Punten middendraf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:58

Oke, maar dan vraag ik mij zo onderhan af wat het verschil nog is tussen uitgestrekt draf en middendraf? Ik had altijd begrepen dat heb bij uitgestrekt niet de bedoeling is om te versnellen maar bij middendraf e.d. zowel versnellen als verruimen?


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:25

En in hoeverre wordt dan rekening gehouden met de bouw van het dier? In het boekje staat dat daar ook naar gekeken moet worden. Dus als je er dan voor kiest om technisch goed te rijden maar het is gewoon niet spetterend dan heb je toch wel recht op een voldoende of zie ik dat nu verkeerd? Dus als het paard naar beste kunnen loopt zeg maar, alleen niet zo spetterend als een volleerd dressuurpaard met super bewegingen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:40

Hmm jammer, dan zal ik inderdaad niet verder komen dan de door een jury voorspelde L dressuur.


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:08

Ik weet al waar ik het vandaan heb volgens mij. Ik heb thuis ook nog het oude blauwe boekje liggen en toen heb ik het weleens opgezocht. Maar in het nieuwe boekje staat het niet meer nee. Tja, toch wel jammer soms hoor. Aan de ene kant wordt er gezegd dat elk gezond paard een z proef kan lopen. Terwijl je het vaak in de praktijk zonder bewegingscanon moeilijk hebt. Ik was (en ben eigenlijk nog steeds) er altijd van overtuigd dat ik de evt tekort komende bewegingen zou kunnen compenseren door die onderdelen wél technisch super te rijden.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:08

Ook ik denk altijd maar, ach er zijn nog zoveel onderdelen in een proef toch? Ik vond het alleen heel erg jammer dat die jury mij direkt zei dat ik niet verder kom dan de L omdat mijn paard beweging mist. Dat kwam toen best heel hard aan. Ik heb overigens in het boekje gekeken en er staat bij uitgestrekte draf: .....verlengt het zijn passen tot zijn maximale kunnen. Hieruit lees ík dat er dan dus wel enigszins rekening wordt gehouden met wat het paard (dus bouw) maximaal zou kunnen. Maar aan de andere kant, ik ben nu wel zo gemotiveerd om verder te komen dan de L Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 12:30

Goh, gisteren ineens een 7 gehaald voor middendraf Lachen Tja, ik weet mij te herinneren dat hij níet ruimer werd, maar ik weet wel dat hij mooi licht bleef in de aanleuning en netjes harder ging ( Lachen ) en weer netjes terugkwam zonder weerstand oid. (ik had in totaal 155 punten)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers