wedstrijden op het gras!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

wedstrijden op het gras!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 12:51

Hai iedereen aanstaande zaterdag op het gras (springen). IK heb er echt onwijs veel zin in !!!! Alleen ieder jaar heb ik weer het zelfde probleem: Om die stiften of kalkoenen in te draaien Boos!

Nu was mijn vraag Verward : Weet iemand hoe je snel en een beetje gemakkelijk die stiften of kalkoenen in te draaien zijn? Alle tips zijn welkom . Graag voor zaterdag reageren. Groetjes Margon

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 12:56

Je kunt ze de dag ervoor schoonmaken en vette watten erin doen. Dan heb je ze in ieder geval al schoon op de dag van de wedstrijd.
Er zijn volgens mij ook van die doppen die je erin kunt doen? dan zijn ze altijd schoon, die haal je eruit, kalkoenen erin en als je de kalkoenen er uit haalt kun je die dingen er weer in doen.
Ik heb zelf altijd gebruik gemaakt van vette watten

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 13:35

zorgen dat je stiften goed schoon zijn en liefer ook een beetje vetig. de schroefgaten goed schooon maken en op de dag van de wedstrijd gewon zon oudverwets krabbertje meenemen die er speciaal voor zijn. ga niet liggen prullen met stopjes en dergelijke om ze schoon te houden want vaak krijg je die er niet goed uit en dat veroorzaakt stress.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:01

Hahaha, gebruik in elk geval geen stopjes om de gaatjes schoon te houden! Ik heb ze er afgelopen zondag met geen mogelijkheid uit gekregen en ben maar zonder proppen gaan starten (gelukkig was het niet glad). Ik moet nu zelfs de smid laten komen om ze eruit te halen.
Ik heb trouwens van die kleine ijzeren dopjes gebruikt die je erin moet draaien met een inbussleutel. Je hebt ze ok van rubber, maar die schijn je erg makkelijk te verliezen (maar ze gaan er dus in elk geval nog uit)

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:08

oke dan blijft mijn aanrader van de vette watten. De dag ervoor de gaten schoonmaken en vette watten erin. Geen gepaniek op de wedstrijd, alleen even de watten eruit halen.
Toch maar geen dopjes dus....

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 14:22

Nou, ik heb er nooit geen problemen mee, je pakt een kleine schroevendraaier, en de dag van de wedstrijd zelf gewoon, in het gaatje steken, naar onder en hop, alle smerigheid is eruit. Dan eventueel met zo'n ding de 'draad' schoondraaien in het schroefgat, maar als je elke week op concours gaat hoeft dat niet eens.
Ik ben er altijd zo mee klaar.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 18:30

Je ging toch in Vianen starten las ik van de week? Ik las dus net dat die wedstrijd is verplaatst naar Nieuwegein, dus waarschijnlijk rij je dan op zand. www.zilfiashoeve.nl

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-03 18:54

Manon schreef:
Je ging toch in Vianen starten las ik van de week? Ik las dus net dat die wedstrijd is verplaatst naar Nieuwegein, dus waarschijnlijk rij je dan op zand. www.zilfiashoeve.nl


Hai Manon, de wedstrijd is inderdaad in Nieuwegein. Alleen niet op de zilfias Hoeve. Maar bij de paardevrienden! Dus et is wel op gras! Groetjes margon

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 19:45

Kyra schreef:
Toch maar geen dopjes dus....


Dopjes zijn best handig, heb plastic dopjes (proefzakje van mijn werk, weet dus niet waar je ze kan kopen) Erg makkelijk hoor!!

Succes!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:21

He wat grappig, ik heb volgende week wedstrijd bij de paardevrienden. Kun je me misschien ff pben over het terrein, of het een beetje berijbaar is? Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:18

Ik heb laatst met ook maar is van die dopjes gekocht (plastic dan), maar van de 8 was ik er 3 kwijt....
Ik heb er eigenlijk verder nooit problemen mee, de stiftgaten maak ik schoon op de wedstrijd zelf ik zorg wel altijd dat mijn stiften in het stiftenpakje op een 'vet' doekje liggen, scheelt een hoop!
Maar goed inmiddels is het al zaterdagavond...sorry!

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 11:14

haike"]
[quote="Kyra schreef:
Toch maar geen dopjes dus....


Dopjes zijn best handig, heb plastic dopjes (proefzakje van mijn werk, weet dus niet waar je ze kan kopen) Erg makkelijk hoor!!

Succes!
[/quote]

bij Divoza Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:55

Manon schreef:
He wat grappig, ik heb volgende week wedstrijd bij de paardevrienden. Kun je me misschien ff pben over het terrein, of het een beetje berijbaar is? Haha!


Het is WEL op het zand want het is niet bij de poloclub zoals het normaal. Dat terrein is niet beschikbaar niet. Het is nu verplaatst naar "het gat". Op de kruising Wayense dijk/koppeldijk (vlak bij horseplaza). De 2 wedstrijden van de Paardenvrienden worden daar ook gehouden.

Waarom ze de link van ZH gaf was omdat daar de routbeschrijving staat.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:00

Precies Prisca, daarom gaf ik die link.
En ik heb ookal van Margon gehoord dat het daar in de buurt is en op zand, bof ik even Haha! Tong uitsteken

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:53

weet je al hoe laat je moet starten Manon? ik zag je nl. in het programmaboekje staan!
moet jij ook Margon?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:07

Ik maak de gaten altijd van te voren schoon en stop er natte watten uit. Wel zorgen dat je een best grote prop doet (ik doe altijd een half wattenschijfje per gat), anders worden ze er te ver ingedrukt en krijg je ze er moeilijk uit.
Dan tape ik de proppen zelf in met waterleidingtape, omdat ik ze anders vaak verlies.
Op wedstrijd gebruik ik zo'n inklapbaar hoeftapkrukje, daar kun je mee hoeven krabben, proppengaten schoonmaken, schroefdraad schoonmaken en vast/losdraaien, heel handig dingetje.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:49

Ik stop er een stukje keukenrolpapier in dat ik van tevoren vet gemaakt heb met babyolie of slaolie. Propje maken en erin drukken.
Met een priem pulk je dat stukje er zo weer uit en draai je de proppen er zo in.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:55

rhijnauwen schreef:
weet je al hoe laat je moet starten Manon? ik zag je nl. in het programmaboekje staan!
moet jij ook Margon?


Nee, ik weet nog niet hoe laat ik moet . Heb nu al van 3 mensen gehoord dat ik in het boekje stond, maar ik weet zelf nog niet hoe laat Haha!.
Ik weet het morgen, of zou iemand het voor me willen opzoeken? Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:37

tuurlijk,..... even het boekje erbij;
ponies dressuur klasse L2 cat. CDE ring 3 proef 23 en ring 4 proef 24 Manon (mooie naam!! zo heet mijn dochter ook Bloos ) van Schaik Sevin West Stichtseruiters startnummer 22 16.15 ring 3 16.35 ring 4
jury ook weten? weet ik nl ook Schijnheilig ring 3 mw. M. van Draanen en ring 4 Dhr. D. Wismeijer
heel veel succes!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:35

Heel erg bedankt rhijnauwen! Nu weet ik eindelijk hoe laat ik moet hehe. Rijden er wel 22 in de L2? Pff, wordt een lange rit.
Meneer Wismeijer heb ik al eens gehad in de L1, die andere ken ik niet.

Nog even over die naam, mijn ouders hebben em uit het trekpaarden boekje, dus er heette een trekpaard Manon, hihi Haha!:P

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:56

ik heb net een mailtje ontvangen dat het terrein te nat is en de wedstrijd is afgelast!!! Boos! alweer geen wedstrijd!...balen voor iedereeen................

ik heb een dagje vrij!! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:45

Yep ik hoorde het gisteren van B. van der Maat. Vorige week was het terrein al erg slecht door het weer. Balen hoor.

Misschien dat het de week erna wel doorgaat.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 22:09

Manon"]
[quote="rhijnauwen schreef:
weet je al hoe laat je moet starten Manon? ik zag je nl. in het programmaboekje staan!
moet jij ook Margon?


Nee, ik weet nog niet hoe laat ik moet . Heb nu al van 3 mensen gehoord dat ik in het boekje stond, maar ik weet zelf nog niet hoe laat Haha!.
Ik weet het morgen, of zou iemand het voor me willen opzoeken? Lachen
[/quote]

Ik was eigenlijk wel van plan om mee te doen maar ik was er vorige week al geweest en het terrein was toen al heel slegt duzz ik heb me toch maar niet op gegeven