spring pony??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

spring pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 22:10

hey hey,

Ik heb een klein probleempje want zo erg is ut niet maar wel vreemd:

Ik heb een super brave new Forest pony die Z2 dressuur hefet gelopen en zeer goed kan springen! hij is zelf 143 cm en k heb een x 130 gesprongen!
Thuis gata hij ovre alles heen nix is te gek voor um maar zodra ie op wedstrijd gaat en hij gaat de ring in draait ie om nara de uit gang en springt helemaal nix meer! k ben al heel vaak op springwedstrijden geweest maar het lukt gewoon niet!
K ben geen beginner, k ben utrechts Kampioen in de M1 van 2003 ben met mijn pony net M1 gestart en heb nu al 7 wp! maar dat springen! herkent iemand dit en hefet mischien iemand een oplossing voor!?

Ingrid

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:21

Misschien een keer gewoon op vreemd terrein gaan oefenen?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:27

oefenparcoursen en les nemen
is het enige wat ik nu kan zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:31

Ik ga helemaal met Chrissie mee.
Springen is ook voor je pony heel wat anders dan dressuur.
Alle felle en gekleurde hindernissen.

Ga gewoon wat oefenspringen, dan hoef je ook niet de ring uit na 3 weigeringen en kun je je paard er een keer doorheen rijden.

En uiteraard springles, maar dat spreekt vind ik voor zich.

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:37

hmmmz jij noemt het een klein probleem maar ik vind het ckerz een groot probleem Tong uitsteken Ik heb er ook last van en oefen parcours en alles allemaal leuk en aardig maar hij doet het gewoon niet. En springles heb ik maar dan springt ze ook gewoon... Het is echt gewoon op wedsatrijd dat z e het vertikt. Echt en dan krijg je der echt het parcour niet rond wat je ook mag doen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:30

Ik had dat eerst ook, maar bij mij had het waarschijnlijk te maken met mijn eigen zenuwen en gebrek aan ervaring van m'n pony, thuis kwam ze makkelijk over 1.20 heen en op wedstrijden ging het met het inrijden ook helemaal goed, maar zodra ik in de ring kwam weigerde ze drie keer ... uitgebeld.
Ben toen veel gaan oefenen thuis met enge hindernissen en heb het toen weer een keertje geprobeert toen kwam ik foutloos rond ( en was nog 1e ook Tong uitsteken )
Gewoon veel oefenen , oefenparcoursen rijden en misschien wat extra springlessen nemen.

Probeer eerst uit te zoeken waarom hij dat doet, dan pas daar een oplossing op proberen te vinden

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:55

wij hadden ook zo een opd e club! thuis sprong die pony met gemak 1.20 op concours in het M(110) vertikte die het! ze hebben van alles geprobeerd(die pony liep overigens ook Z2 dressuur) zelfs mijn instructeur heeft oefenparcours met dat beest gesprongen, nationaal springruiter maar beest deed het echt niet!
dus toen hebben ze het opgegeven! ze hebben toen nog L geprobeerd en soms ging dat! en soms ook niet!

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:59

Maar in de B en L ging het eerst wel? raar.. Maarjah ik spring thuis over de meest gare dingen heen van vuilinsbakken tot een of andere struik Tong uitsteken

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:56

Ze heeft nog helemaal geen B of L gesprongen met de pony hoor Loesiejj Verward

Ik ga helemaal met Kawa en Chrissie mee trouwens Meer kun je eigenlijk niet doen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:07

Ik ben het eens met de voogaande reacties, maar wil nog even wat toevoegen:
Het kan natuurlijk ook door jou eigen spanning komen, ik zeg niet dat dat het is maar het kan meespelen.
Bovendien, heeft je pony al eerder wedstrijden gesprongen?met de vorige eigenaar ofzo, zo ja hoe ging dat dan?
En niet banketstaaf bedoeld hoor, maar bedoel je dat je M dressuur bent?Dan kun je met springen nog altijd een beginner zijn hoor!!het is toch weer heel anders!

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:11

Laat iemand anders met ervaring er een keer op tijdens oefenparcours of als je ergens een parcours hebt uitgezet, zodat die hem aan kan pakken als hij omdraait. Ik denk dat dat de beste oplossing is, iemand die hem een paar keer voor is als hij weer probeert om tedraaien.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 16:58

mischien ben k op concours een beginner met springen maar thuis niet! k bedoel als je een beginner bent kom je echt niet over een hinder nis die maar 10 cm onder de schoofthoogte van je pony van daan komt! want je moet goede de afstand bepalen de snelheid en de galop sprongen! en k denk niet dat een beginner dat kan Knipoog
maarre me pony heeft t ook als ie een vreemde bak in moet! dan krijg k um er niet in! gister had k wedstrijd ( dressuur) en hij wou de bak niet in! hij was helemaal opgefokt! en mijn pony is een sloome! k spring zonder zadel zonder hoofdstel 1m. met uhm Knipoog en toen was ie helmaal aan t showen! had k mooi ff een 7 voor me inpuls !!!!!!!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 22:15

Me pony wil soms ook best de bak in maar zodra ik hem op een hindernis afrijdt stopt ! meestal al 2 of 3 meter van te voren terwijl het een simpele hindernis is! Thuis spring ik ook over best 'gare' dingen zoals rubbere matten buizen die verbuig bara zijn dus in allemaal enge standen zijn over tonnen en noem maar op! trouwens buiten is ie een stuk sterker met springen ( laat ie zich helmaal niet sturen over een hindernis ) dan binnen dan hbe ik nog wel wat controle! want buiten gaat ie meteen in volle rengalop nara de uitgang en binnen doet dat in een rustige midden galop.
Maar mijn pony is 15 en heeft bij zijn vorige baas ook nooit gesprongen in een parcour om dat ie dat niet deed! En als k hem mep omdat ie vooruit moet gaan dan springt ie de lucht in met 4 benen en geeft daarna nog een leuke bok die je bijna niet kunt uitzitten ( ben het nu wel gewent)

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:39

Op oefenparcours gaan is echt het beste, dan krijg je de tijd als het niet lukt en kun je hem waarschijnlijk eerder aan het springen krijgen.

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:56

hoi
dat probleem heb ik ook mijn nf van 148 springt thuis alles de meest rare hindernissen alleen dan kom ik bij zo'n wedstrijd en dan gaat het inspringen ook nog maar dan moet ze die ring en dan springt ze niks meer. ik weet ook niet wat ik hier aan moet doen. en ze kan echt super springen. ze is 6 jaar en heeft al 1.15m gesprongen terwijl de hindernissen in de b 80cm zijn ik heb ook springles. kan iemand mij ook helpen?
groetjes tanja

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:53

Kom je weleens op een oefenparcours hier in de buurt Katinkaaa Verward
Anders wil ik het wel een keer proberen voor je in het oefenparcours ofzo.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:02

1x in de maand bij de Wieringermeerruiters olv Hans van Kalsbeek, nationaal springruiter!!!!

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:29

ja bij ons thuis bij de club maar waar is het oefenparcours dan dn kunnen we dat misschien wel eens proberen gomir...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:02

Bijv. wat tabitha zegt bij de WMR. Dan probeer je het eerst gewoon zelf en als het niet gaat stap ik er wel op om het te proberen
Verder kun je op concours ook vaak wel oefenparcours rijden, maar dan is er geen begeleiding en moet je er heel vaak evengoed uit met drie stops...