Boscross in Lisse --> Wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Boscross in Lisse --> Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 23:49

Hoihoi!!
Van de zomer ga ik met mijn pony waarschijnlijk meedoen aan de boscross in Lisse.
Ik vroeg mij af of er meer bokkers zijn die aan deze cross mee gaan doen en of ze er al vaker aan mee hebben gedaan. Ik ben namelijk wel benieuwd wat je nou allemaal precies moet doen en waar op gelet wordt enzo.. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 23:55

Ik ga er geloof ik ook aan meedoen

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-03 23:57

Lieke schreef:
Ik ga er geloof ik ook aan meedoen

Ohoh.. concurrentie }>

Neej hoor, geintje. Wel leuk dat het dus een beetje bekend in op Bokt. Moet jij lang reizen om er te komen? (ik zit er in 10 min.. Schijnheilig )

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 00:02

uh ik geloof half uurtje/3 kwartier, maar ik moet nog even kijken of ik echt ga, weet niet precies nml, weet je de datum?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:26

Bedoel je DE cross in Lisse op 20 & 21 september?
Dat is nog zover weg, maar ik denk wel dat ik dan mee ga doen hoor. Als me vader kan dan ben ik zeker weer van de partij Party!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:47

Ik niet Ik vind Lisse echt een rotcross om te rijden...zeker met een groot paard Bloos
Ik kom de bochtjes bijna niet door door alle bomen en ben als de dood dat ik mijn knieën verbrijzel op die smalle slingerpaadjes...Bloos

Misschien dat ik wel meedoe met de terreinrit, omdat ik mijn paard graag wat meer waterbakken wil laten zien. Dan kan ik verder heel rustig in draf rijden en mijn benen heel houden

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:32

Ik heb in 2000 aan de indoor cross in lisse meegedaan,Maar ben geeindigd in de ambulance.Gebroken ribben ed.Dus voor mij geen cross meer.Rij nu "veilig western"
"groeten baudy

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:52

ik denk dat ik ook is niet meedoe! heb alle jaren meegedaan, 1e jaar in de B, toen werd ik nog 3e, daarna 2x in de L, was wat minder! heb namelijk een paard met watervrees haha
maar DE cross is idd pas in september!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 21:24

haha, ik zie je al gaan op je pony!! wedden dat ze lekker gaat crossen??? cool als je mee gaat doen!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:02

Ik vind de waterbak in Lisse niet leuk Zat afgelopen jaar zomaar ineens in het zand Schijnheilig

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:13

gomir schreef:
Ik vind de waterbak in Lisse niet leuk Zat afgelopen jaar zomaar ineens in het zand Schijnheilig

haha, ja naja de mijne liep achteruit het publiek in haha Haha!

wenda was er toen ingevallen, hoofdstel had ze meegenomen! Tong uitsteken was zeker bang dat ie anders kapot ging!



mensen we maken jullie niet bang hoor! maar wat zo'n miniscuul waterbakje wel niet kan doen! Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 22:17

New-Forest"]
Bedoel je DE cross in Lisse op 20 & 21 september?
Dat is nog zover weg, maar ik denk wel dat ik dan mee ga doen hoor. Als me vader kan dan ben ik zeker weer van de partij Party!!
[/quote]
Ja die bedoel ik!!!
[quote="RockyLover schreef:
haha, ik zie je al gaan op je pony!! wedden dat ze lekker gaat crossen??? cool als je mee gaat doen!!

Ik heb ook wel zo'n flauwvermoeden dat Skippy helemaal uit der dak gaat Haha! Schijnheilig

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-03 22:19

Hebben jullie er trouwens foto's van?? En hebben jullie tips voor de dingen waar ik alvast voor kan oefenen enzo??

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 23:01

Ga gewoon een keer ergens trainen. Oefenterreinen zijn er genoeg en een les bij Alice Naber is een absolute aanrader.
Verder in lisse niet te hard rijden en heel goed blijven zitten voor de waterbak Bloos De mijne bedacht zich namelijk toen hij er al met twee voeten instond...Het is ook wel een rotding!

Dat van Wenda weet ik nog wel Tab

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 00:25

waar ligt Lisse ?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:07

baudyh schreef:
Ik heb in 2000 aan de indoor cross in lisse meegedaan,Maar ben geeindigd in de ambulance.Gebroken ribben ed.Dus voor mij geen cross meer.Rij nu "veilig western"
"groeten baudy


Jeetje, dat klinkt heftig! Had je wel een bodyprotector aan dan? Verward

Wij gaan niet naar Lisse, beetje te ver weg. In het najaar hoeven wij voor sgw's de regio niet eens uit, er is hier dan bijna iedere week wel een cross.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:37

jaggie schreef:
waar ligt Lisse ?


In de driehoek Leiden-Haarlem-Amsterdam, midden in de bollenstreek.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 12:11

gomir schreef:
Ga gewoon een keer ergens trainen. Oefenterreinen zijn er genoeg en een les bij Alice Naber is een absolute aanrader.
Verder in lisse niet te hard rijden en heel goed blijven zitten voor de waterbak Bloos De mijne bedacht zich namelijk toen hij er al met twee voeten instond...Het is ook wel een rotding!

Dat van Wenda weet ik nog wel Tab


Oei! Waarom niet te hard rijden??
Ik ga waarschijnlijk op een pony die na 3 hindernissen steeds maar harder wilt. Kan je dan de wendingen niet meer maken?
Ze is nog wel te houden hoor, daar nier van...

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:25

Ik heb ook van mijn instructrice, die al jaren op drie sterren niveau rijdt, gehoord dat Lisse een rot cross is. Inderdaad allemaal korte bochtjes door een behoorlijk dicht bos. Voor mij dus ook geen Lisse!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:22

het zijn heftige bochten!!!! een x vloog ik echt zowat uit de bocht!, als het een beetje nat is kan het glad zijn! toen ging ik zowat onderuit!
ehhh foto van lisse! nou alleen van het springen! en bij de start! maar verder heb ik geen foto's
moet je anders maar ff pb sturen!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 20:33

reddytobias schreef:
het zijn heftige bochten!!!! een x vloog ik echt zowat uit de bocht!, als het een beetje nat is kan het glad zijn! toen ging ik zowat onderuit!
ehhh foto van lisse! nou alleen van het springen! en bij de start! maar verder heb ik geen foto's
moet je anders maar ff pb sturen!


oooooh, nou die bochten zullen voor me pony geen probleem zijn hoor Knipoog
Maare, ik zal je wel ff pb-en voor de foto's

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:35

Woow, dat klinkt best wel spectaculair! Cool
Ook best wel gevaarlijk Bloos Kzie wel wat ik doe.. Is wel goed voor de ervaring

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 13:50

Ik ga meestal kijken. Ik heb volgens mij nog wel wat foto's van de waterbak en nog een paar andere hindernissen. Ik zal ff kijken.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:12

Ik start er om de bochten en bomen dus niet officieel...
Maar als je rustig rijdt en er rekening mee houdt kan het prima hoor
De zus van Merel blom hebben ze daar na een botsing met een boom geloof ik uit haar bodyprotector moeten zagen...En dat vertelde ze me heel lief even voor de start Knipoog (en ik weet nu uit ervaring dat Lisse niet fijn is voor mijn knieën Verdrietig En ook niet voor de benen van het paard als het een beetje prutterig is, je blijft dan echt in iedere bocht hangen...)

Ik zou ook niet meer rijden in Lisse, maar die van mij moet gewoon alle waterbakken in Nederland gezien hebben...Dus dan maar de terreinrit Knipoog

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 23:40

Mm klinkt wel gevaarlijk, maar mijn pony kan op zich snel en goed wenden, gelukkig krijg ik eerst nog ee paar crosslesjes.