middengalop op de volte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

middengalop op de volte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 09:33

24 mei heb ik een onderlinge wedstrijd. Om te voorkomen dat ik tegen al de manege kids moest (wat ik niet fair vind) heb ik ingeschreven voor de L. Dit is een proefje waar ze het wijken uitgehaald hebben (of een oude L proef, weet ik veel, zit iig geen wijken in)
Op een gegevenmoment heb ik galop, dan EBE grote volte, en BE middengalop. Dit valt me vies tegen, en we (jamaica en ik) vinden het echt moeilijk.
De voltes zijn een tijd verschrikkelijk bagger gegaan (in galop dus) en dat begint nu weer een beetje goed te komen.
Maar een nette volte EN middengalop valt gewoon zwaar tegen. Middengalop lukt, grote volte ook, maar de combinatie niet echt.
Wat zouden jullie doen? Een zo net mogelijk volte rijden en de middengalop laten voor wat het is? Of toch de middengalop proberen ten koste van je volte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 09:49

Rij het eerste deel van de volte een beetje terug en laat haar het tweede deel van de volte normaal galopperen. Dat is natuurlijk niet zoals het moet maar zo kun je toch verschil in de galop laten zien.
Als dat ook niet lukt zou ik die middengalop maar vergeten en gewoon doorgalopperen, misschien krijg je er een 5 voor, misschien een 4 Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 13:16

Ik sluit me aan bij Jippie.
Als je een keuze moet maken, dan zou ik er voor gaan om het eerste gedeelte (dus de arbeidsgalop) iets terug te rijden, en vanaf het gedeelte waar middengalop gevraagd wordt een arbeidsgalop te tonen, of als het kan zelfs iets meer.
Het is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort, maar je laat in elk geval je goede bedoelingen zien Knipoog

Heb je misschien een idee waarom de middengalop op de volte niet lukt ?
Is het een kwestie van onbalans (heel normaal bij een jong paard trouwens) of gaat ze aan de race of zwaait ze compleet uit ?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-03 16:58

waarom start je dan niet gewoon B??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-03 17:57

lezen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 14:36

Rustig blijven rijden en duidelijke overgangen laten zien, dan maar wat inhouden, arbeidsgalop, inhouden. Succes!!

En in de L zit toch wel wijken? In de L1 alleen wijken 5 meter.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:47

stef schreef:
Dit is een proefje waar ze het wijken uitgehaald hebben (of een oude L proef, weet ik veel, zit iig geen wijken in)


Haike, in de officiele proeven inderdaad wel, maar Stef schrijft dat ze het wijken eruit gehaald hebben.