Wedstrijden nu wel/niet afgelast?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Wedstrijden nu wel/niet afgelast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 11:20

Vraag:
Ik zit/woon nog net in gebied C. Gaan daar de wedstrijden door (binnen de kring bijv.), of niet?
Ik weet dat de Achterhoekse Paardendagen niet doorgaan, maar de minder grote wedstrijden dan wel?
En welke nog meer niet in de Achterhoek en De Liemers Verward

Mogen er uberhaubt nog wedstrijden gehouden worden in gebied 'C'? Lijkt me niet zo verstandig maar jah... kweet niet wat de regels op het moment zijn? Alles is zo onduidelijk... veel teksten op sites van o.a. ministerie en ik kom er niet meer uit... Frusty Verward
Wie weet dat wel?
Alvast bedankt. Haha!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:24

In C en D mogen gewoon wedstrijden gehouden worden. In Noord- en Zuid Holland is er dit weekend gewoon een druk wedstrijdprogramma geweest. Bij jou mag het ook, maar gezien het feit dat bij jullie veel deelnemers uit een ander compartiment zouden kunnen komen, kan ik voorstellen dat wedstrijdorganisaties besluiten wedstrijden af te lasten.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 17:31

Fitzroy schreef:
In C en D mogen gewoon wedstrijden gehouden worden. In Noord- en Zuid Holland is er dit weekend gewoon een druk wedstrijdprogramma geweest. Bij jou mag het ook, maar gezien het feit dat bij jullie veel deelnemers uit een ander compartiment zouden kunnen komen, kan ik voorstellen dat wedstrijdorganisaties besluiten wedstrijden af te lasten.


Thanks!

Heb net gehoord dat in onze omgeving en ook de Achterhoek bijna alles wordt/is afgelast. Best wel balen want ik had mijn nichtje nog willen meenemen naar een wedstrijd in de buurt, ze is nog nooit naar een officiele wedstrijd geweest, dus erg leuk dat het nu niet doorgaat... Boos!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:24

Achterhoek valt nog wel mee met de aflassingen hoor.... afgelopen weekend heb ik nog eibergen gereden, morgen ga ik naar wierden en voor zover ik weet gaat 4 mei loenen ook gewoon door...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:28

Ja, maar hoe zit het met reizen dan ? Mag dat allemaal maar zo ? Bijvoorbeeld van C naar D en dan zonder wedstrijden ?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 08:56

Voor zover ik weet mag je in C en D tot nu toe nog reizen, ook van C naar D enz.
Dit alleen als het paard van een bedrijf komt waar geen kippen/vogels e.d. gehouden worden, of naar een bedrijf gaat waar niet zulke dieren zijn.
Dus:
of het bedrijf waar je weg gaat met paard, of bedrijf waar je heen gaat met paard, één van beiden mag dan geen 'vogelpest-gevoelige' dieren houden.
Weet het niet zeker, was vorig weekend nog wel zo Verward

Verder zijn heel veel wedstrijden in omgeving Arnhem en Doetinchem (ook al was het nog gebied C) toch afgelast, omdat anders de kans was op illegaal reizen van paarden van gesloten gebied naar C enz. Scheve mond

Schijnbaar willen organisaties/verenigingen toch geen risico nemen en zo gauw mogelijk van de Vogelpest af zijn..
Ach ja iedereen wel.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:10

dorine: de nijgraaf gaat nog steeds gewoon door. is 17/18 mei.
en voor de rest heb ik me voor hengelo, dinxperlo, didam en nog eentje opgegeven en niks gehoord dat het niet door zou gaan.
trouwens eibergen is ook gewoon door gegaan en ruurlo gaat ook door.