Verslag SGW Ambt-Delden: Ons debuut in de L!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Verslag SGW Ambt-Delden: Ons debuut in de L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 14:13

Oke, een klein beetje aan de late kant, maar alsnog mijn verslag van een superdagje SGW!

Donderdagochtend eindelijk eens niet zo abnormaal vroeg uit bed. Was om 8 uur op stal, Ret in 10 minuten ingevlochten. Karin en Marco, Maarten en deze keer ook Susan waren weer van de party om mij vandaag te groomen. Bedankt allemaal! Lachen

Om half 9 reden we richting Ambt-Delden. We waren er binnen 25 minuten, want het ligt zowat in de achtertuin.

In Delden aangekomen eerst startnummer gehaald en daarna het springparcours alvast verkend. Vond het eerst nogal griezelig hoog, maar achteraf bleek dat het toen nog op M-paardenhoogte stond en achteraf viel het heel erg mee.

Het was al behoorlijk warm aan het worden en ik had het al warm voordat ik op Ret was geklommen.
Ret liep lekker met losrijden. Af en toe wat loperig en heet, maar over het algemeen had ik een goed gevoel.

Toen de ring in. Die L-proeven zijn een stuk fijner te rijden dan die stomme B-proefjes. Ret moet eindelijk aan het werk en moet meer achter elkaar doen. In de B verveelde hij zich te snel en ging dan lopen drammen. Nu was hij heel mooi geconcentreerd en we hadden voor alle galop-onderdelen een 7!
Resultaat: 162 punten en in het tussenklassement 7e van de 17. Netjes gereden dus.

Na de dressuur de cross verkend met Susan, Maarten en Marco. Gelukkig hadden we dit jaar wel fietsen mee, want had er niet aan moeten denken om dat hele stuk naar de start te moeten lopen!

Helaas was Paul er niet, dus ik vond het best wel eng om de cross in mijn eentje te verkennen. Ik bedoel, het was voor ons de eerste keer in de L-paarden en dan voel je je toch wel weer een beetje beginneling en heb je het liefst iemand bij je die je 'gerust' kan stellen en tips kan geven.

Maar na het parcours gelopen te hebben, had ik er wel een goed gevoel over. Had niet echt hindernissen gezien die een probleem zouden kunnen opleveren voor Ret. (maar dat weet je natuurlijk nooit zeker)

Eenmaal teruggekomen bij de trailer Ret klaargemaakt en mezelf in mijn cross-tenue gehesen. Op naar het springen.

Het losspringen was in een hele benauwde binnenbak en heb dus ook maar een paar spongetjes gemaakt en daarna lekker buiten op het gras wat gestapt. Hij was immers al lekker los door de dressuur van die ochtend.

Toen het parcours in. Ret had er weer zin in. Hij was best sterk, maar ik voelde wel de drang om te gaan! Hij was wat onoplettend en bepaalde op sommige stukken een beetje teveel zelf, maar er zaten ook erg goede sprongen bij. Ik zie altijd een beetje op tegen de dubbelsprong, omdat de afstand toch op paardenmaat staat en met een pony moet je dus extra naar voren rijden. Maar deze keer ging hij echt super door de dubbel heen!
Resultaat: foutloos en binnen de tijd.

Nu alleen de cross nog.
Na het springen meteen richting start gestapt en laten keuren. Hartstlag was goed en hij liep regelmatig. Toen wat insprongetjes gemaakt en daarna mocht ik starten.

Bij de start ging het een beetje raar. Normaal wordt je ongeveer een 1 of 2 minuten van tevoren opgeroepen. Dan moet je daar staan wachten in het hok en dan tellen ze af van 5 seconden.
Deze keer ging het bij mij 'iets' anders....
Ik stapte ongeveer 20 meter bij ze vandaan. Het allereerste wat ik te horen kreeg van de starter was: nummer 92, nog 15 seconden! Verward
Dus toen moest ik daar nog heen stappen. Ik liep dus richting het startbox, zegt die ouwe kerel ook nog: daar moet je niet starten hoor, je moet DAAR IN de box! (op dat moment liep ik naast de box, om vervolgens naar de box toe te stappen).
Ik stond in de box en ze zeiden niks. Toen vroeg ik dus: Mag ik al?
Zegt die kerel heel geergerd: Ja, allang!
Jeetje, ik was echt ff heel pissig! Boos!

Heb het maar snel van me afgezet en ben vol goede moed begonnen aan de cross.
Ik ga niet elke hindernis beschrijven, maar ik kan wel vertellen dat een L-cross al heel veel verschil maakt met een B-cross. Ret kwam bij een B-cross altijd over de finish met zo'n uitdrukking van: ik kan makkelijk nog een rondje. Nu kwam ie over de finish met een uitdrukking van: GAAAAAF, maar ik moest wel iets harder werken dan normaal!

Er zitten in de L veel meer combinatiesprongen en greppels, en de tijd staat krapper. In de B moest ik Ret altijd iets inhouden, anders finishte ik te snel. Omdat dit de eerste keer L was, wist ik niet nog niet zo goed hoe snel ik moest rijden. Heb op mijn gevoel gereden.
De optimale tijd was 5 minuten en 2 sec. Ret en ik hadden er 5 minuten en 30 seconden overgedaan. Ik weet alleen niet hoe lang mijn tijd al had gelopen bij de de start.

Misschien als dat allemaal was goedgegaan bij de start, zat ik nog bij de prijzen.

Nu hadden we wel een foutloze cross gereden en daar was ik natuurlijk harstikke blij mee! Ret keek af en toe wel op wat hindernissen, maar weigeren deed ie niet. Hij vertouwde volledig op mij! Lovers

Ik had echt een supergevoel na deze dag, want Ambt-Delden staat toch wel bekend als een van de pittigere crossen. En die cross heeft mijn pony toch maar mooi even foutloos afgelegd.
Ik heb nu een goed gevoel over het volgende seizoen. Mijn eerst volgende wedstrijd is in Gorssel, half september.

We zijn trouwens als 7e geeindigd van de 17. Er waren 5 prijzen.
Net niet bij de prijzen dus, maar wel onze eerste 2 winstpuntjes binnen in het L!!

Ik kijk nu terug op een supergoed dagje en ben heel trots op mijn knol! Lovers

Ik zal nog even wat foto's plaatsen van donderdag en ik wil al mijn grooms bedanken voor de gezellige dag en bedankt voor het helpen!! Party!!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:24

Goed zeg!
Wel jammer van de tijd bij de startbox, wel raar dat die man dat nie duidelijk zei!
Volgende keer optimale tijd dan Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:29

Super zeg, fantastisch gereden! Jullie zijn echt een succesvolle combinatie, leuk elke keer je enthousiaste verhalen te lezen! Jammer van de start, maar je moet maar zo denken, het was NIET jouw schuld.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:55

Gefeliciteerd hoor met je eerste 2 winstpunten..
En met de start is wel een beetje vreemd ja... ik had ook al zo''n rare start.. ik stap daar een beetje rond zegt die kerel ineens: "je hebt nog 5 seconden.'' Nou ja zeg!!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:30

he lau
ik heb echt met bewondering naar jou en ret staan kijken ik kreeg echt de kriebels vanb die hindernissen terwijl jij heel koel rond liep mat de gedachte dat doen we even. toppie hoor!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:30

Bij mij ging de start ook zo raar, maar ik had gelukkig mijn horloge gelijk gezet en heb zelf de klok maar in de gaten gehouden Knipoog

Super gereden hoor!

Ontario ging ook echt super en ik heb er weer helemaal zin in (water ging echt toppie, alleen de hindernis erna niet Clown Maar dat kwam door de versiering Bloos )
Ik ben dus ook weer van de partij in Gorssel *LOL*

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:53

Super toch! Moet je blij mee wezen Lachen Met mij ging het wat minder maar het was de 2e x dus ik ben dik tevreden!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:20

Marco heeft weer erg mooie foto's gemaakt, en we hebben ook hele gave stills van de cross. Heb ze hier naast me liggen op een cd'tje, zal ze straks op mijn server zetten en wat topics op ITP maken (of door Lautje laten doen).

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:19

Super joh! Gefeliciteeerd!!! Party!!
En dat voor de eerste keer, echt goed van jullie Party!!
Ik heb eventjes gekeken in je profiel en zag daar de foto's staan, ze zijn ECHT gaaaf. Die oortjes van Ret, echt leuk! Kwijl

Ik ben ook net terug en ik kan je alvast vertellen dat het bij mij ook super ging Tong uitsteken . Ik ga nu aan een verslagje beginnen Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:42

Netjes gedaan Lachen Retje is echt superveelzijdig Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 23:36

Ik kan het niet laten... Morgen gaat Lau fototopics plaatsen, maar deze heb ik vast in mijn profiel gezet (een still van de video):

Afbeelding

En nee, z'n staart zit niet dubbelgevouwen! *LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 23:43

Ik ben benieuwd naar de rest Karin *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:57

Beetje flauw om ons met zulke foto's lekker te maken Karin! *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:42

Goed Lau! Sorry dat ik er niet bij was, maar zie je dat het heel goed alleen af kon? Haha!

Gefeliciteerd met je prijs Lachen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 12:00

Romkabouter schreef:

Gefeliciteerd met je prijs Lachen


ze had toch net geen prijs?

maar goed gedaan lautje!!
ik had ook al zo'n vreemde start. want die vent bij de start begon te zeiken over m'n sporen en toen zei hij opeens 3,2,1 start.
fijn dat die da zo lekker optijd zegt. maar iig beter dan dat ie helemaal niks zegt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 12:25

ai Haha!

Ik was in de war met een smsje Tong uitsteken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 12:38

Goed gedaan joh!!
Gewoon foutloos door het springparcours en de cross en ook een nette proef! Heel erg balen van die start bij de cross Boos!
Maar heel netjes, en ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de rest van de foto's, zag al dat je een nieuwe avatar had, vandaar dat ik op zoek ging naar je verslag *LOL*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 15:13

Die start was bij mij ook vaag hoor, dus ik was niet de enige.. Scheve mond