Waarom zijn juryleden zo verschillend???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:07

Fitzroy schreef:
In principe kan het natuurlijk best voorkomen dat er in het totaal veel punten verschil tussen zitten. Stel dat de ene jury bij twijfel tussen een 6 en een 5 op een 6 gaat zitten en de andere jury toch op die 5 kun je zo al 26 punten verschil hebben. Dan is het per onderdeel nog niet zo verschillend maar in het totaal heb je wel een gigantisch verschil.
Ik heb het zelf ook meerdere malen meegemaakt. Een keer 2e en 11e geplaatst en een keer met kampioenschappen 23 pnt.! verschil. Dat vond ik op dat moment belachelijk, maar idd als je het bekijkt vanuit de juryplek is het dus toch mogelijk.


Toch is dat gek...stel dat er 11 deelnemers zijn, dan vind de ene jou reservekampioen en de andere vindt jou de allerslechtste (of minst goede Tong uitsteken) De jury zit dan dus niet bij iedereen gewoon een punt lager, maar alleen bij jou...ik vind de plaatsing toch ook wel belangrijk, je wordt immers met de rest vergeleken.

Plus dat wanneer je een verschil van 23 punten hebt, je bij de ene jury geen winstpunt kunt hebben en bij de ander 2...is dat dan maar puur gokwerk, of een proef winstpuntwaardig is?

Verder heb ik ook al de raarste dingen meegemaakt. Dat de een meer waarde hecht aan de verzameling en de ander aan de gehoorzaamheid of weet ik veel wat, is normaal. Niet normaal vind ik het wanneer de ene jury voor een keertwending een 4 geeft en de ander een 8....terwijl dit puur een technisch onderdeel is en maar op 1 juiste manier kan worden uitgevoerd!!

Mijn zusje heeft het helemaal bont gemaakt: ze werd op het NCB kampioenschap eerste en 26ste (laatste).....toen ben ik dus wel even verhaal gaan halen bij de jury en wat bleek: hij vond de pony onregelmatig!! Dat vind ik dus niet kunnen: je moet wanneer een pony de gehele proef onregelmatig is hem uitsluiten en niet alle punten flink naar beneden doen!

Overigens vlogen toen beide heren juryleden elkaar in de haren, want degene waarbij ze kampioen was geworden vond het een wereldpony en gaf 179 punten Lips are sealed


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 13:49

Ja, juryleden kunnen aan bepaalde dingen meer meer waarde hechten dan andere, maar de plaatsing wordt toch niet totaal willekeurig bepaald? Tuurlijk mag je als jury je voorkeuren hebben, maar een verschil van 2 winstpunten vind ik veel te veel!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers