Welk niveau starten met een Hengst Volgens FNRS??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:42

Zal ik het nog ffff lastiger maken? je moet L2+1 geweest zijn eer je met een hengst mag gaan starten en dan gewoon in de B beginnen.
Dus bij elkaar zijn dat 21 winstpunten eer je mag starten....

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:06

KingMarco schreef:
Nop ik heb gebelt met de KNHS en daar zeggen ze echt L1 +1.


Dat weet ik, maar in de nieuwe regelementen staat L2+1....

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:18

KingMarco schreef:
Nou dan begrijp ik er geen snars meer van ik heb vorige week nog gebeld en idd gezegt dat mij dat vertelt was.
Ik ga gewoon nog een keer bellen, desnoods vragen of ze me dat op papier kunnen faxen.


Ja idd maar misschien beter zo laten? haha geen slapende honden wakker maken?
Ik heb laatst ook gebeld nadat het wedstrijdsecr.van onze vereniging mij liet lezen dat ik dus niet L1+1 maar L2+1 moest zijn... maar de dame aan de telefoon had het ook hier over L1+1...
Van mij mag het hoor, dat scheelt mij een aantal puntjes Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:21

KingMarco schreef:
Ja scheelt maar liefst 10 winstpunten dus positief gezien 10 starten. Ben allang blij dat ze het verlaagt hebben van de M naar de L.


Ja daarom... Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 15:33

KingMarco schreef:
KOm je nog een keer deze kant op om de woeste wilde gevaarlijke hengst te bekijken?


Ja dat zou ik nog doen idd.. ik check even mijn agenda

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:00

Ja dan was ik toch goed geinformeerd, ook zo fijn dat de mensen die je aan de telefoon krijgt van de KNHS zelf ook op de hoogte zijn van hun nieuwe regeltjes Lips are sealed

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:26

runningkawa schreef:
En zoals vaker gezegd.
L stelt geen hol voor, dus al die gene die denken dat ze er 5 jaar over doen omdat te halen, horen idd ook niet met een hengst op concours thuis.


Hmm... weet je wat het is, je moet dus een paard "lenen" om door die L te gaan, kijk ik heb niet het financieel vermogen dat ik er nog een redelijk goed dressuurpaardje naast kan houden voor die punten dus ben ik echt afhankelijk van iemand die zijn paard/pony uit wil lenen.
Dan ben je blij met elk paard wat je wordt aangeboden, want iemand moet dat maar willen en dan kan het wat langer duren wat ik dus persoonlijk niets vind zeggen over de kwaliteiten van die ruiter.
Ik schrijf me nu zo veel mogelijk in, het valt niet altijd mee, want Pony heeft nogal eens ponystreken..,scheelt je net weer dat puntje en je moet heel wat starten wil je binnen hele korte tijd 21 punten bij elkaar rijden, dat brengt dus ook weer heel wat kosten met zich mee, dus als ik er 5 jaar over zou doen kan het ook met andere dingen te maken hebben lijkt mij.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 13:43

runningkawa schreef:
Ik heb zelf ook geen dressuurpaard
en het was ook nog eens een hete donder, waardoor ik ook veel punten heb moeten laten gaan.
toch is het mij ook gelukt op binnen een paar jaar L te worden
En dat terwijl ik niet elke week weg ga en je hier maar 1 proef per keer kunt rijden.

dus als ik het kan met mijn paard, kan iedereen het Haha!

Zoniet geld nog steeds bovenstaande van wat ik gezegd heb.

Verder is het ook gewoon goed als je concours ervaring hebt

Op concours gaat het toch allemaal net wat anders al thuis, dus heb je zelf dan wat meer ervaring is dat wel lekker.

Hier kom je in de zomer op concoursen met meer dan 1200 deelnemers.
Dus echt wel wat anders dan thuis Lachen


Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, ik zeg dat er in dit geval vaak nog veel meer dingen meespelen.
Op mijn eigen paard zou ik er ook zo doorheen gaan, is ook niet een makkie maar ik ken hem door en door.
Plus dat je nu echt wel meer moet starten mbt die winstpunten, kijk als ik er maar 5 nodig had gehad was ik er al bijna geweest maar het zijn er niet 5 maar 21 en dan zakt de moed je wel eens in de schoenen hoor.

Maar goed, ik doe dit op mijn manier en ik hoop ze snel te hebben, want ik blijf natuurlijk gewoon stug doorgaan met mijn "leenpony" Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:26

Fitzroy schreef:
Om direct wedstrijden te kunnen rijden zonder over 21 punten te beginnen?


Jee dat ik daar nog niet aan gedacht heb Bloos nee daar denk ik idd niet aan Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:32

runningkawa schreef:

Dus achteraf zeuren erom is gewoon flauw, want zo zijn de regels al jaren.
En zeer terecht
Jij hebt dan misschien een echte brave, maar dat hebben ze niet allemaal(al denken ze van wel)
En ergens moet toch een regel gemaakt worden.


Ik vind dat ik het recht heb om te zeuren nadat die >>>>>>>> mijn punten kwijt zijn geraakt Boos!
Ik kan ze wel schieten en dan door hun fout maar even mijn paard laten snijden? dacht het toch niet, dan rijd ik wel alleen de wedstrijden waar ik niet federatie hoef te zijn, daar mag ik weer wel starten met een hengst

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 14:48

runningkawa schreef:
Dat is idd heel erg k.. Cloris
dan kan ik me voorstellen dat je wel zeurt Lachen
Maar jij had je punten dan eigenlijk ook al


Ja ik had L1 plus1 springen dus kan je nagaan hoe mijn reactie was toen ik hoorde dat alles van mij wegwas (naam totaaaaal onbekend) maar dat had ik nog kunnen trekken, echter kwamen toen die winstpuntenregels en ook nog eens een verhoging van de klasse... ik kon wel janken echt waar, ik zag het echt niet meer zitten...
Waarom ben ik zo vreselijk stom geweest om mijn verleden uit te wissen en alles achter mij te "verbranden" ook mijn protocollen (raar woord eigenlijk) ik heb niets om iets te bewijzen, echt helemaal niets....
Nu heb ik een paard waarvan ik zeg, ja daar kom ik verder mee dat die andere die we hadden, een paard die dressuur rijden echt leuk maakt voor mij en dan dit..
Ik moet ook niet zeuren hoor, er zijn veel ergere dingen dan dit besef ik me maar al te goed, maar af en toe moet je even kunnen schoppen he Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:04

Fitzroy schreef:
Cloris, kun je dan niet op een andere manier bewijzen dat je die klassering gehad hebt? Bv. krantenartikels of uitslagen in een clubblad? Misschien door de plaatselijke rijvereniging nog eens te benaderen? Ik weet niet bij welke vereniging je vroeger gereden hebt, de Duin of de Boekhorstruiters, maar die hebben misschien nog wel wat in hun archief.
Want voor jou is het wel erg zuur, dat ben ik met je eens.


Nee ik heb alles al geprobeerd, ben nooit echt actief lid geweest van een vereniging en we spreken nu toch al snel over een jaar of ? 15 a 20 jaar geleden....en das best lang. Krantenartikels enz heb ik niet, die kleine wedstijdjes in de buurt.... bij manege Bakker, Smit, langeveld enz daar ging ik naartoe, verder niet, geen vervoer dus alles te paard.
De enige vereniging waar ik ooit lid van geweest ben daar is volgens mij al 10x overnieuw begonnen en bestaat niet meer geloof ik dus....
Wijze les voor iedereen... gooi nooit iets weg, haha ik bewaak mijn papiertjes waar de winstpunten op staan nu met mijn leven

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:40

gomir schreef:
Daarom *LOL* Dan leen je een goed paard en spring je vijf keer foutloos in het B(dus ongeveer 3 wedstrijden hier Knipoog ) en dan nog even een keer L starten *LOL*

Goed dat ik dat weet, zal dat meisje blij mee zijn Party!!


Hihi ehhh ik durf het bijna niet te vragen Haha! Maar dat kan ik natuurlijk ook nog doen.. hmm ik heb een hele leuke springer bij de buren staan, okej maar heb je tegenwoordig ook L1 en 2 in het springen? ja ik ben er al zo onwijs lang uit dat weet ik niet meer hoor Verward

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:50

Lielle schreef:
nope, gewoon L springen. Dus met 6 foutloze parcoursen ben je binnen *LOL* (als je tenminste al een wp in de B dressuur hebt).


Hihi jaa die hebben we wel, maar ik ga dit zeker even overdenken, kijk over een foutloos parcours kan je niet twisten en een dressuurproefje is toch weer mede afhankelijk van de jury, en dat zou me met mijn eigen paard niet zoveel kunnen schelen maar op dit moment wil ik gewoon zo snel mogelijk die punten hebben om uberhaupt met mijn eigen paard te mogen starten Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:38

gomir schreef:
Vraag of je een paard van piet mag lenen Iris en Juventus zijn alletwee behoorlijk safe en hebben al wat gezien
Je zou die van mij ook mogen lenen hoor, maar daar zit toch een behoorlijke kop op en ik weet niet of hij zich makkelijk laat rijden in het parcours door een ander Verward Het is nogal een heethoofd en dan vliegen de balken om je oren Bloos
Maar met juventus ben je er volgens mij zo doorheen


Yep dat is dus wat ik ook al bedacht had Haha! maare daarvoor hoef ik toch niet een winstpunt in de B met hem te hebben? nee toch? jee ik heb nooit op andere paarden gestart dus ik ben hier echt niet thuis in Verward

Kijk met Roof heb ik nou een aantal wp's en als ik dan met Juve kan springen (moet Ans het ook nog goed vinden Haha! ) pff alleen WEER een startkaart Lips are sealed

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:23

Lielle schreef:
een keer een wp met dressuur en je mag de rest van je leven springen. (20 jaar geleden met een shetlander zou ook genoeg zijn *als ze die gegevens nog hebben* )


AU hihi maar goed dit is voor mij een zucht van verlichting omdat het een soort van nooduitgang is... lukt het me nou niet snel genoeg (ow wat klinkt dit erug) met de LeenPony in de dressuur dan ga ik het met springen doen

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 21:34

Barb schreef:
Met de Leenpony ga jij vast punten scoren op Wieringen


Haha ja ik droom van veeeel punten

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 08:21

gomir schreef:
183 ofzo Knipoog
Ik zou voor het springen gaan, succes bijna verzekerd en ik weet zeker dat je dan zo met Pipo aan de gang kan... veel sneller dan met dressuur Haha!


Weer een startkaart aanvragen Frusty om van het "leenpaard" nog maar niet te spreken, moet de eigenaresse nog even vragen Haha!
Hmm 6 foutloze parcoursen..... moet te doen zijn... owwww ik loop mezelf nu alweer gek te maken Clown

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 09:58

runningkawa schreef:
Alleen andere coupons
De startkaart is voor springen en dressuur hetzelfde


Ja maar dat kan niet met deze LeenPony (springen) dus een ander paard en dus een andere startkaart.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers