Eerste keer L2, apart gejureerd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Eerste keer L2, apart gejureerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 23:13

Vandaag ben ik met Ramony voor het eerst L2 gestart bij Bucephalus in Barsingerhorn. Ik heb heerlijk gereden alleen was ze in de tweede proef gewoon op omdat het binnen erg benauwd was.
Nu vond ik de jurering iets apart. In de eerste proef zouden we volgens de instructie voor het halsstrekken een 7 kunnen krijgen en toen stond er een 4 met als commentaar dat de hals verlengd moet worden. Ze zakte mooi diep naar beneden, nam de teugel mee, bleef in hetzelfde ritme.
Tijdens het achterwaarts had ik verzet omdat ze wilde gaan stappen en hiervoor kreeg ik een 8 Verward
In de tweede proef reed ik de middendraf over de diagonaal ipv over de lange zijde en ik kreeg (voor de moeite) een 5 terwijl ik dus geen pas heb laten zien. Het galop aanspringen mislukte beide keren (te laat) en leverde een 5 en een 6 op. Achterwaarts ging netjes maar een 4 niet diagonaal? Scheve mond
Het blijft altijd spannend zo'n dressuurwedstrijd daar kan een springwedstrijd niet tegen op.
PS Ik ben erg tevreden met mijn punten (159 en 156 en 1e) maar soms sta je toch raar te kijken.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:21

Ach, toen ik laatst schreef bij een jury stond ik ook zo van ja, moet dat een 7 zijn terwijl het toen een 4 waard was. Maar ja, oordeel van de jury he!

gefeliciteerd met je winstpunten!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:17

geen protocollen om gedraaid?

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 15:53

Dit was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Gelukkig had Carolien Jacobs vrijwel dezelfde punten, nl 160 en 156. De andere starter had minder punten en dit leek me ivm met mijn fijne eerste proef ook niet echt logisch.
Het wijst je wel weer op het feit dat hoe slecht je ook denkt dat het gaat, je er altijd voor moet blijven rijden. Soms gaat het minder slecht of beoordeelt de jury je anders dan dat je zelf denkt.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:16

raar maar ja , jurysport hé!!! :p

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:06

Raar, maar het blijft jurysport. Heb ik ook wel eens gehad, ging heel slecht, was mijn moeder het ook mee eens. Hadden op ongeveer 140 punten gerekend, werd ik 1ste met 160, nog niet echt hoog maar wel een deken. En een andere keer dacht ik goed gereden te hebben had ik maar weinig punten.

Succes op je volgende wedstrijden!