commentaren op de coupon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

commentaren op de coupon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 19:03

Ik heb afgelopen drie dagen weer druk zitten pennen.....er was hier weer het jaarlijkse hemelvaartconcour en dan wordt er van ons verwacht dat we helpen. Veel geschreven, ook heel vaak hetzelfde, vandaar ook onderstaande vraag. En natuurlijk achteraf veel commentaar opgevangen, dat mensen zeiden dat ze het er niet mee eens waren, maar ik af en toe bij mezelf dacht; Tjah, als je dan zo goed gereden hebt volgens jezelf, waarom zagen we dat dan niet???

Nu ben ik heel benieuwd welke commentaren er bij de diversen vaak op de coupons geschreven worden (+ welke klasse) en of jullie het een beetje eens zijn met de commentaren!??

Ben heel benieuwd!!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:24

Bij mij staat er soms bij een onderdeel "spanning" omdat ze heel nerveus is op een wedstrijd en dan soms opeens gaat stressen(ik vind het wel goed dat de jury dit ziet!) En met halsstrekken gaat ze meestal te weinig, maar laatst had ik een 8 Cool, maar dat wordt al steeds minder en met uitstrekken gaat ze ook stressen en gaat ze onregelmatig, maar dat wordt ook al minder

over mijn houding zeggen ze heel soms dat ik mijn handen meer rechtop en bij elkaar moet houden(dit klopt echt helemaal, dit heb ik vroeger nooit afgeleerd, maar dat gaat ook al steeds beter)

maar wat de jury als comentaar geeft vind ik altijd goed, het klopt altijd

zo een heel verhaal:P

groetjes annabel

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:17

Ik ben het eigenlijk altijd wel met de jury eens, en hetcommentaar komt meestal ook wel overeen met wat ik van de proef vond. Ik rijd nog niet zolang wedstrijden en rijd B. Er staat wel regelmatig op de coupons dat ik het tempo wat meer onder controle moet houden (is ook absoluut waar, want soms begin ik in de proef ineens compleet te stressen, waardoor het tempo ongecontroleerd wordt en we die hele baan door sjeezen.... ) en soms staat er ook wel tegen de hand, vooral bij de overgang draf-galop. Daar heeft de jury ook gelijk in, want ik vind die overgang erg moeilijk dus dan zakt het tempo vlak voor de galop iets terug en ben ik bang dat ie verkeerd aanspringt dus stop ik met rijden en komt 'ie een beetje in verzet. Maar over het algemeen ben ik het wel meestal wel met de jury eens *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:06

Bij mij staat er wijken het wijken vaak: valt over schouder weg of niet getoond Haha! Bloos . En verder heeft ie met de middengalop nogal moeite, dus vaak is dat ook onvoldoende met zoiets erbij van: te weinig sprong ofzo. Ik ben het er vaak wel mee eens, maar soms kan ik nogal boos worden als ik ergens een 4 voor heb en er staat niks bij. Soms kan ik me nog herinneren of dat ook fout ging of niet, maar af en toe dacht ik dat het goed was. Dan vind ik het wel een beetje irritant.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:56

tja, onder de 5 is verplicht commentaar schrijven.
en met die commentaar moet je aan de slag kunnen thuis.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:17

ik heb vaak heel leuk commentaar
waar ik echt wat mee kan

'pony springt weg'

'pony is onrustig'

'pony bokt'

'pony staat niet stil'

ja kijk, daar heb ik nu wat aan

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:19

Bij mij stond er vanaf de L2 bij dat ik Duvel al iets meer moest gaan oprichten. Alleen lukte me dat meestal niet in een proef. Nu in de M1 stond het er de eerste 4 proeven ook bij, maar ik heb er hard op geoefend en de laatste twee proeven erg mijn best gedaan om hem tijdens de proeven zo goed mogelijk bovenin te houden, terwijl hij toch ontspannen bleef lopen en dat is kennelijk gelukt, want het stond er voor het eerst weer een keer niet bij!
Verder hebben we een probleempje met halthouden bij het groeten (gehad). Het is nog niet helemaal over, maar Duvel bleef ineens niet meer staan bij het groeten, terwijl dat een onderdeel was waar ik vaak een 7 op scoorde. Met oefenen waar ik ook halt ging houden, hij bleef als het moest wel twee minuten staan, terwijl ik wel of niet mijn teugels in twee handen hield, maar tijdens de proef stond hij te kort stil, als ik mijn hand los liet om te groeten liep hij weg.
Laatste keer ging dat ook al beter, moet me er nu van mijn instructrice goed op concentreren, zeker weten dat hij helmaal stilstaat en dan pas groeten, het niet te snel willen doen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:41

kattebeest schreef:
tja, onder de 5 is verplicht commentaar schrijven.
en met die commentaar moet je aan de slag kunnen thuis.

Verward als je een 3 of een 4 ergens voor krijgt weet je vaak zelf wel wat er mis ging, juist een 5 of een 6 zou voorzien moeten zijn van kommentaar, dat zijn de vaagste cijfers om te krijgen of om te geven! (en helaas ook de cijfers die het meest gegeven worden) waarom bv. een 5 voor het wijken en geen 6? waarom een 6 voor het halsstrekken, het ging toch goed?....etc....

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:15

sja , ik heb de regels niet uitgevonden hoor.

en wat vind je van de 6en en 7s jury's? da's pas lastig.
durf punten geven! ik bedoel: is het een 4 waard, geef die dan ook, is het goed geef dan een 8.

ok soms verdien je enkel 6en en 7s maar vaak is het jury-luiheid Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:21

De commentaren die ik krijg zijn iedere keer weer zo vreselijk verschillend, daar zit echt geen lijn in. Soms scoor ik voor de keertwending een 8, dan weer een 5 terwijl ze voor mijn gevoel even goed waren. In een zelfde proef kreeg ik voor galop-stap op links een 7, op rechts [die beter ging] een 5. En zo kan ik voor ieder onderdeel wel zo'n voorbeeld aanhalen.

Daarom kijk ik ook maar nooit te lang naar de protocollen. Jury leden onderling zitten lang niet op 1 lijn.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:57

kattebeest schreef:
ok soms verdien je enkel 6en en 7s maar vaak is het jury-luiheid Bloos


dat dacht ik eerst ook, maar nu weet ik dat je als jury soms niet anders kunt dan 5 of 6 geven...en dan heb je het dus als jury "gedaan" maar ga maar eens schrijven bij een jury en vraag om uitleg, of als je zelf hebt gereden, vraag uitleg aan de jury!
enne kattebeest; als een jury lui zou zijn zou hij echt wel thuis op een stoel gaan zitten hoor want je wordt echt niet rijk van jureren!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 18:48

haha nou lees het zo wel. Vrij verschillend. Zelf vind ik het altijd jammer dat er in de B niet zo heel veel geschreven wordt, meestal dan. Probeer daar zelf altijd zo veel mogelijk commentaar neer te zetten. Ken hier in de buurt ook wel iemand die zet dan niet alleen commentaar neer, maar laat ook de dingen opschrijven als, probeer met trainen meer dit of dat. Erg leerzaam en daar heb je ook echt iets aan!!

Verder...het hele cijfergebeuren is inderdaad per jury verschillend...alhoewel ik steeds meer overeenkomsten begin te zien. Alleen het verschil per klasse is vrij duidelijk. Bij de B zijn de jury's een stuk egaler dus echt rond die 6/7, soms best jammer.

Afgelopen zaterdag had ik dan voor het eerst de Z te schrijven. Echt heel veel geleerd van die jury. Hij vertelde een heleboel inhoudelijk over de proeven, maar ook over wat sommigen als commentaar op hem hebben...en dat hoorde ik dus later ook gebeuren. Had er een gereden. Kwam aan het einde van haar proef naar de jury, nou hij zei, 'was niet spetterend he, hoe denk je er zelf over?' zegt ze; 'Vond het niet echt lekker gaan' en later wel met een grote mond van 'Nou die jury had echt geen idee waar hij het over had, ik reed hardstikke goed!!!'
Tjah, en dan heb ik wel voor het eerst meegekeken dan, maar zag zelf de fouten gemaakt worden en bij alle proeven was ik het eens met zijn becijfering.
Vooral keertwendigen gingen velen veel te groot, was er maar eentje die daar een 7 op scoorde!!
En heb zelfs een 1 mogen noteren. Was een vrouw die kon haar paard niet in galop krijgen. Constant bokken en steigeren en dan ook nog 4 strafpunten. Het was haast leedvermaak!

Enneh...inderdaad die juryleden heb je gewoon respect voor wanneer je ziet wat ze verdienen. Amper meer als 3 euro per uur!! Kortom die mensen verdienen hun brood er niet mee......

mgoed....is weer heel verhaal, ben even de draad kwijt van wat ik nog wou melden of iets, dus wanneer ik 'm weer heb, dan is het wel weer te zien

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:52

rhijnauwen schreef:
, of als je zelf hebt gereden, vraag uitleg aan de jury!
!


ja maar op een gegeven moment doe je dat ook niet meer hoor
ben een keer na de wedstrijd op de jury afgestapt, die wist niet meer hoe ik gereden had, dus mijn coupon erbij, zij vertellen wat er op de coupon stond, ja dat kon ik ook wel lezen
dus toen een keer meteen na de proef naar de jury toe, dat werd ook beslist niet op prijs gesteld

dus, hoe vraag je de jury iets, waar je ook wat aan hebt

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:53

ik krijg vaak te horen dat mijn pony een beetje onrustig is in zijn hals, verder niet echt veel commentaar..haal meestal zo rond de 168 punten in de L2, en als ik commentaar krijg waar ik iets aan heb, ben ik er heel bij mee. Maar commentaar zoals " pony loopt niet aan de teugel" ofzo, daar heb je weinig aan, want ja, dat weet je dan zelf ook wel. Tong uitsteken

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:31

chrissie: met alle respect, maar probeer jij maar eens de vierde combinatie te herinneren binnen een ring van 26 starts! Mij lukt het niet!
Trouwens, je hebt niet eens genoeg tijd om alles op de coupon te kunnen schrijven wat je zou willen, ze zijn vaak te klein voor alle opmerkingen en ten tweede, dan krijg je kwaaie koppen want het loopt helemaal uit!
Tja, als jury heb je het niet makkelijk. Hoe ga je om met schrijfstertjes die net kunnen schrijven, laat staan van hippische termen hebben gehoord en die dus niet kunnen schrijven?! daar gaat het vaak fout. Ikzelf probeer vaak nog een algemeen stukje te schrijven (dit doe ik zelf, gaat sneller) over de proef en het algemene beeld.
Ik heb geen idee wat de ruiters hier van vinden, maar zelf vind ik het wel handig zodat ik toch mijn bevindingen kwijt kan die nergens bij een onderdeel passen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:20

Ik heb als ik schrijf nooit problemen om alles erop snel genoeg op te krijgen hoor lieke Verward En soms wordt er aardig wat commentaar gegeven

Ik heb soms zelf opmerkingen waar ik helemaal niets mee kan(en dus ook niet doe Knipoog ) en de meeste coupons belanden ook direct in de grote doos.
In Ambt-delden had ik bijv. een stel vieren voor onderdelen waar ik echt niets aan gemerkt heb Verward En er stond ook niets bij...Vertel mij dan maar wat er mis ging. Ik reed bijvoorbeeld gewoon een ronde volte met een nageeflijk paard en dan krijg je een 4 Verward
Mijn enige 7 stond wel wat bij: halsstrekken netjes! Dat snap ik dan zelf ook nog wel *LOL*

Had ook vijfen voor de laatste vier onderdelen(excl. verzorging, dat was een 8 *LOL* ), maar vraag me niet waarom Verward Hij liep net zo als anders en ik zat ook niet slechter, normaal krijg ik daar ook 6-en en 7's voor Verward

Een stukje aan het eind waardeer ik trouwens wel altijd en dat lees ik ook wel, maar verder lees ik de coupons van mensen die ik voorlees aandachtiger dan die van mezelf Bloos

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:56

Door het commentaar (positieve kriteik; ze willen je er alleen mee helpen) ben ik bij mn trainer gekomen. De juri zag alles en ik zocht een trainer dus wij hadden de dag erna gebeld en zijn vriend gaf les.. Het klikt super!
Er zijn ook juri's waar ik me niks van aan trek; die zijn vaak nog van de oude stempel en zien liever de ouderwetse paardjes..
Maar bij de junioren bij de junioren is het vrijwel altiujd kritiek waar je iets aan hebt..

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:01

ik heb het dan ook over de meisjes die graag willen schrijven maar net zelf hun naam kunnen schrijven, ik denk dat jij toch al veel meer gevorderd bent in het schrijven. als ze bijvoorbeeld drie onderdelen doen over het schrijven van tegen de hand, dat schiet niet op.
vaak probeer ik het dan zelf te onthouden en er dit na de proef alsnog bij het desbetreffende onderdeel erbij te zetten.
Trouwens, zo'n schrijver zoek ik nog!

verder zou ik zeggen dat er voor de jury meer pauzes in mogen (oa plaspauzes) en minder starts in een ring. meer tijd per combinatie behalve de vijf of zes minuten voor een proef. daar heeft iedereen wat aan.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:11

IK heb ook wel eens in het Z gehad dat de schrijver de juri niet begreep; dan krijg je hele rare woorden en snap je er niks meer van; kan even geen voorbeeld verzinnen

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:28

lieke2 schreef:

verder zou ik zeggen dat er voor de jury meer pauzes in mogen (oa plaspauzes) en minder starts in een ring. meer tijd per combinatie behalve de vijf of zes minuten voor een proef. daar heeft iedereen wat aan.


Plaspauze neem ik toch echt tussendoor Haha! , wel probeer ik zo min mogelijk te drinken (ja, je moet er wat voor overhebben om jurylid te zijn Knipoog )

Ik vond het oude systeem met commentaar na afloop bij de jury altijd wel erg fijn. Je wist direct wat een jury ervan vond en soms lieten ze ook nog wel los of je winst had gereden. Nu zou ik het ook vanaf de jurykant erg fijn vinden om dat te doen. Je wilt graag mensen verder helpen en dat kan zo slecht op een couponnetje.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:09

Bij ons kan je geneens langskomen bij de jury want die moeten de hele dag in de auto zitten, en ik heb geen zin om aan het eind van de dag terug te komen, en ik denk hun ook niet Knipoog

Het lijkt me wel handig van dat oude systeem...

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:34

soms wordt je wel verplicht te jureren hoor, rhijnhouwen, dan kan je niet in je luie zetel zitten.

en jullie verdienen der geld mee? waw, wij echt niet hoor.

tuurlijk zijn er serieuze juryleden die correct punten geven en geconcentreerd blijven de hele reeks door ook al brand de zon op hun koppie.

maar aan die giecheltrienen die der niets van bakken moet ik niets hebben!

wees blij voor jezelf als je goed gereden hebt, geeft de jury je punten naar je rijden wees dan zeker blij.
maar helaas gebeurt dat niet altijd.

ok, het is nou net of het is altijd de jury die het geweest is , dat is echt niet waar. nog een reden waarom ik liever in de winter dan in de zomer rijdt.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:56

Je kan altijd in je luie stoel blijven zitten, alleen als je niet meer dan 4 keer per jaar jureert word je geschorst en later uit je bevoegheid gezet. Maar het blijft vrijwilligerswerk, dus als je er voor kiest om in die kokende auto te gaan zitten ipv in je luie (koele!!!) stoel, doe je dat echt niet om ruitertje te pesten hoor.
Dat is wat Rhijnauwen ook bedoeld (correct me if I'm wrong)

Voor mezelf: ik laat er altijd veel bijschrijven, en als iemand naar me toe komt weet ik aan het prototcol te zien precies wie het is en wat er aan mankeerde (of juist niet, maar dan komen ze niet Knipoog )
De opmerkingen zijn dus niet alleen voor de ruiter, maar ook een geheugensteun voor mezelf, als er vragen komen.

Verder doe je het als jury toch bijna nooit goed, dat hoort nu eenmaal bij de hobby die je gekozen hebt. Plus de dagen in de hete auto, of juist tochtige koude hokjes, plus het overlevingpakket wat je mee krijgt en waar je in je eentje nog niet eens een ochtend op kan overleven, laat staan met zijn tweeën, en dan nog maar hopen ddat het meeste niet over datum is. Lips are sealed
Kortom, jureren doe je vooral voor jezelf, als je er geen plezier in had was het snel over, máár ook voor de ruiters, en dat wil soms erg slecht doordringen bij sommige mensen.
Ik neem trouwens altijd een eigen schrijver mee, niet altijd dezelfde, maar wel een bekende, waarvan ik weet dat die een beetje door kan schrijven en tellen. Want wat je soms mee krijgt van een vereniging. Ik snap best dat dat heel leuk is voor die meisjes, maar dat werkt dus echt niet.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:04

Fitzroy schreef:
Ik vond het oude systeem met commentaar na afloop bij de jury altijd wel erg fijn. Je wist direct wat een jury ervan vond en soms lieten ze ook nog wel los of je winst had gereden. Nu zou ik het ook vanaf de jurykant erg fijn vinden om dat te doen. Je wilt graag mensen verder helpen en dat kan zo slecht op een couponnetje.


Dat zou ik ook graag willen. Alleen dan van de ruiter kant uit hè Knipoog Ik vind het alleen maar fijn als dat weer mogelijk zou zijn...

Ik ben een keer bij de jury geroepen. (Dat was toen ik mijn eerste winstpunt had gereden in de B Haha!) Ik kreeg van de jury toen het compliment dat ik de eerste was die dag, bij wie ze zag dat het paard niet in de krul getrokken was, maar dat ik hem daar had gereden.
Verder gaf ze toen ook nog wat tips.
Laatst ben ik zelf nog een keer na de prijzenuitreiking naar een jruy gegaan. En zei wist ook nog wie ik was en hoe ik had gereden. (Ze had er idd ook heel veel bij laten schrijven Knipoog )
En ze gaf me toen ook nog tips die niet op mijn coupons stonden, maar waar ik wel wat aan gehad heb.
Ik vind het dan ook altijd fijn om te zien waarom ik een bepaald punt heb gekregen voor een onderdeel. Ik kan dat dan vergelijken met mijn eigen gevoel en eventueel de video, en dan kijken wat ik er aan moet doen en of ik er wat aan moet doen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:20

Ik ben met kringconcoursen en wedstrijden bij ons op de vereniging ook altijd de klos om te schrijven...Knipoog De meeste juryleden zijn namelijk wel positief over me Clown

Lieke2, je woont een beetje uit de richting. Mocht je per ongeluk eens in noord-holland belanden dan moet je maar even pb-en Tong uitsteken

Commentaar na de proef lijkt me super, dat wil ik ook wel weer Party!!