bepaalde handelingen tijdens wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

bepaalde handelingen tijdens wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 13:10

Hallo allen,

In opvolging van het topic: "wie neem je mee op wedstrijd?", rijst mij de volgende vraag:

Hebben jullie bepaalde handelingen op wedstrijd die altijd in een bepaalde volgorde gaan, of een bepaald bijgeloof (bv je geluksonderbroek aan op wedstrijd Haha! )waar je je altijd aan moet houden?

Ben benieuwd naar de reacties!


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 13:21

Dan draai je hem binnenstebuiten Knipoog!


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 16:27

Tip:
maak een lijstje voor jezelf en loop deze af. Je kan bv al beginnen met de dag ervoor, wat je allemaal aan je paard moet toiletteren en klaar moet zetten. Dan heb je het halve werk al gedaan en hoef je niet alles te onthouden.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 19:36

ik heb een hele lieve moeder die mijn wedstrijdkleren onder haar hoede neemt. Ze neemt alle mogelijke maatregelen:
altijd 3 shabrakjes, 2 paar handschoenen, 3 paar broeken, 2 plastrons, 2 blousen, witte bandages, maar ook pijpkousen, extra (Jáwel!) onderbroeken, extra shirt. Dan heb ik het nog niet ovr de zadelkast: zitten spullen in voor alle weersomstandigheden: vliegen spray, cooling gel, linement, zweetmes, dunne deken, dikke deken, vliegendeken, extra halster, 2 nummers, naaigerei, etc etc etc
Beter dan voorkomen dan genezen is mijn moeders motto...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 20:48

begrijp je nu waarom mijn vriend meemoet als pakezel????? Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 21:08

eenmaal op het concours bekijk ik de ring en rijd denkbeeldig er mijn proef. Maar dan ook compleet met alle hulpen en moeilijkheden erbij gedacht, zodat ik daar op kan anticiperen. Ik kijk ook naar andere combinaties hoe zij bijvoorbeeld de ring gebruiken: rijden ze de hoeken in? Hoe komen ze bij de letter uit? Zijn er nog enge hoeken paard mijn paard op kan reageren?
Tijdens het losrijden concentreer ik mij met name op de basis oefeningen (de oefeningen uit de proef heb ik immers de dagen ervoor geoefend). De laatste 15 minuten stap ik even tussendoor, zodat ik nogmaals mijn proef kan doornemen en de bandages en/of beschermers af kunnen. En dan knallen maar!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 22:16

En dat allemaal voor een proefje van ten hoogste 7 minuten...
Waar doe je het allemaal voor, denk ik soms wel eens Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 23:52

anti klit, handdoek (om zijn hoofd af te vegen of om even voor de ring in te gaan het schuim af te vegen), stiften, voer, zadelzeep (je weet maar nooit of iets vies wordt), uierzalf (voor evt wondjes), startnummer, poetsdoos, uitzweetdeken, pijpkousen of bandages, proevenboek, klontjes, lekkers voor na afloop, zweep, sporen, verstand etc etc

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 09:49

Aargh! Dat lijkt me vreselijk! Ik tel ook altijd alles ruim uit! Voor het paard ook fijner; heeft ie even de tijd om te aclimatiseren op het terrein.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 11:59

pfff, dat is waar. Heb een hekel aan vroeg opstaan! Vreselijk als je in de kou alles moet inpakken enzo!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers