leuk vinden om naar de provinciale te gaan omdat dat zo'n beetje in de achtertuin van Jumper's oude eigenaar is. Maar volgende week en begin juli zijn de volgende selecties en als dat niks word dat ga ik toch gewoon over, en anders ga ik me tot de overkamping maar even meer op springen richten, vind ik ook wel spannend, volgende week de eerste keer...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:35

Ik zou in de oude klasse starten.
Als je nou gewoon de kringkampioenschappen doet, en de volgende keer de regiokampioenschappen...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:52

niet voor de kampioenschappen rijden
jullie zullen dan maar net je dag niet hebben, of paard is kreupel of jij bent ziek
stel dat je ze wel rijdt, je wordt kampioen, allemaal harstikke leuk, en twee dagen later is iedereen het weer vergeten, en dan moet jij nog es beginnen in die hogere klasse, terwijl je daar allang punten in had kunnen hebben
als het zo uitkomt rij ik een kampioenschap, daar doe ik dan ook echt enorm me best voor , en is hartsikke leuk, maar ik ga niet langer in een klasse blijven om het kampioenschap te rijden
en wie zegt dat jij die hogere klasse niet winnen kunt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:38

Je moet toch minstens een aantal punten hebben om uberhaupt aan de kring te mogen meedoen?
Wil je heel graag kring rijden zou ik het niet doen, je weet nooit of je 1e wedstrijden in de M voorspoedig gaan.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:00

dat heb ik ook, zit nu in het M springen met 17wpen ga de kringkamp. gewoon M rijden en daarna Z....als het die tussen periode lekker gaat doe ik gewoon mee aan het Nh kamp. en anders niet!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:03

Ik zou voor de kringkampioenschappen gaan

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:25

sjuimpje, volgens mij (hier niet tenminste) hoef je geen wp te hebben om aan de selectie voor de kring mee te doen

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:32

Ik denk idd dat dat per kring verschillend is. Bij ons hoefde het ook niet.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:37

vroeger was het wel altijd zo dat als je kampioenschappen wilde rijden je een bepaald aantal wp moest hebben
dit was dan de 'selectie'
volgens mij heb je nu selecties via de kring wedstrijden, voor de regio kampioenscahppen
en maakt het dus nietm eer uit hoeveel wp je hebt

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 11:08

Bedankt voor de adviezen! Ik heb gisteren de KNHS gebeld en er is dit jaar het een en ander veranderd. Je hoeft geen punten in de nieuwe klasse te hebben om mee te doen. Op de Hippiade mag je vanaf de L2 meedoen. Ik weet dat Orri best veel kans zou hebben in de L2, zeker om door te gaan naar de Regiokampioenschappen. En ik heb ook zoiets van: ik zou zo graag een keer op de Hippiade willen rijden en dit is misschien wel mijn kans. Maar je mag tussen de Kringkampioenschappen en de Regiokampioenschappen niet doorstarten in een volgende klasse, dat is dus nieuw. En de Regio is pas 16 augustus, dat betekent dat ik dan vanaf nu 2 maanden niet verder kan, en dat vind ik ook heel erg zonde van de tijd.

Dus ik kies toch voor de M1 met Orri en met Razin ga ik het in de L2 proberen, omdat je in de L1 toch sowieso niet door kan naar de Hippiade.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:14

Goede beslissing denk ik
Anders blijf je toch 2 maanden 'hangen' voor je gevoel...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:08

Jura schreef:
Bedankt voor de adviezen! Ik heb gisteren de KNHS gebeld en er is dit jaar het een en ander veranderd. Je hoeft geen punten in de nieuwe klasse te hebben om mee te doen. Op de Hippiade mag je vanaf de L2 meedoen. Ik weet dat Orri best veel kans zou hebben in de L2, zeker om door te gaan naar de Regiokampioenschappen. En ik heb ook zoiets van: ik zou zo graag een keer op de Hippiade willen rijden en dit is misschien wel mijn kans. Maar je mag tussen de Kringkampioenschappen en de Regiokampioenschappen niet doorstarten in een volgende klasse, dat is dus nieuw. En de Regio is pas 16 augustus, dat betekent dat ik dan vanaf nu 2 maanden niet verder kan, en dat vind ik ook heel erg zonde van de tijd.

Dus ik kies toch voor de M1 met Orri en met Razin ga ik het in de L2 proberen, omdat je in de L1 toch sowieso niet door kan naar de Hippiade.


maar tussen de kring en regio was het toch altijd al zo dat je niet mocht promoveren en tijdens de regio weer een klasse lager starten?! dat was toch alleen van regio naar het NK?!

ik had vorig jaar overigens met het clubkampioenschap springen daar last mee! op de regio sprong ik L, maar mocht tussen de regio en de hippiade geen M starten! terwijl dat individueel wel mocht, maar voor het clubkampioensschap niet Verward had ik nogal de balen in!

maar ik kan me best voorstellen dat je door wilt gaan! ik rijd dan wel liever safe....
maar dit jaar niet, na de kring start ik Z en wil ik op de regio in het Z uitkomen! als het wil en anders niet, dat is het risico dat ik neem! maar mijn pony wordt daarna verkocht en ik zou zo graag nog Z wil springen! dus ik moet haast wel! maar anders was ik lekker safe de M gaan rijden! alhoewel ik dan wel meer/goede concurrentie heb!
kring NHN is op 6 juli en dan moet je idd tot 16/17 augustus wachten! en dat is idd wel zonde.....