gelpad op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:58

Dat van die sjabrakken wist ik, ik heb wel eens mensen die een schimmel hadden, met een zwart dekje zien starten, dat stond veel mooier als een wit dekje.

Ik zou ook graag even het reglement zien waarin het precies beschreven staat dat je geen gelpad onder je zadel meer mocht gebruiken. Idd wat Margreet zegt, dan schaf ik een dekje aan met zo’n hoes, niemand die het ziet.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:08

Ik zag trouwens afgelopen weekend op Indoor Brabant diverse GP ruiters met een gelpad onder hun zadel rijden (met een witte hoes er om). Zou op z'n minst opvallend te noemen zijn als de KNHS daarin zou afwijken van de FEI.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:11

Het is nog geen 1 april....

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:11

idd... ik heb al antwoord gekregen, maar ze heeft het nummer van dat artikel niet gezegd Boos! Ze weet wel zeker dat er alleen nog maar een dekje onder het zadel mag, en niks anders, dus geen gelpad, geen bontje, geen mousse, ....
Heeft er iemand dat nieuwe reglement thuis? Misschien dat iemand dat dan kan opzoeken, want ik weet niet wanneer ze het exact online gaan zetten...
xxx

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:13

hoi,

ik ben dus het jurylid waar kim het over heeft.
vorige maand is er een jurybijscholing geweest en daar werden de nieuwe regelementen die per 1 april ingaan besproken, ik heb op de site van de KNHS gekeken en daar staat het inderdaad niet bij, met nog een paar andere regelemeneten die gaan veranderen, niet alles wat besproken is op de bijscholing staat op de site dus, dit kan 2 dingen betekenen:

dat er nog een discussie aan de gang is over het wel of niet toestaan en dat dit nog gepubliceerd moet worden.
of dat de nieuwe regel toch van tafel is geveegt.

ik heb de KNHS opgebeld maar die hebben tot 13.30uur bespreking en daarna zijn ze pas bereikbaar.

ik heb gezien dat hier nog meer juryleden actief zijn en ik vraag me af of die op de bijscholing in hun regio dit ook niet te horen hebben gekregen?

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:40

ik heb net de knhs aan de telefoon gehad en die hebben mij duidelijk antwoord gegeven hoe het nu precies in elkaar zit.

degene die bij ons de bijscholing heeft gegeven heeft een fout gemaakt in haar uitleg, zei, zei namelijk dat het gebruik van een gelpad op welke manier dan ook niet meer toegestaan is!
het gene wat het precies moet zijn is dat het gebruik van een gelpad OP het zadel niet toegestaan is, maar dat was voorheen ook altijd het geval, je mag dus niet starten met een bontje/dekje/geldekje enz... op het zadel.

onder het zadel mag dus wel.

ook heb ik gelijk doorgegeven dat ik het niet zo netjes vind dat er verkeerde info aan ons door word gegeven op een jurybijscholing, omdat je door dit soort dingen toch gezeur krijgt.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:43

Yep, ben zelf jury en vorige maand naar de bijscholing geweest, daar is ons echter niets gezegd hierover. Onze begeleider had een uitdraai van internet van de wijzigingen dressuur KNHS en nam deze met ons door. De bijscholing t/m L was de week daarvoor geweest en daar is o.a. melding gemaakt van het feit dat rubberen beschermers om sporen niet meer mag. Nou niets over gehoord en niet over gelezen op internet. Maar zal vanavond de reglementen induiken heb ik iets dan horen jullie dit morgen..

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:49

dit is dus ook weer iets raars, bij ons werd namelijk gezegt dat de rubber beschermkapjes om de sporen wel toegestaan zijn!

gaat weer goed bij de bond!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:52


Dat dacht ik dus al. Paniek om niks.

Bewijst maar weer eens dat je dus echt niet intelligent hoeft te zijn om een functie uit te oefenen binnen de KNHS. Lips are sealed

Die rubberen sporenbeschermers zal wel een vergelijkbaar broodje aap verhaal zijn.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:56

Ik blijf gewoon met mijn spoorbeschermers rijden hoor. Ze mogen je toch niet meer 1.2.3 de ring uitmikken.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:02

Ho ik weet zeker dat er in de nieuwe reglementen (die ik thuis gekregen heb) iets staat dat een spoor alleen nog maar af fabriek omkleed mag zijn en rubberen beschermers zoals waar wij het over hebben zijn dus niet af fabriek dus geen broodje aap verhaal, alleen slordig dat het niet juist verteld wordt op de bijscholing.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:07

Wat vaag allemaal zeg.

Ik vind het een slordige zaak van de KNHS dat deze reglementen 1 april ingaan en dat de ruiters en amazones de helft van de nieuwe (verzonnen rare) regeltjes niet weten.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:15

Inderdaad, ik was eigenlijk best redelijk op de hoogte van het reglement en al ik het niet wist dan wist ik wel waar ik het kon vinden in het reglement (dat is opzich al een hele prestatie), nu ben ik dus genoodzaakt het reglement helemaal door te lopen en de verschillen te noteren, ik heb inmiddels ook al gezien dat niet alle dingen even uitgebreidt als voorheen omschreven zijn (die zul je wel in een ander deel van het reglement moeten opzoeken), maar nog maals ga vanavond kijken en jullie horen het.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:34

ik ga vannavond naar de bijscholing voor de M in heerjansdam, dit omdat ik zodra de cursus word uitgeschreven ik de cursus wil doen en ik er allicht iets van op steek om de bijscholing bij te wonen, daar zullen de regelementen ook besproken worden en zal het ook goed in de gaten houden en hier een melding van maken.

ik zal alle wijzigingen weer opschrijven.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:58

bedankt Judith! Haha!
Het was dus wel verkeerd doorgegeven Frusty
Alleszins: een geluk voor degene die toch met gelpad rijden Knipoog
xxx

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:08

Ach, en anders heb je altijd nog een sjabrak MET gelpad erin! Heel handig.... mochten de regels toch veranderen.
Groetjes

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 08:23

In de reglementen kan ik er niets van vinden dat het niet zou mogen, alleen iets over het zadel is niet toegestaan, dus gewoon blijven rijden met gelpad of bonte onderlegger.
Sporenbeschermers (die rubbertjes) mogen niet meer, sporen moeten van metaal zijn en mogen alleen rechtstreeks vanaf de fabriek omkleed zijn. Waar dit nu weer op slaat...., tja ze moeten natuurlijk iets verzinnen. Ook over de kleuren van dekjes staat niets, alleen over een eventueel logo staat wat vermeld, de kleuren van de jasjes is gebleven bij zwart en blauw (jammer er zijn zo'n mooi grijze jasjes). Verder staat er volgens mij niets schokkend in , het is alleen lastig het reglement bestaat niet meer uit 1 geheel maar in diverse delen (algemeen, dressuur, springen, mennen, voltige, etc.) en dan ook nog in A4 formaat, nog even en we hebben als jury een koffer nodig om alles mee te slepen. Mocht er nog iemand een vraag hebben, de reglementen heb ik vandaag onder handbereik.....

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 08:37

Ik ben dus in het gelukkige bezit van een schimmel en rij met een gelpad onder mijn zadel. Aangezien ik een witte sjabrak geen gezicht vind op een schimmel wilde ik met een zwarte sjabrak starten en een gelpad. Bij de vereniging en onder de wedstrijdruiters bij ons op stal navraag gedaan, maar hier kreeg ik elke keer een ander antwoord. Heb inmiddels tot 2 keer toe ( laatste keer begin maart dit jaar) de KNHS gebeld die mij beide keren verzekerden dat er geen regels zijn voor wat betreft de kleur van de sjabrak en dat een gelpad niet wordt uitgesloten door het reglement. Heb de nieuwe reglementen ook nog niet gezien maar hoop in ieder geval dat hierin geen wijziging op komt.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 08:42

geen wijziging, je mag gewoon met gelpad en zwart dek starten...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:01

Ik heb idd wel een vraag, waar kan ik het reglement kopen? Bestellen via de KNHS gaat alleen voor verenigingen nl.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:26

Lielle, als jury zou je ze toegestuurd moeten krijgen (de algemene versie en de dressuur versie). Verder is het zo dat ze op korte termijn (voor 1 april) beschikbaar zijn op het internet zodat iedereen ze kan downlowden. Raar dat je ze niet kunt krijgen bij de KNHS als ruiter hoor je immers de regels te kennen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:30

Helaas ben ik dat niet meer, na Ghana is dat verlopen (onvoldoende gejureerd die jaren). Ik weet dat ze online komen, dus dan kan ik ze ook printen, daar wacht ik dan maar op.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:32

Ze komen toch op de site van de KNHS te staan?
Ik baal er alleen van dat ik het algemene wedstrijdreglement al wel heb maar het dressuurgedeelte nog niet. Waar had jij dat vandaan, beppies?Want in de begeleidende brief stond toch dat je dat moest downloaden?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:36

Voor 1 april duurt trouwens niet echt lang meer *LOL*

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:45

nee inderdaad.
maar mag je dan ook niet meer met bondje onder je zedel met dresuur wedstrijden rijden ?
ik bedoel zo`n bond wit bondje je hebt ze ook in het swart.
weetr iemand dat?