rabobank talententeam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

rabobank talententeam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 18:50

mensen voor het geval jullie nog niet gestemd hebben stem alsjeblieft op CHANTAL MECHELENBRINK ze is de enige met de disipline eventing en ze heeft al aardig wat ervaring :
Leeftijd 22 jaar
Hobby’s paardrijden, skiën, uitgaan
Rijdt vanaf 6e jaar
Discipline Eventing
Beste paard Bennfentes
Prestaties Deelname EK (pony’s)
Diverse keren nationaal kampioen. (pony’s/paarden)
2 keer deel genomen aan EK (junioren)
5e plaats Marbach 2 sterren (junioren/ youngriders)
NHS en KNF kampioen klasse Z
Deelname EK Hartpury (Landelijke Ruiters)
6e CCI
Toekomst een rol te spelen in de internationale top

ze heeft samen met rom vermunt sr een dressuur spring en handel stal en is hier dag en nacht te vinden

Waarom moeten mensen op chantal stemmen?:
“Ik zou het waarderen wanneer mensen op mij stemmen vanwege het feit dat ik de discipline ‘eventing’ vertegenwoordig. Eventing omvat alle facetten van de hippische sport.
Dressuur, wegparcours, crosscountry en afsluitend het springparcours.
Tijdens een eventingwedstrijd zijn mijn paard en ik de hele dag samen buiten aan het werk. We moeten allebei over een topconditie beschikken en elkaar volledig vertrouwen. Het geeft mij een kick om de hindernissen te overwinnen, maar het welzijn van mijn paard blijft altijd voorop staan.
Eventing geeft mij de mogelijkheid mijzelf zo veelzijdig mogelijk te ontwikkelen. Mijn opleiding tot Orun all-round instructeur sluit bij deze doelstelling aan.
Ik wil graag de top bereiken in de hippische sport en heb daar echt alles voor over. Dat is echter niet voldoende: een goede coaching en de juiste training zijn net zo belangrijk.
Het Rabobank Talentenplan biedt mij die begeleiding nu aan en geeft mij daarmee een extra stimulans om die top te bereiken.
Daarnaast hoop ik dat ik er mede toe kan bijdragen dat deze mooie tak van de hippische sport wat meer in de publiciteit komt.”

ik hoop echt dat jullie op deze TOPPER stemmen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:13

Ik dacht dat het talententeam was opgericht om talenten te helpen die anders met veel meer moeite aan de top komen, en zo te lezen heeft zij kansen genoeg.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:16


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:20

Ik heb op haar gestemd....

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:22

Lieke schreef:
Ik dacht dat het talententeam was opgericht om talenten te helpen die anders met veel meer moeite aan de top komen, en zo te lezen heeft zij kansen genoeg.


Volgens mij zijn er die wel meer die al kansen genoeg hebben. Geld en paarden zat!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:26

Waarom zitten al die mensen die helemaal in de top zitten in het talenten team? Deze mensen staan al bovenaan, hebben geld zat, en doordat ze in de top zitten zullen ze ook wel goede trainers hebben..
Ik zeg niet dat het geen talenten zijn, maar ze kunnen toch beter de wat minder bekende maar toch goede ruiters helpen..

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:33

Nistria schreef:
Waarom zitten al die mensen die helemaal in de top zitten in het talenten team? Deze mensen staan al bovenaan, hebben geld zat, en doordat ze in de top zitten zullen ze ook wel goede trainers hebben..
Ik zeg niet dat het geen talenten zijn, maar ze kunnen toch beter de wat minder bekende maar toch goede ruiters helpen..


Ben ik het totaal mee eens!! Zo kwam het boven misschien niet tot uiting maar dat bedoelde ik wel!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:14

ik denk dat chantal de minste is van allemaal, om het zo maar ff te zeggen! ik had al op haar gestemd, ja het is omdat ik haar ken hoor! heb les van Rom gehad en ben daar paardjes wezen kijken!

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 21:23

okee dit is dus klinklare onzin chantal werkt er hard voor en ze krijgt niet zomaar ff een nieuw paard hoor omdat het met een ander paard niet goed gaat ze runt die stal samen met rom sr en ze heeft er hard voor moeten werken om op dit punt te komen en volgens mij zijn jullie gewoon jaloers dat jullie er zelf niet inzitten vandaar dat jullie de rest maar afkraken!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:25

Petra van Esch en Harry Smolders hebben er net zo goed hard voor moeten werken, en nog!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:58

renegade schreef:
okee dit is dus klinklare onzin chantal werkt er hard voor en ze krijgt niet zomaar ff een nieuw paard hoor omdat het met een ander paard niet goed gaat ze runt die stal samen met rom sr en ze heeft er hard voor moeten werken om op dit punt te komen en volgens mij zijn jullie gewoon jaloers dat jullie er zelf niet inzitten vandaar dat jullie de rest maar afkraken!

Heeft iemand gezegt dat ze er niet hard voor werkt?
Maar het gaat erom dat ze wel al die kansen heeft om door te breken bij de top. En dat ze dat zelf zo bereikt heeft, mag ze heel trots op zijn, het is echt knap hoor, maar volgens mij streeft dat het oorspronkelijke doel voorbij. Maar ik geloof dat het daar over een ander topic al over gaat.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:03

vergeet niet dat als je dit jaar in het Talententeam komt, er aardig wat aandacht in de media aan je wordt besteed. Daar kan geen geld tegenop...

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:17

Wat mij altijd opvalt aan het talententeam is de bekende achternamen die er vaak in zitten. Niet allemaal maar wel heel veel. Die mensen hebben al genoeg support van hun ouders zou je zeggen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:20

feit is gewoon dat die bekende achternamen goed presteren en dus eerder kans maken op een plaats in het team...

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:37

Volgens mij presteren bekende achternamen juist weer goed omdat ze van bekende trainers goed les krijgen en er toch ook behoorlijk wat geld in goede paarden gepompt wordt.
Ik wil niet zeggen dat ik zelf genoeg talent bezit, maar als ik meer geld had dan alleen mijn stufie, dan kan ik ook een goed paard voor mijzelf kopen (ipv nu een paardje waar ik twee of drie keer per week op rijd die niet van mijzelf is), kan ik me ook twee keer per week les van een echt goede instructeur veroorloven en ieder weekend op wedstrijd gaan.
De kans dat ik dan hoger zou zijn gekomen dan dat ik nu ben (M1 met winst in 12 wedstrijden, begonnen in de B, vorig jaar) is dan best aanwezig.
Nogmaals, ik denk dat ik niet genoeg talent heb om echt een topruiter te worden, die ambitie heb ik ook helemaal niet, maar ik vraag me af of kinderen van... er ook waren gekomen als ze mijn broer of zus zouden zijn geweest (met uiteraard hetzelfde talent dat ze nu hebben, maar dan met minder middelen etc.). Ik denk het niet.
Kortom, ik denk dat als je een kind bent van... je al een streepje (of meer) voor hebt op de rest van paardrijdend Nederland.
En ik ben helemaal niet jaloers op wat ruiters uit het talententeam bereiken, zoals ik al zei, het is mijn ambitie niet om topruiter te worden, ik voel me prima op mijn studie diergeneeskunde, ieder zijn vak, ik geef hier alleen mijn mening.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:47

Marije_jiplover schreef:
Volgens mij presteren bekende achternamen juist weer goed omdat ze van bekende trainers goed les krijgen en er toch ook behoorlijk wat geld in goede paarden gepompt wordt.
Ik wil niet zeggen dat ik zelf genoeg talent bezit, maar als ik meer geld had dan alleen mijn stufie, dan kan ik ook een goed paard voor mijzelf kopen (ipv nu een paardje waar ik twee of drie keer per week op rijd die niet van mijzelf is), kan ik me ook twee keer per week les van een echt goede instructeur veroorloven en ieder weekend op wedstrijd gaan.
De kans dat ik dan hoger zou zijn gekomen dan dat ik nu ben (M1 met winst in 12 wedstrijden, begonnen in de B, vorig jaar) is dan best aanwezig.
Nogmaals, ik denk dat ik niet genoeg talent heb om echt een topruiter te worden, die ambitie heb ik ook helemaal niet, maar ik vraag me af of kinderen van... er ook waren gekomen als ze mijn broer of zus zouden zijn geweest (met uiteraard hetzelfde talent dat ze nu hebben, maar dan met minder middelen etc.). Ik denk het niet.
Kortom, ik denk dat als je een kind bent van... je al een streepje (of meer) voor hebt op de rest van paardrijdend Nederland.
En ik ben helemaal niet jaloers op wat ruiters uit het talententeam bereiken, zoals ik al zei, het is mijn ambitie niet om topruiter te worden, ik voel me prima op mijn studie diergeneeskunde, ieder zijn vak, ik geef hier alleen mijn mening.


Ben het met je eens hoor! Ook al heb je het talent, je moet er ook gewoon de mogelijkheden voor hebben.
Ben daarom erg dankbaar dat ik die kans heb gekregen destijds...
Ik had eerlijk gezegd ook in eerste instantie de indruk dat het Rabo plan met name de "onbekende" ruiters een steuntje in de rug zou geven, maar het blijkt dus toch anders te gaan...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:28

dat was in het begin ook zo. Wie kende Andrea Villaverde en Rianne Nalis?
Nu is volgens mij de doelstelling van het Talententeam aangepast (op korte termijn kunnen doorbreken bij de senioren) en is er daarnaast een grotere groep die mogelijkheden voor training e.d. krijgen (ze ook het topic van runningkawa hierover op PP).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:33

Citaat:
Ben het met je eens hoor! Ook al heb je het talent, je moet er ook gewoon de mogelijkheden voor hebben.
Ben daarom erg dankbaar dat ik die kans heb gekregen destijds...

En dat vind ik nu mooi dat je dat zegt

Heel veel hogere ruiters hebben zoveel air, want ze zijn zo goed.
Natuurlijk hebben ze er veel voor moeten doen, maar een ruiter met helaas niet die kansen moet er net zoveel voor doen.

En ik gun iedereen dat ze verder komen, maar als ze dan air gaan krijgen, dan mogen ze van mij toch wel eens hard van hun voetstukje vallen. Extreme duivel

Gelukkig zijn er ook nog goede ruiters zonder air, en weten dat ze dankbaar moeten zijn voor wat ze hebben. Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:41

1 ding weet ik zeker: niets komt vanzelf. Je moet er hard voor trainen, ongeacht het niveau. Het feit dat mijn ouders achter mij staan en mijn paarden hun best voor mij doen, is in feite genoeg voor mij om wat terug te kunnen doen in de vorm van (bevredigend) resultaat.
Ik moet eerlijk zijn dat ik dat in mijn YR tijd minder inzag. Het is daarom goed geweest dat ik er een jaartje of 2 uit ben geweest. In die tijd heb ik alles goed weten te relativeren en de dingen die ik heb meer te leren waarderen...
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 03-04-03 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:45

Volgens mij is het doel nu: zorgen dat er op tijd een nieuwe lichting is om de "oude" garde over te nemen.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:35

renegade schreef:
okee dit is dus klinklare onzin chantal werkt er hard voor en ze krijgt niet zomaar ff een nieuw paard hoor omdat het met een ander paard niet goed gaat ze runt die stal samen met rom sr en ze heeft er hard voor moeten werken om op dit punt te komen en volgens mij zijn jullie gewoon jaloers dat jullie er zelf niet inzitten vandaar dat jullie de rest maar afkraken!


Nee, ik ben niet jaloers, en ik zeg ook niet dat ze er niks voor heeft moeten doen. Ze heeft talent maar ook de middelen. Zoals die stal die ze runt, daar heb je toch geld voor nodig om op te starten, en niet alleen talent!
Ik ben zeker niet jaloers, weet zelf goed dat ik er nooit in zal komen en gun het anderen wel. Ik heb geen talent en mijn haike ook niet maar ik blijf lekker met mijn haikeje oefenen en misschien selecteren we ons nog eens ooit voor de tweede ronde (waar ik zeker afval!!), en anders: ik vind het hartstikke leuk en kom nooit van mijn leven in de top. Zelfs niet met de beste paarden!!!

Voor in de top te komen moet je denk ik allebei hebben, talent en talentvolle paarden. Anders red je het niet denk ik!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:19

Ik heb op Chantal gestemd om de reden die ze zelf al noemde *LOL*
natuurlijk moet zij er ook hard voor werken, maar het is toch al een stuk makkelijker als je vanaf het begin goede pony's/paarden en begeleiding hebt

Wat trouwens niet wil zeggen dat ik wil ruilen hoor Knipoog Ik ben lekker aan het hobbyen en zou voor geen goud in de paarden willen werken...Bloos

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:27

gomir schreef:
Ik heb op Chantal gestemd om de reden die ze zelf al noemde *LOL*
natuurlijk moet zij er ook hard voor werken, maar het is toch al een stuk makkelijker als je vanaf het begin goede pony's/paarden en begeleiding hebt

Wat trouwens niet wil zeggen dat ik wil ruilen hoor Knipoog Ik ben lekker aan het hobbyen en zou voor geen goud in de paarden willen werken...Bloos


Ik dacht al waar blijft je! *LOL*
Enne mijn moeder heeft al op haar gestemt Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 00:02

Had in het andere 'Chantal-promotietopic' wel al gereageerd hoor Knipoog Wel een keer of drie geloof ik *LOL*

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:06

runningkawa schreef:
Citaat:
Ben het met je eens hoor! Ook al heb je het talent, je moet er ook gewoon de mogelijkheden voor hebben.
Ben daarom erg dankbaar dat ik die kans heb gekregen destijds...

En dat vind ik nu mooi dat je dat zegt

Heel veel hogere ruiters hebben zoveel air, want ze zijn zo goed.
Natuurlijk hebben ze er veel voor moeten doen, maar een ruiter met helaas niet die kansen moet er net zoveel voor doen.

En ik gun iedereen dat ze verder komen, maar als ze dan air gaan krijgen, dan mogen ze van mij toch wel eens hard van hun voetstukje vallen. Extreme duivel

Gelukkig zijn er ook nog goede ruiters zonder air, en weten dat ze dankbaar moeten zijn voor wat ze hebben. Haha!


Helemaal met je eens!
En Tyrza: ik vind jouw instelling echt super. Ik had het zo gehad met die mensen die het allemaal zo goed weten in de dressuursport, jij weet de motivatie echt goed over te brengen! Eindelijk weer iemand die weet waar die over praat, en anderen ook in hun waarde weet te houden.
Bedankt!