Met 2 paarden tegelijk op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Met 2 paarden tegelijk op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 10:25

Zijn er ook mensen die met 2 of meerdere paarden tegelijk
op wedstrijd gaan en hoe doen jullie dat dan??

Straks heb ik de mogelijkheid (als mijn startkaart binnen is Haha! )
om beide paarden te starten, maar ik denk niet dat ik met
alletwee tegelijk op wedstrijd ga. Als ik dat wel zou willen word
het denk ik tijd om op zoek te gaan naar een vaste groom
want ik schiet nu soms al in de stress Bloos
Maar het zou wel handiger wezen als ik met alletwee tegelijk
zou kunnen gaan natuurlijk.

En hoe doen jullie dat dan als je 2 paarden in dezelfde klasse
start???

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:29

Met springen had ik twee paarden in dezelfde klasse.
Ik deed altijd een briefje bij de aanmelding zodat er voldoende ruimte tussen beide starts zat.
Nou ging er ook altijd iemand mee, dus als ik snel moest, stond paard nr. twee al opgezadeld klaar.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:31

Hallo, ik heb dit ook een tijd gedaan en dan deed ik hetzelfde als Kitty. Een goede groom is onontbeerlijk in dit soort gevallen Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:40

Ik wil tzt ook met 2 paarden op wedstrijd (zal wel in het binnenseizoen worden) dus ik ben heel benieuwd of dit topic nuttige dingen op gaat leveren

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:00

Wel, als je vader ofzo meegaat, kan je vragen of hij die al opzadelt. Want ja, zonder groom ofzo, kom je niet ver tenzij je voldoende ruimte hebt om te starten

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:06

Het scheelt als de paarden in verschillende klassen zitten, dan heb je iets meer tijd tussendoor. Een goede groom heb je idd nodig.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:23

Een goede groom is absoluut nodig *LOL* Zeker in de zomer als je ook nog stiften moet draaien. In dezelfde klasse is lastiger, maar dan start je Jaike toch gewoon L1 Haha! (buiten is het geen probleem, maar binnen hebben ze soms maar vijf B-ruiters en dan moet je wel erg vlot losrijden en wisselen Knipoog
En anders ga je met Ilet gewoon springen Tong uitsteken

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:33

Ik ga deze zomer weer met 2 paarden op wedstrijd.Als het dichtbij is kun je in 2 keer rijden met de trailer hoeft de 1 er niet zolang op te staan.
Is het wat verderweg dan vraag ik met een briefje of bv paard 1 als laatste van klasse X mag en paard c ook als laatste dan heb je niet snel dat je met paard 1 's morgens moet en paard 2 einde van de dag.

Groom heb je echt wel nodig maar die heb ik al hard nodig met 1 paard Haha!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 13:51

Nou ik heb dus even een advertentie gezet op marktplaats omdat
ik toch echt een groom nodig heb denk ik. Dit is de eerste reactie
die ik binnen krijg:

Citaat:
wie denk je dat bent zeg!!!ga eens leren zitten op je paard!!!!
je banketstaaf alsof je een tweede anky bent!!!!


In mijn advertentie heb ik gezet dat ik binnenkort met 2 paarden
op wedstrijd wil en dat ik een leuke meid zoek met verstand van
paarden. Verder niks bijzonders, ook niet het niveau wat ik rijd
ofzo. Wat doe ik nou verkeer?

Of zou het gewoon jaloezie zijn?? Ik snap er in ieder geval niks
van. Jaike ga ik nog niet in de L1 starten, helemaal niet nu ik nog
die 5 winstpunten nodig heb. Ben al blij dat ik met Jaike niet veel
tijd nodig heb om los te rijden.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:02

Ik ga ook meestal met twee en soms met drie paarden starten. Zorg inderdaad voor een goede groom die in ieder geval kan op- en afzadelen e.d. . Daar heb ik mijn lieve vriendje voor Knipoog
Zorg ook dat je bij het aanmelden ALTIJD even een notitie doet dat je paarden ver genoeg van elkaar gescheiden worden in de rubrieken.
Ik rijd mijn eigen twee paarden allebei in de L1, mijn ruin binnen enkele weken hopelijk L2. En ik vraag altijd of ik met de ene als eerste mag en met de andere als laatste dan heb je meestal tijd genoeg als er tenminste meer dan 5 meedoen Knipoog
Met het andere paard (niet van mij) start ik L2 en dat regel ik ook altijd even met het secretariaat aangezien de klasse L2 meestal gelijk start na de laatste van de L1. Dus dan probeer ik ook altijd te regelen om ergens in het midden of het einde te starten.
Maar het belangrijkste is dat je iemand meeneemt waar je op kunt vertrouwen en die in ieder geval met je paarden om kan gaan en ook kan bijspringen waar nodig.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:02

Ach niks van aantrekken joh, je kunt toch via het email adres zien wie het was ? Stond er Banketstaaft dat woord zie ik vaak hier op bokt gebruikt.
Mocht je iemand over hebben die het leuk vind paarden te vertroetelen mag je ze ook naar mij doorsturen, ik zoek dan geen groom maar meer iemand die me wil helpen met de verzorging van de zomer. Ik heb er 11 op het land staan !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:04

een goede groom, en verder vind ik het ideaal! Veel efficienter *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:40

Dat van dat l starten was een grapje hoor barb *LOL*

En van die reactie niets aantrekken, sommige mensen zijn gewoon jaloers Knipoog (dat banketstaaft komt trouwens door de censuur van bokt Max )

Als ik zelf niet zo vaak op concours zou zijn en niet in de weekenden zou werken en niet al groom zou spelen voor mijn instructrice kwam ik je helpen Barb. Ik vind het heerlijk om op concours te zijn, maar ik denk dat je aan mij maar heel weinig keren wat zal hebben
(o ja, tussendoor studeer ik ook nog *LOL* )

Majanga

Berichten: 311
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:51

Had ff je advertentie op marktplaats bekeken... Het is jammer dat ik net ff te ver weg woon anders had ik het graag gedaan...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:06

als je ooit nog hulp nodig hebt
bied ik me aan.
met 2 paarden starten weet ik niets van,
maar ik vond dat ik het met 1 al druk genoeg had (met 2 grooms Bloos )

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:40

Ik ga meestal met zes tot negen paarden op concours, dan heb je zeker een of ooit wel twee grooms nodig, om te zorgen dat je paarden klaar staan, of zelfsal gelongeerd of een beetje losgereden zijn.
maar met drie of minder paarden ga ik altijd alleen. Ik zorg dan wel dat mijn paarden thuis al het tuig op hebben.
als je met twee paarden in verschillende klassen rijd kun je, jezelf goed redden, maar een hulpje bij is natuurlijk wel fijn...

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:09

ik ga van de zomer ook met 3 pony's op wedstrijd.
dan maak ik dus 4 starts, 2 x dressuur, 2 x springen.
ik hoop dat de tijden un beetje uitelkaar liggen, het scheelt dat het allemaal andere klasses zijn( E-M1 en D-B dressuur) (E-B en D-B springe)
het scheelt dat m'n pa meegaat, opzadelen en losrijden gaat meestal wel snel. en soms gaat un vriendin van me ook nog eens mee of m'n broertje of de eigenaar van de 2 D-pony's of de andere peepz van onze club helpen ook graag, haha grooms zat dus!
denk dat het wel gaatr lukken!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:19

Ik start ook met 2 pony's in dezelfde klasse. (Nu nog, over een maand niet meer) Maar ik neem gewoon 1 groom mee en dan red ik me wel. Ik vraag bij de wedstrijdorganisatie altijd of ik lekker veel mensen tussen me mag, of juist maar 2 ofzo. Dan rij ik ze van te voren allebei in, en houd mn groom die ene gewoon vast als ik in mn parcours zit.
Als je een groom hebt, lukt het allemaal makkelijk *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 02:09

Ik wil eigenlijk ook heel graag met 2 paarden tegelijk. Je bent toch al een dag kwijt aan een wedstrijd, dan kun je er net zo goed 2 doen. Maar ik moet sowieso 2x rijden en ik heb dan iemand nodig die daarmee wil helpen of ook met 1 trailer zou willen rijden en dat is moeilijk te vinden.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:04

Twee paarden is nooit een probleem vind ik. Wel moet ik toegeven dat het met dressuur anders is dan met springen. In mijn springtijd gingen er elk weekend 6 mee op concours en kon ik dat met 1 groom goed regelen. Nu heb ik wel een twee grooms bij me voor twee paarden als er maar weinig starts zijn in het Z dan moet je toch vaak snel achter elkaar. Ook kan je met springen gemakkelijker iets regelen als je tussendoor wilt met dressuur waordt dat beslist niet gewaardeerd.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:10

Als je 2 zadels zou hebben en je moet snel achter elkaar starten, zou ik vast het 2e paard met zadel, peesbeschermers en stiften vast in de trailer laten wachten. Dan is het een kwestie van paard erop, paard eraf, even een doek eroverheen en klaar!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:12

Wees wel voorzichtig met een paard met stiften op op de trailer zetten. Niet elk paard vind het leuk om alleen achter te blijven en met stiften aan kan hij zich makkelijk bezeren.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:20

Ja, sorry, vergeten erbij te vermelden. De mijne zijn over het algemeen braaf op de trailer, dus ging daar niet van uit.

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:08

Ik start ook vaak met twee paarden. Maar ik rijd er voorlopig nog totaal andere proeven mee, omdat Sire Rhona een paard is dat nog maar pas zadelmak is, en aan een oog blind is, dus die heeft echt wel tijd nodig om te wennen, daarom startte ik er eerst 40-50 mee. en Ursula is een pony, dus daar rijdt ik 60-70 en 70-80 mee. Soms ook 80-90. Maar ik heb dus nog tijd zat om Urs op te zadelen en in te rijden. Wat ik wel bijna altijd doe is Ursje al poetsen en invlechten op voorhand dat bespaard veel tijd!!! De volgende keer ga ik 50-60 met de Sire starten. Omdat hij door begint te hebben dat hij over de hindernissen kan stappen,.. dus dan heeft hij zelf bewezen dat hij klaar is voor een hoger parcours hè,... maar dan ga ik wel aan iemand vragen, iemand die ik goed vertrouw, om mijn pony al te zadelen en een beetje in te stappen en draven, maar het probleem is dat ik Sire niet aan iedereen kan geven. omda hij blind is aan een oog, en hij is nogal schrikachtig,...dus daarvoor zal ik een oplossing moete vinde,...maar aan Evelien (alieska op bokt) ofzo zou ik hem wel durve doorgeven, die kan beter rije als ik! (hihi) maar ik zie nog wel! Maar misschien is het wel handig om de eerste keren maar met een paard te starten, zo kan je al een beetje wennen,..maar dat moet je zelf maar zien!

In elk geval: veel suc6!!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:23

Ik start er per gewone wedstrijd 5, dat wil zeggen 10 parcoursen/proefjes.
Snap niet wat het probleem is, gewoon starten, rijden, nix bijzonders. Verward