Verslagje 1e landelijke B-dressuurwedstrijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Verslagje 1e landelijke B-dressuurwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 00:50

Nou vandaag was het dan zover. Vanmorgen om 9.00 uur ging de wekker. M'n wereld was aardig vierkant op dat moment, want ik had de avond/nacht ervoor nog een verjaardag gehad die toch iets te gezellig was Gaaaap Toen maar rustig aan gaan douchen, aangekleed, de laatste spulletjes gepakt en richting stal.

Kasmier had gelukkig alle knotjes die ik gisteren professorisch gemaakt had laten zitten en ze ook niet verfraaid met zaagsel. Hij stond me al luid hinnikend te begroeten, hij was lekker vrolijk. Na de nodige ontharing opgezadeld.

Toen richting de losrijbak, ik kon hem redelijk lekker rijden, gepaard met wat hulp van Merilyn. Ik was nogal zenuwachtig, oké niet nogal, heel erg Haha! Kasmier was helaas erg zwaar op de hand en helaas heb ik nog niet de ervaring om dat lekker op te lossen, maar het was te doen. Veel overgangen getracht te rijden en een galopje en toen richting de ringen.

Voor m'n eerste proef was ik nogal nerveus, aangezien er een flink stuk doorzitten in zit en ik daar geen held in ben en Kasmier altijd de neiging heeft in de eerstvolgende hoek aan te springen. Zo gedacht deed hij dit ook net als de vorige keer bij de onderlinge wedstrijd. Maar ik had hem redelijk snel terug en ik kon m'n proef, zonder de bokkensprongen als de vorige keer, voortzetten. Kasmier heeft dit keer ook niet eens een poging gedaan Merilyn te onthoofden die al met d'r boekje tegen zich aangeplakt bij de E stond Haha! Ik heb hem niet de hele proef nageeflijk kunnen houden, hij had erg de neiging om vast te pakken, ookal ging ik daar tegenin, maar goed ik ben nog beginner dus het mag Tong uitsteken Ik was tevreden. Kasmier ook toen hij de ring uitliep.

Helaas stuurde ik hem direct door naar de 2e ring. *ZUCHT* Daar had Kasje niet op gerekend Haha! M'n 2e proef was hij wat renneriger. Hij probeerde zich af en toe onder de oefeningen uit te drukken, maar het ging redelijk oké. Alleen na een keer de diagonaal in middendraf genomen te hebben vond Kasje het ook wel een idee om een gebroken lijn in middendraf te doen, gelukkig kon ik hem redelijk houden. Op 1x overkruist (hij was iets té wakker op m'n galophulp) aanspringen ging het redelijk. Ik kon hem helaas niet direct goed genoeg terugrijden naar de draf om opnieuw aan te springen, maar halverwege de B-E van de B-E-B volte had ik hem toch zover dat ik hem opnieuw kon aanspringen. De E-B werd als gevolg wel wat te ruim, aangezien meneertje toch wat heet werd, maar goed.

Intussen kon je me uitwringen en Kasje ook Haha! Maar ik was tevreden, niet de 'ruzie' van de vorige keer en geen rare bokken- en onthoofdsprongen *LOL*

Daarna was m'n bijrijdster zo lief om met haar net nieuwe laarzen *auw* Kasje uit te willen stappen in het zonnetje, zodat ik even m'n verloren vocht aan kon vullen Vingers aflikken COLA!!! Haha!

Daarna was m'n vader aan de beurt. Kasmier heeft een flinke rugblessure achter de rug en was nog steeds onder controle bij de fysio. Voor de blessure reed m'n vader eens per week aan de longeerlijn op Kasje met een mega-glimlach. Na goedkeuring van de fysio woensdag vond ik het weer eens tijd om die glimlach weer te zien op m'n vaders gezicht. Kasje dacht er anders over *KNARS* Haha! Maar hij was braaf genoeg om m'n vader in de buitenbak rondjes te laten hobbelen. Af en toe was het wat stuiteren, aangezien m'n vader in principe vorig jaar lente voor het eerst had lichtgereden en dat sinds die tijd nooit meer gedaan had. Maar na een keertje in galop aangesprongen te hebben en ietwat evenwichtsverlies had Kasje toch door dat hij met deze ruiter voorzichtig moest zijn Lovers Toen op de rechterhand had Kasje echt geen zin meer en vond bij mij staan een stuk rustiger en gezelliger Haha! Maar hij hield het gelukkig nog even 2 rondjes draf vol voor paps, die hem vervolgens voldaan uitgestapt heeft.

Na Kasje met een lekkere hap muesli op stal gezet te hebben was het tijd voor de prijsuitreiking. Ik had geen prijs (had ik ook absoluut niet verwacht) maar toch had ik voor m'n eerste proef 155 punten en voor m'n tweede proef 149 punten. Ik was erg tevreden en een grijns was dan ook niet te onderdrukken op m'n gezicht.

Het was nog vroeg en heerlijk weer, dus Kasje mocht nog even lekker met z'n buurman door de losgooibak stormen wat in grote dank afgenomen werd. In de bak heb ik z'n knotjes uitgehaald. De rest van de dag was Kasje omgedoopt tot permanentje *LOL* Na ongeveer een uurtje waren ze allebei uitgeraasd en liepen al knuffelend mee naar stal. Permanentje en buurman kregen nog een lekkere hap kuil. Toen m'n heb ik nog even gekeken naar wat L-proeven en vond het na een half uurtje gezegend. Ik heb m'n spulletjes gepakt en ging nog even kijken bij permanentje. Die was nog ijverig bezig met z'n kuil te verorberen, maar hij was toch nog in voor een kusje om gedag te zeggen tussen de happen door via de tralies Lovers Nog een lekkere kroel en toen op naar de warme auto en een lekkere douche.

Al met al een geslaagde dag en puntjes om trots op te zijn voor zo'n eerste keer. M'n kereltje heeft het toch wel voor me gedaan Lovers Het lekkere ding. Op naar 11 mei, eerste outdoor! Party!! Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik hou jullie op de hoogte! Knipoog

P.S. foto's volgen, die staan bij Masja op de camera en krijg ik snel. Misschien als jullie haar lief aankijken wil ze al eerder wat foto's plaatsen Knipoog

Merilyn, bedankt voor je hulp!!!!! *KNUF*

En Masja, bedankt dat je er was en voor de leuke foto's!

Dag allemaal en tot de volgende keer

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 13:19

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik had bij de 155 punten ook zoiets van: geef me dan een 8 voor de verzorging i.p.v. een 7 *snif* dan had ik een puntje gehad. Maar goed, ik weet iig dat ik in principe al een puntje kan rijden, op naar de volgende keer Party!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 15:59

Niet echt nee, geef dan 154 punten ofzo Tong uitsteken

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 18:30

Ilo, ik zal eens even peilen bij Merilyn of ze te porren is voor de Nieuwe Heuvel van de zomer, lijkt me leuk, lekker een bosritje er aan vast plakken Haha!

Masja, thanx babe!!!

Mrnino, thanx Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 16:11

Ik doe m'n best Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 00:52

Tsja, best flauw eigenlijk dat het om de rijtechnische capaciteiten gaat *LOL*

Die winstpunt komt ook wel, is het de volgende keer niet dan de keer erna misschien, de volgende keer word voor het eerst outdoor *ieks* Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers