Tot de M hoedje of Cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Tot de M starten met een hoedje of met een cap?

Hoedje
15 (15%)
Cap
81 (84%)

Totaal aantal stemmen: 96


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:07

Ik heb er ook hard voor geknokt om m1 of m2 te worden
Maar ik heb er nog harder voor geknokt om z1 te worden Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:17

haha ik heb harder moeten knokken om M1 te worden en naar de M2 te gaan, en de M2 naar de Z1 zal makkelijker gaan dan fatsoenlijk M1 rijden, dus wat dat betreft heb ik mn hoedje al 'verdiend' maar vind het hoedje bij het Z horen en niet eerder(jaja ben een ex-NKB'er Knipoog )

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:19

Anderen moeten helemaal zelf weten wat ze doen en wanneer ze een hoedje willen.
Zelf vind ik dat ik pas een hoedje verdiend heb als ik punten in de Z kan rijden.
Waarschijnlijk heb ik de Z met dit paard veel meer verdiend dan met een volgend paard omdat ik dan zelf al wat beter weet hoe ik moet rijden, maar ook dan zet ik pas in de Z mijn hoedje op.

(oud-KNF-er)

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:28

Tot en MET de M een cap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:13

Was het "vroeger" ook niet zo dat het bij de KNF pas in de Z was toegestaan en je bij de NBVR wél in alle klassen met hoedje mocht starten? Gewoon effe een vraagje.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:10

Hier in de regio was dat idd zo
Alleen hebben wij geen KNF maar NKB

Bij de NKB mocht je pas in de Z een hoedje, bij de NBVR idd altijd.

Vandaar dat veel oud NKB-ers Of KNF-ers het ook nog echt zien als iets van het Z

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:21

Ik vind dat je alleen jezelf maar voor l*l zet als je met een hoedje gaat rijden, want een hoedje hoort bij het Z en dan ziet iedereen dat jij Z rijdt met een ander paard, terwijl je misschien met dit paard wel een debiele combinatie bent, en je jury zal ook wel denken van nou die rijdt al Z het is er niet aan te zien dan zet je toch jezelf voor l*l....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:44

benneton schreef:
Ik vind dat je alleen jezelf maar voor l*l zet als je met een hoedje gaat rijden, want een hoedje hoort bij het Z en dan ziet iedereen dat jij Z rijdt met een ander paard, terwijl je misschien met dit paard wel een debiele combinatie bent, en je jury zal ook wel denken van nou die rijdt al Z het is er niet aan te zien dan zet je toch jezelf voor l*l....


Sorry hoor, maar wat een belachelijke onzin!! Lips are sealed
Waarom zou je jezelf voor banketstaaf zetten, het staat toch gewoon hartstikke chique??? Verward

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:19

Vandaag iemand met een hoedje in de B zien rijden..pfff..
Oke, als ze dan goed en netjes kunnen rijden..
Maar dat zag er ook nieteens zo mooi uit.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:27

Precies... En het is ook nog super gevaarlijk... Heel stoer hoor, in de B met je hoedje. Maar zoveel wedstrijd ervaring hebben jij en je paard dan dus nog niet. Je weet nooit wat er gebeurt. Met een cap ben je dan toch iets veiliger.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:58

Ik heb me toch weer laten verleiden tot een reactie al had ik mezelf nog zo beloofd niet meer te reageren in hoedjes topics! Laat iedereen nou toch zelf uitmaken of ie een hoedje of een cap opzet zeg. Dat je voor banketstaaf rijdt in de B met hoedje vind ik onzin, dat er mensen zijn die je uit gaan lachen als je een minder geslaagde B/L/M proef rijdt met hoed vind ik zo mogelijk nog onzinniger! Slechte proef is slechte proef, hoed of geen hoed. Gelukkig starten er bij ons mensen met en zonder hoed die het ook nog gewoon rot voor elkaar vinden als de proef mislukt...

En wat betreft de veiligheid, natuurlijk is een cap veiliger maar ik vind dat iedereen wel voor zichzelf kan beslissen of een cap noodzakelijk is, thuis beslis je immers ook zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:39

daan schreef:
Ik heb me toch weer laten verleiden tot een reactie al had ik mezelf nog zo beloofd niet meer te reageren in hoedjes topics! Laat iedereen nou toch zelf uitmaken of ie een hoedje of een cap opzet zeg. Dat je voor banketstaaf rijdt in de B met hoedje vind ik onzin, dat er mensen zijn die je uit gaan lachen als je een minder geslaagde B/L/M proef rijdt met hoed vind ik zo mogelijk nog onzinniger! Slechte proef is slechte proef, hoed of geen hoed. Gelukkig starten er bij ons mensen met en zonder hoed die het ook nog gewoon rot voor elkaar vinden als de proef mislukt...

En wat betreft de veiligheid, natuurlijk is een cap veiliger maar ik vind dat iedereen wel voor zichzelf kan beslissen of een cap noodzakelijk is, thuis beslis je immers ook zelf.


Zo, ik had het niet beter kunnen verwoorden
Amen

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:46

Bij het z hoort pas een hoedje, dus tot het z, HELAAS toch echt een cap !

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:49

dat vind ik hoor niet dat mensen in het b dat niet mogen maar ik vind gewoon dat bij het z pas een hoedje hoort, dus dat je dan ook pas een hoedje op mag ( dan heb je het verdient) maarja dat van dat je in de b nog te weinig wedstrijd ervaring hebt etc das gewoon onzin, ik rijd z maar kan mijn paard dan geen rare sprongen meer maken, en wat als ik met een ander paard wil starten en ik start b, heb ik dan ineens ook maar weer weinig wedstrijdervaring ?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:11

vanda's schreef:
Precies... En het is ook nog super gevaarlijk... Heel stoer hoor, in de B met je hoedje. Maar zoveel wedstrijd ervaring hebben jij en je paard dan dus nog niet. Je weet nooit wat er gebeurt. Met een cap ben je dan toch iets veiliger.


Grote smoel blijf je houden, maar je eigen ervaring??

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:25

ik rijd altijd met een hoedje op in de wedstrijden.
Haha!

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:40

Ben het volledig eens met Fitzroy! Ben ook een NBVR-ruiter en ik vind dat een hoedje gewoon bij het tenue van een dressuurruiter hoort. Het is toch ook echt geen gezicht zo'n champignon op je hoofd tijdens een proef. Ben je keurig gekleed, paard ingevlochten en glimmend moet je zo'n casco opzetten. Ik vind het veel verzorgder staan met een hoedje. En de uitspraak dat je een hoedje moet verdienen begrijp ik echt niet. Het is toch gewoon een onderdeel van je outfit?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:49

Ik denk dat de oud NKB/KNFers het hierover niet eens zullen worden met de NBVR leden. Eerder was een hoedje nl pas toegestaan vanaf het Z, en vandaar dat ik nog steeds vind dat je dat moet verdienen. Voor mij hoort het dus bij het tenue van een Z dressuurruiter net zo goed als de rijrok bij de lichte tour hoort.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:10

ik heb zelf een tijdje met een hoedje in de b gereden gewoon omdat ik het mooier vind en lekkerder vind zitten ik dacht bij mezelf dat ik me heel anders zou volen met da ding op nie dus. en iedereen keek me eik zo raar aan van daar heb je weer zo'n verwent kind. toch raar maja rij nu weer braaf met me cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:14

Cowgirl schreef:
ik rijd altijd met een hoedje op in de wedstrijden.
Haha!


Hahahaha *LOL*
Jij telt niet mee, das géén dressuurhoed die jij op je bol hebt Haha!

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:24

Cap natuurlijk, in de Z verschijnt bij mij het hoedje. Nog 20 WP te gaan...

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:55

Ik vind zelf dat je zelf moet weten waneer je een hoedje draagt of niet, als je je prettig voelt met een hoedje dan zet je lekker een hoedje op en draag je liever nog maar even een cap, dan draag je een Cap

Ieder zijn eigen mening, en ben het met allebei eens..........

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 17:23

Weet je wat ik me nou afvraag.... of de verdeeldheid van deze meningen nog bepalend zijn waar in Nederland je woont! Ik heb het wel eerder geschreven dat ik denk dat de mensen in het Oosten van het land veel nuchterder zijn en langer met cap blijven rijden. Ik wil hier wel een poll voor openen maar kreeg al zoveel reacties dat het een uitgekauwd onderwerp is. Als ik hier in het westen start zie ik net zoveel hoedjes als caps. Toch wijst deze poll uit dat de algemene mening vrijwel bij iedereen richting cap gaat. Zou ik een nieuwe poll openen? Of wil iemand anders dit doen?? Of laten we het onderwerp verder rusten????

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:36

Nique, volgens mij ligt het aan de bloedgroep waar je vandaan komt en niet zozeer aan de regio.

NKB/KNF=cap
NBVR=hoedje

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:35

En als slotconclusie dat de NBVR in het Westen veel beter vertegenwoordigd was dan in andere delen van het land, waardoor er dus in het Westen meer hoedjes gedragen worden.