gelpad op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:57

Nou hier zijn de meningen over verdeeld, ik heb al meerdere keren meegemaakt dat mensen, rubberen en bonte onderleggers moesten verwijderen, volgens deze juryleden mag er alleen iets onder het zadel wat minstens de vorm van het zadel heeft, een bonte dekje of schabrak zou dus wel mogen, een gellpad eigenlijk niet maar die zijn meestal zo dun en als je ze onder je dekje plaats eigenlijk niet zichtbaar. Ik heb bovenstaande proberen te vinden in het reglement maar helaas niets kunnen vinden.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:50

Heb ik ook, het is alleen wel weer raar dat als je in de dressuur iets wil doen ter bescherming van je paard dit niet toegestaan wordt, en dan kunnen ze zeggen zorg voor een goed passend zadel etc. maar als je paard nu gewoon even wat gevoeliger is op zijn rug (het zijn dieren en geen machines) dan mag je niet eens iets doen op dat te verzachten, vraag je dispensatie voor zoiets, dan krijg je die niet met als antwoord, nou dan rij toch gewoon even geen wedstrijden. Tja KNHS he.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:13

Kims, kun je me zeggen waar ik dit kan vinden, heb toevallig gisteren het nieuwe reglement binnen gekregen dan scheelt me weer zoeken.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:17

Nou als je dat zou willen doen heel graag. Alvast bedankt.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:31

Inderdaad een dekje of gelpad over het zadel mag niet dat staat duidelijk in de oude en nieuwe reglementen. het gaat er mij eigenlijk om mag het nu wel of niet, want als het niet mag en je heb een gelpad in je dekje en de jury komt controleren dan ben je fout en dat wil ik voorkomen, plus ik wil graag onze leden die met dit soort vragen komen het juiste antwoord kunnen geven, ik heb al eens contact gehad met de KNHS met de vraag of iets wel of niet reglementair was toegestaan, het antwoord was "duidelijk" als het niet vermeld staat dat het verboden is wil nog niet zeggen dat het is toegestaan. Nou daar kun je dus wat mee .....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:37

Kims,
De reglementswijzigingen dressuur staan er wel op maar daar kan ik het niet gevonden krijgen, waar zou het dan wel moeten staan...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:49

Ook ik zal als me de tijd gegund wordt vanavond in het reglement duiken wellicht dat ik het tegen kom..

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:11

Het is nog geen 1 april....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:43

Yep, ben zelf jury en vorige maand naar de bijscholing geweest, daar is ons echter niets gezegd hierover. Onze begeleider had een uitdraai van internet van de wijzigingen dressuur KNHS en nam deze met ons door. De bijscholing t/m L was de week daarvoor geweest en daar is o.a. melding gemaakt van het feit dat rubberen beschermers om sporen niet meer mag. Nou niets over gehoord en niet over gelezen op internet. Maar zal vanavond de reglementen induiken heb ik iets dan horen jullie dit morgen..

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:02

Ho ik weet zeker dat er in de nieuwe reglementen (die ik thuis gekregen heb) iets staat dat een spoor alleen nog maar af fabriek omkleed mag zijn en rubberen beschermers zoals waar wij het over hebben zijn dus niet af fabriek dus geen broodje aap verhaal, alleen slordig dat het niet juist verteld wordt op de bijscholing.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:15

Inderdaad, ik was eigenlijk best redelijk op de hoogte van het reglement en al ik het niet wist dan wist ik wel waar ik het kon vinden in het reglement (dat is opzich al een hele prestatie), nu ben ik dus genoodzaakt het reglement helemaal door te lopen en de verschillen te noteren, ik heb inmiddels ook al gezien dat niet alle dingen even uitgebreidt als voorheen omschreven zijn (die zul je wel in een ander deel van het reglement moeten opzoeken), maar nog maals ga vanavond kijken en jullie horen het.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 07:23

In de reglementen kan ik er niets van vinden dat het niet zou mogen, alleen iets over het zadel is niet toegestaan, dus gewoon blijven rijden met gelpad of bonte onderlegger.
Sporenbeschermers (die rubbertjes) mogen niet meer, sporen moeten van metaal zijn en mogen alleen rechtstreeks vanaf de fabriek omkleed zijn. Waar dit nu weer op slaat...., tja ze moeten natuurlijk iets verzinnen. Ook over de kleuren van dekjes staat niets, alleen over een eventueel logo staat wat vermeld, de kleuren van de jasjes is gebleven bij zwart en blauw (jammer er zijn zo'n mooi grijze jasjes). Verder staat er volgens mij niets schokkend in , het is alleen lastig het reglement bestaat niet meer uit 1 geheel maar in diverse delen (algemeen, dressuur, springen, mennen, voltige, etc.) en dan ook nog in A4 formaat, nog even en we hebben als jury een koffer nodig om alles mee te slepen. Mocht er nog iemand een vraag hebben, de reglementen heb ik vandaag onder handbereik.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 07:42

geen wijziging, je mag gewoon met gelpad en zwart dek starten...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:26

Lielle, als jury zou je ze toegestuurd moeten krijgen (de algemene versie en de dressuur versie). Verder is het zo dat ze op korte termijn (voor 1 april) beschikbaar zijn op het internet zodat iedereen ze kan downlowden. Raar dat je ze niet kunt krijgen bij de KNHS als ruiter hoor je immers de regels te kennen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:04

Ik heb ze als jurylid toegestuurd gekregen (algemeen en dressuur) en als vereniging heb ik toegestuurd gekregen algemeen, dressuur en springen. Heb gisteren telefonisch nog 2 sets aangevraagd (omdat wij meerdere secretariaten hebben) deze zouden ze zo spoedig mogelijk toesturen en moeten dus betaald worden. Ze zijn ook nog een opbergmap aan het ontwikkelen, die kan straks besteld worden (kost weer geld natuurlijk).
Over een bontje e.d. onder het zadel staat niets geschreven dus mag het toch ....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers