springen met dressuurzadel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

springen met dressuurzadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 18:36

Springwedstrijden met dresuurzadel, is dat toegestaan? Ja toch, ik dacht van wel maar een clubgenootje vond dat erg raar. Ben trouwens nog niet van plan om te springen, was ik wel tot ik 1 week voor mijn eertse springwedstrijd met haike viel. Nou waarschijnlijk pas in de winter weer.

Maar zou dat mogen??


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 19:19

Oscar schreef:
Het mag inderdaad wel.
Heb je thuis al eens geprobeerd om te springen met een dressuurzadel ?


Heb op haike alleen maar met dressuurzadel gesprongen. Weet niet of het voor de pony verschil maakt, maar daar heeft haike het ook mee geleerd, met mij. We springen nog niet echt hoog in de les, maar een B parcours toch zeker wel.
En over mijn rug: ik krijg last van mijn rug van een springzadel. Ligt dat aan mij of heb ik gewoon het verkeerde zadel gebruikt??

Hier twee foto's van mij, met dressuurzadel. Zou een springzadel erg veel uitmaken voor mijn zit?? Weet dat mijn handen mee moeten in de sprong. Maar geef maar commentaar!!

Afbeelding

Afbeelding

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 15:45

runningkawa schreef:
Net wat je zelf al zegt.
Je handen.
Je paard kan zijn hals niet gebruiken.
Hij is super braaf zo te zien, want vele zouden na een paar van deze sprongen niet meer afzetten. Lachen
probeer gen evenwixht te houden op je handen.
Maar voor de rest kijk je netjes naar voren en vind ik je houding netjes. Lachen

En zulke enkele kleine sprongen (ja sorry Lachen )gaan vaak nog wel goed.
Maar een parcours incl. lijntjes is het al heel wat anders.
En in het parcours ligt het een stuk hoger.

En zelf krijg ik het niet in mijn rug met een dressuurzadel.
Maar de druk is voor een paard toch anders. Dus hoe dat zit met de rug van het paard


Mijn handen jah, ben er aan aan het werken en het gaat al iets beter. Heeft iemand nog tips om het te verbeteren???
Haike springt goed, en deze hindernissen staan nog redelijk laag ja, maar hier sprong haike net een half jaar (is al 10 jaar maar weigerde nog voor een balkje, hadden ze nooit geoefend bij de mensen waarvan we haike gekocht hadden). Nu springen we op B niveau, 80/90 dus, haike is een D-er. Volgens mij heeft haike geen last van zijn rug tijdens of na het springen.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 15:45

gomir schreef:
Even off-topic; zijn die foto's in Ermelo gemaakt Verward


Ja, dat klopt!! Xie ik je komende zomer!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 12:59

Dat klopt! ony's allround zit ik in. Jij ging toch paarden SGW?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 16:22

gomir"]
[quote="haike schreef:
Dat klopt! pony's allround zit ik in. Jij ging toch paarden SGW?


klopt *LOL* Samen met Lielle en new-forest gaat naar pony's SGW Party!! Dat wordt dus een gezellige boel in Ermelo
[/quote]

Dat denk ik ook!!

???: ik heb een keer een springzadel geleend en daar 4 lessen mee gesprongen, 2 keer ernaast omdat ik het idee heb dat ik mijn knieen niet kwijt kan en er dus naast ga hangen. Maar zal eens kijken of ik een vzh-zadel kan lenen van iemand, moet wel lukken denk ik.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 15:12

sokje87 schreef:
maarre tips voor je handen: probeer eens over een laag sprongetje te gaan en dan je handen los
teugels in een knoop natuurlijk!
evenwichtsoefeningetjes doen, en proberen je handen overdreven ver naar voren te plaatsen


Dank je voor de tip maar ik denk niet dat ik dan over de sprong kom, flinke weigering! Maar toch bedankt, kan het altijd proberen!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers