mentale training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

mentale training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 14:27

Ik ben nuongeveer 2 jaar bezig met wedstrijden (1x per maand start ik) en zit nu sinds 2 maanden eindelijk in de L1. Mijn paard is nogal druk vooral tijdens de proef. het inrijden gaat goed maar als ik dan begin met de proef drukt hij zijn rug weg zet zijn kaken op elkaar en gaat rennen...zucht

nu ben ik eigenlijk op zoek naar een boek of training over mental coaching. Misschien ligt het probleem wel bij mij en breng ik dit heel sterk over op mij paard. weer iemand hier iets meer over?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:22

in de Hoefslag heeft hier een serie over gestaan de afgelopen periode. Was erg leuk en nuttig om te lezen.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 20:18

Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige paard Ginger. Zij was zodra ik in de ring kwam niet te houden en bleef maar racen, de hele proef door. Wel handig als het programma uitliep, maar een drama voor mijn ego!
Op een gegeven moment besefte ik dat mijn stress per wedstrijd erger werd omdat ik WIST dat ze me in de steek zou laten, en heb ik na een poos het besluit genomen om haar weg te doen.
Nu heb ik een ruin, een lekkere coole die juist eerder rustig wordt als ik wat gespannen ben, en ik moet je zeggen dat ik hierdoor juist minder zenuwachtig ben, en het wedstrijden rijden zelfs leuk ben gaan vinden!

Hopelijk lukt het jouw om de situatie met je paard te doorbreken, ik wens je daar in ieder geval heel veel succes mee!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:14

ik heb een schriftelijke cursus sportpsychologie gedaan bij de NTI (is net zo iets als LOI) en de NHI geeft door heel Nederland cursussen en leergangen oa. een leergang mental coaching, deze zou afgelopen zaterdag in Utrecht plaatsvinden, maar de cursusleider was ziek Huilen is nu uitgesteld kijk maar eens op (www.nhi-equi.nl) (ik hoop dat ik de naam goed geschreven heb...) ook Ulrike Thiel van Hippocampus in Soerendonk geeft cursussen op het gebied van mental coaching! allemaal reuze interessant!! ik heb er al erg veel aan gehad!! in mijn eigen rijden, maar ook in mijn lesgeven gebruik ik het nu veel! *LOL*

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 08:32

bedankt! ik ga meteen even kijken.

het is inderdaad moeilijk om de circel te verbreken. Ik heb ook zelf totaal niet het idee dat ik over dreven gespannen ben en dacht/denk ook nog steeds dat mijn paard me in de zeik neemt. Hij weet gewoon dat ik hem niet op z'n kop geef in een proef.

Maar ja ik wil nu ook gewoon eens kijken of het probleem niet bij mij ligt en als mijn instelling en voorbereiding anders is en dan gaat het wel goed....