Verslag van wedstrijden van vandaag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Verslag van wedstrijden van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 22:31

Sinds een paar weekjes rijd ik op de pony van het dochtertje van de manege eigenaren want die mag ik mee naar buiten nemen en die daar zo aan laten wennen. Op do mag ik er ook binnen op rijden.

Maar vandaag zou Lieke (het dochtertje, 10 jaar) haar eerste wedstrijd rijden op Misting (de pony) Het was een onderlinge wedstrijd op breehees, een boerderijcamping. Ik mocht mee om te groomen Pling
S'ochtends dressuur en smiddags springen. Ze reed een B-proefje zonder galop en het ging echt heel goed! Heel netjes voor zo de eerste keer! Zelfs al stukjes aan de teugel maar soms nog net iets te snel (racebeest Extreme duivel )

Haar broertje had ook gereden (8 jaar) op zijn a-pony'tje. Dat ziet er dan zo leuk en lief uit joh!

Toen de pony's in de bak vast gezet en wat gaan eten en spelen met de kinderen op de trampoline enzo.
Toen was er sprake van een bananenrace. Die zou om 1 uur plaats vinden. Lieke wilde niet per se meedoen en toen mocht ik op Misting meedoen!!!
Ik rijd normaal alleen op manege pony's en het was echt zo'n leuk gevoel om eens tussen al die eigenpony's ook eens op een pony te zitten! Bij de bananenrace moest je een banaan op je cap leggen en dan stonden er 5 of 6 pony's aan de kant en dan wie het eerste over de finish was met banaan was de winnaar en dan alle winnaars tegen elkaar. Er was ook een groep kleintjes en groten. ik zat bij de groten en het ging heel goed alleen vlak voor de finish land die banaan op de grond Tong uitsteken.
Niet gewonnen wel lol!
Heel veel aangemoedigd en toen gelijk door naar het springen wat Lieke weer met Misting zou gaan doen. Dat ging toch nog wel redelijk voor de eerste keer maar op de laatste hindernis was haar 3e weigering en was ze gediskwalificeerd maar toch goed gedaan vond ik.
Wouter ging heel goed en was foutloos! Dus hij in de barrage en hij deed zijn uiterste best en het was zo mooi om te zine, heel snel de barrage en weer foutloos.
Uiteindelijk waren er van de 6 categorieen 3 uitslgen gemaakt en was hij 3e geworden bij het springen! en 5e bij dressuur. Lieke was 11e bij het springen (van de 19) en was 3e!!!! bij de dressuur!
Ik viel buiten de prijzen Tong uitsteken

Kortom het was een super dag alleen nu weet ik wel wat ik heel graag eens zou willen, een spring of dressuur wedstrijdje willen rijden. Ik heb nog nooit gesprongen met een wedstrijd en de dressuur was bij de manege op manegepony's en elke keer hetzelfde (maar o zo leuk!) en zo'n dag is gewoon fantastisch!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:54

Leuk dat het zo goed ging met dat meisje, en dat jij zo'n lol hebt gehad natuurlijk!

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:30

Leuk voor je!
Zoon bananenrace lijkt me echt super grappig!

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:31

Hartsikke gaaf en blijf oefenen op de banenrace! Ik weet zeker dat je een uitstekende bananracer wordt. Hopelijk komen er nog veel meer van zulke wedstrijdervaringen en misschien ooit met een eigen paardje.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:37

Leuk!! Hopen dat je vaker mee mag!