verslag laatste twee wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

verslag laatste twee wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 10:10

Vorige week, 9 mei, had ik concours in Den Ham. Ik was bang dat het slecht weer zou zijn, maar we hadden geluk, het weer was super! Het terrein was ook perfect, je kon er een waterpas op leggen, geen kuiltjes, geen bultjes, echt perfect! Ik heb daar mijn beste proeven ooit gereden (in het M1), ik was 1e met 176 punten en 2e met 171 punten.

Dit weekend had ik concours in Hellendoorn. Hij was totaal niet fijn, de durchlässigkeit was niet te krijgen. Helemaal niet meer toen er een ongeluk gebeurde bij de vrachtwagens.

Het losrijterrein was naast de parkeerplaats van de vrachtwagens. In één van de vrachtwagens begon een paard ontzettend te breken, ik zag ineens een paard met de achterhand de klep afkomen en bleef op de helft van de klep staan (je zag dus de achterhand en een gedeelte van de rug). Mensen die naast die vrachtwagen stonden begonnen in paniek te raken en schreeuwden allemaal "ho, ho", ineens trok dat paard en komt hij de klep afvallen. Hij had het hele tussenschot eruit gerukt. Hij het terrein over met die klep achter hem aan, achter hem, onder hem, voor hem, hij raakte het schot niet kwijt. In paniek ging hij op een gegeven moment richting de dressuurringen en de springring, daar raakte hij op een gegeven moment het tussenschot kwijt. Eenmaal dat ding kwijt werd hij rustig en konden ze hem pakken. Zo op het eerste gezicht had hij geen wonden en liep hij ook niet kreupel, dat zal de volgende dag wel anders zijn geweest. Als dat paard geen dikke benen en/of pezen krijgt weet ik het niet meer!

Nou ja, ik moest daarna de ring in. Eenmaal in de ring was het helemaal fijn, maar niet heus! Hij keek naar het parkeerterrein, de schapen, hij lette dus overal op behalve op mij. Ik heb hem wel goed de proef doorgekregen, ondanks dat hij ontzettend sterk was heb ik hem in elkaar gehouden en de onderdelen correct gereden. Ik had bij de 1e proef 164 punten, dit was goed voor een 5e prijs. De 2e proef was al wat beter. Ik had hier 169 punten en dit was goed voor de 2e prijs. Dit was een goede afsluiter van het M1. Ik heb nu aankomend weekend en volgende week proeven in het M2 staan, mooie inloopwedstrijden voor de Almelose Ruiterdagen. Wish me good luck!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:33

Heel kan phoor!! Heb ook eventjes je profiel gelezen over het verleden van je paard, echt goed gepresteerd!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:00

Klasse hoor!
Als je zulke punten rijd ben je dubbel en dwars klaar voor het M2, kan je in Almelo moi voor een finaleplaats meerijden! Party!!

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 12:03

Als dat zou kunnen tijdens de Almelose Ruiterdagen, dan teken ik meteen!. Wij doen in ieder geval ons best, meer kunnen wij niet doen. Ik heb gisteren proef 35 doorgereden, hij is best wel pittig. Bepaalde stukken zijn niet zo moeilijk, maar bepaalde stukken kan ik een probleem krijgen op het moment dat hij sterk en strak wordt in de proef. Bijvoorbeeld de slangenvoltes in galop. Normaal geen probleem, maar wordt hij sterk van voor dan wordt het al een ander verhaal. We zien wel, ik maak mij er niet druk om. Het gaat al erg goed op deze manier.