Onredelijke jury???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendytje
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Leiden

Onredelijke jury???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 19:18

Hebben jullie wel is iets meegemaakt in juryoordelen, waarvan je dacht: dit is echt niet eerlijk?

Ik wel, 1x met een carrousselwedstrijd. We waren met 4 ploegen. De ponygroepen zouden 1 en 2 worden, dat was duidelijk. Wij 3de (niet dat wij zo goed reden, de andere gewoon zo slecht).... en de andere paardengroep 4. Zij reden echt de verkeerde kant uit enz. Maar de jury begon tegen ons te zeuren: er waren mensen zonder haarnetje (mensen met stekeltjes haar wel te verstaan!!!) en er reed er 1 met zweep (ik, met losrijden en daar mag de jury niet naar kijken, in de proef reed ik zonder zweep). Zelfs de ploeg die verloor vond dat wij 3de hadden moeten zijn...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:36

tja het blijft een jurisport dat paardrijden
Ik heb wel eens op een kampioenschap in het Z1 3e, 1e en 24e gestaan in één proef met 27 deelnemers.. beetje raar he?!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:46

iderdaad dressuur blijft een jurysport en als je er nei tegen kan moet je maar gaan springen.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:36

Springen is in ieder geval eerlijk Tong uitsteken En ja, zulke jury's kom je wel eens tegen.. Vaak wel balen helemaal als je zelf wel tevreden bent. Helemaal als je tegenstanders gewoon een puinhoop zijn!! Heb ik ook wel meegemaakt hoor... Echt irritant is dat!!

Groetjes Hester

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:40

och ja daar zul je het toch mee moeten doen, jury's zijn ook maar mensen en je valt er bij in de smaak of 'helaas' niet en dat merk je dan vanzelf wel aan je punten. ik heb het zeer plesante voordeel dat ik nog geen een jury ben tegengekomen waarbij ik niet echt in de smaak viel met deze pony dan in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:04

Springen is in de B ook niet helemaal eerlijk
Daar word je ook beoordeeld op stijl punten Haha!

Verder ben ik het met dresuur maar 1 keer niet eens geweest.
Voor de rest vind ik dat er meestal wel netjes gepunt word.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:17

Meestal ben ik het wel met de jury eens.

Ik had overigens wel een keer meegemaakt dat mijn zusje een behoorlijk puntenverschil had tussen 2 vergelijkbare (vrij nette) proeven (ze moest 2 proeven rijden). Op de eerste proef had ze iets van 167 punten en een 1e prijs, op de 2e (vergelijkbaar met de 1e) proef was ze bijna laatste met 133 punten. Nu bleek wel dat dit erg oneerlijk was gejureerd, ze had de pech dat ze als allereerst moest starten. In het begin waren er echt dramatisch lage punten (en dan was het ook nog maar de klasse B) om te huilen gewoon. Blijkbaar merkte de jury ook wel dat hij te streng was, en de punten gingen naarmate de tijd verstreek heel 'toevallig' omhoog. Bleek een Z jury te zijn, weet het dit zegt niet altijd alles, maar volgens mij had hij toch de B veel te streng gejureerd, want zo beroerd was de proef van mijn zusje echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:25

Je kan beter gaan springen, balk = balk, weigering = weigering........Als je dressuur rijdt heb je je idd maar neer te leggen bij een jurybeslissing en als je daar niet tegen kan, moet je dus gaan springen of recreatief je rondje gaan sturen. Neemt niet weg dat ik (ondanks nog maar een paar keer gestart te zijn met dit paard) ook een keer volledig oneens ben geweest met een jury. Ach ja, dat houd je toch wel denk ik. Mijn instructrice zei toen; hoe hoger je komt, hoe beter de jurering. Ik ben nog niet zover, maar laten we hopen dat ze gelijk heeft Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:52

Waarom denk je dat ik me over mijn springangst heengeworsteld heb Verward Ik werd er gek van, de ene week willen ze dit zien de andere week dat...Knipoog
Ik rijd nu dus lekker tussen de balken en heb die proefjes even laten hangen Haha!

En Kawa, ik hoef lekker geen B meer te springen Knipoog En dan hangen je winstpunten meestal nog niet van de stijlpunten af, je vist er alleen door naast de prijzen als het ze niet aanstaat Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:02

ach, sommige jury's oordelen over de natuurlijke kwaliteit van het paard. Dus dat is ook niet helemaal eerlijk.
Helaas rij ik een paard dat niet graag springt, maar die B kom ik hopelijk wel door Haha! Foutloos= 2 wp daar komt geen jury bij kijken.

Dressuur is niet leuk meer als je 10 wp moet halen om over te mogen, zeker als je dit jaar al 1 keer gestart bent (ik ga dus neit elke week, wedstrijden rijden moet leuk blijven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:26

Ja maar Germie, een paard wat correct gebouwd is, zal toch in de regel ook makkelijker gaan in een proef. Die heeft gewoon zijn lijf mee. En ik baal ook van die 10 wp, maar we moeten ons er maar bij neer leggen. We kunnen nu tenminste 2 proeven per wedstrijd rijden (buitenseizoen), hopelijk gaat het dan iet sneller allemaal..... Lachen

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:00

Ben eigenlijk wel blij met de 10 wp regeling. Op die manier wordt er ook gelijk voorkomen dat sommige mensen te snel overgaan naar een hogere klasse. Zelf kom ik bijv. nog geregeld ruiters tegen die absoluut nog niet klaar zijn voor de M.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:06

Snif ik ben dit seizoen al niet meer weg gekund door die stomme vogelpest
En hier mag je dus altijd maar 1 proef rijden.

Snif, weet je wel hoe lang het dan duurt?

En wat betreft de mensen die te snel overgaan, dat is toch hun eigen domme schuld.
Moet daat iedereen voor gepakt worden?

En nee, met mijn spring knollie ben ik ook niet zo snel het Z door dat ik mijn winstpunten elke keer wel zal rijden.

Het is gewoon een geld kewestie, want nu moet iedereen dubbelzoveel coupons kopen, die al dubbel zo duur waren geworden.
Ik wil de NKB terug!!!!

Maar dat is of topic Schijnheilig

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:13

Daar ben ik het helemaal mee eens Arno24. Mensen gingen echt te vroeg over naar een volgende klasse, dat kan nu een beetje uitgesteld worden.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:29

Runningkawa, nu zeg je het zelf. Nu moeten mensen dubbel zoveel coupons kopen? Als je geen verplichte 10 wp had, had ik ze ook gereden dus had ik die coupons ook gekocht. Dan maakt het toch geen verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:06

Ik heb ook alle klasses uitgereden hoor.
Maar dat was dus vrijwillig
Aleen het Z1 wilde ik niet helemaal uitrijden.
Dat omdat met mijn spring knollie het Z2 niet moeilijker word.
Maar veel kans makkelijker.

De vliegende wissel beheert hij al correct sinds zijn 4e
En galop appuyementen vind hij heel erg makkelijk.
En dat is het enige wat er extra bijkomt in de Z2, dingen die Kawa dus makkelijk vind Lachen


Ik vind het van de zotte als het verplicht word.
Nu moet iedereen, ook als je wel snel je wp's haalt met een erg goed paard, dubbel zo lang in de klasse blijven.
Dus dubbel zoveel betalen.

En natuurlijk zijn er mensen die nog niet in een volgende klasse thuis horen.
Maar aan de andere kant, ben ik ook blij dat sommige ruiters snel weg waren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:33

runningkawa schreef:
Snif ik ben dit seizoen al niet meer weg gekund door die stomme vogelpest
En hier mag je dus altijd maar 1 proef rijden.

Snif, weet je wel hoe lang het dan duurt?

En wat betreft de mensen die te snel overgaan, dat is toch hun eigen domme schuld.
Moet daat iedereen voor gepakt worden?

En nee, met mijn spring knollie ben ik ook niet zo snel het Z door dat ik mijn winstpunten elke keer wel zal rijden.

Het is gewoon een geld kewestie, want nu moet iedereen dubbelzoveel coupons kopen, die al dubbel zo duur waren geworden.
Ik wil de NKB terug!!!!

Maar dat is of topic Schijnheilig


Hier kan je 's winters ook maar 1 proefje rijden, en zomers gelukkig 2. Tenzij je er naast nog gaat springen, dan kan je maar 1 proef rijden geloof ik. Correct me if I'm wrong.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 08:52

Met die 10 wp regeling krijg je nou juist meer dat iedereen meer wedstrijden gaat rijden denk ik (je paard meer belasten dus als je het echt zwaar maakt bijv. 2 wesdtrijden per weekend). Dat is hier in ieder geval een beetje ter sprake gekomen omdat je anders heel moeilijk die 10 bij elkaar krijgt om naar een hogere klasse te gaan. Maar ik hoop wel dat het zeker helpt tegen "te snel overgaan". Heel veel gingen bijv voor april nog even snel een klasse hoger starten als ze net 5 wp hadden. Dat krijg je nu in ieder geval neit meer..

Groetjes Hester

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:07

Lees het stuk in de nieuwe BIT over die wp regeling. Een ruiter kan hooguit 1 klasse te hoog starten. Haha! En dat gebeurt nu ook wel en blijft ook wel gebeuren.
Ik baal gewoon van die 10 wp-regeling. De mensen die maar eens in de maand gaan worden de dupe.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:20

ja maar er zijn gewoon erg veel mesnen die zo snel mogelijk naar een hogere klasse willen. In het weekend even 3 proefjes B rijden, in elke proef 2 winstpunten, hoppa volgende weekend L. Enzovoort. DIe komen op een gegeven moment klem te zitten. In de B en L lukt dit meestal ng wel maar in de M kom je vast.
En idd. mesnen die niet zo vaak gaan, doen er nu langer over, maar je weet iig. dat je er klaar voor bent als je hoger gaat nu.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:28

Ik vind het niveau erg laag de laatste jaren. Dit komt mede doordat iedereen te snel over gaat naar een hoger niveau. 10wp is inderdaad veel als je maar eens in de maand gaat. Het is denk ik logischer dat je bijvoorbeeld hoger mag starten als je een paar keer twee of drie winstpunten hebt gereden; dan pas ben je echt klaar voor een niveau hoger.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:29

[quote="Nistria"]Ik vind het niveau erg laag de laatste jaren.

Ik bedoel over het algemeen gezien; er zitten natuurlijk bijna altijd wel een paar toppertjes tussen

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:23

Citaat:
In het weekend even 3 proefjes B rijden, in elke proef 2 winstpunten, hoppa volgende weekend L


Als je het presteert om in elke proef twee winstpunten te rijden, mag je van mij ook wel naar de L hoor! hahahahaha, anders maak ik nooit een kans in de B, hahaha Tong uitsteken