Beker gewonnen,maar geen winstpunt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Beker gewonnen,maar geen winstpunt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 17:44

Hallo Allemaal

Wie van jullie heeft er wel is een beker gewonnen tijdens een wedstrijd,maar geen winstpunt behaald?
Ik heb het zelf twee keer meegemaakt,ik had alle twee de keren 155 punten en ben daar een keer derde en een keer tweede mee geworden
Wel leuk maar tog weer niet helemaal Knipoog
Bij ons in de omgeving krijgen de erste drie een beker bij minamaal 10 deelnemers,de rest geloof ik bij 5 en 3 deelnemers.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:50

Ik nog nooit.
Telkens als ik een prijs had, had ik ook een winstpunt.
Ik zeg altijd maar van liever een winstpunt dan geen prijs in plaats van geen winstpunt en wel prijs. Maar ik moet eerljk zeggen zo'n beker in je kamer staat wel altijd heel erg leuk Knipoog

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:59

Dat beleef je inderdaad met gemengde gevoelens. Aan de ene kant ben je blij dat je een prijs hebt, aan de andere kant had je ook wel heel graag een winstpunt gehad!!! Maarre, ik weet niet meer of ik dat al eens heb meegemaakt, volgens mij niet.
Wat een rare regeling eigelijk dat jullie bij 10 deelnemers 3 prijzen hebben!?
Normaal is het altijd per 4 deelnemers 1 prijs, dus vanaf 12 deelnemers 3 prijzen!!!
Nou ja, maakt ook niet uit.
doegdoeg

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:00

Ik denk dat ik de kroon span.
Ik ben 2 x 1e geworden met 137 en 142 pnt. De rest had een verliespunt dus je hoeft niet te vragen hoe er gejureerd werd. Lips are sealed

Ik reed zelf 2 proeven waarvan de eerste normaal rond de 154 zou zitten en de tweede was winstpuntwaardig.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:13

Ach, bekertje is altijd leuk, winstpuntje ook natuurlijk, maarja. Haha!

Ik heb wel eens de eerste prijs gehad met 157, net aan dus. De rest had toen geen winstpunt, maar ik reed zelf ook belabberd.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:56

vorige keer nog. Was de eenigste in mijn klasse Haha!
Ik had echt drama punten. Die ik jullie niet ga vertellen ;D

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:15

Ik ben 1 keer vierde geweest met 155 punten in de B...
Verder altijd prijzen met winstpunt Lachen

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 20:38

Paar weken terug had m'n zusje dat nog. Toen had zei ook een eerste plaats met 155 punten.
Ik vond haar proef zeker zeer winstpuntwaardig (ik had 162 geschat, en zit meestal wel redelijk goed), maar dat was het dus niet.
Toen ik later keek naar de uitslagen bleek dat er ook wel streng was gejureerd: van de 60 proeven (B, L, M, Z) maar 3 met winstpunt en 5 met een verliespunt!!!!
En ikzelf vond het niveau daar helemaal niet zo slecht.... Maar ach, volgende keer beter toch? (en de keer daarop ging het gelukkig ook beter en had ze een eerste prijs + Winstpunt!).

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:25

ik kwam elke keer met een beker naar huis, maar tot nu toe (het waren maar 3 wedstrijdjes......) nog geen winstpunten. Komt wel. Toch leuk, om te weten dat je nog 2e ws ofzo van de 6. Of ik dan goed had gereden of de rest echt bagger laten we maar achterwege he........grinnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:46

Ik heb het nog niet meegemaakt, ik heb ook liever een winstpunt dan zo'n vreselijk lelijke beker (dan liever een enveloppe met inhoud én een winstpunt)

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 12:07

Nou ik heb de keren niet geteld, maar het zal mij ongeveer vier keer voor gekomen zijn. 3 x toen ik tweede was, en 1 x toen ik eerste was.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 14:56

sjaantje schreef:
Normaal is het altijd per 4 deelnemers 1 prijs, dus vanaf 12 deelnemers 3 prijzen!!!


Volgens mij is het dan vanaf 9 ruiters 3 prijzen, tot 4 ruiters=1, 5 ruiters=2, 9 ruiters= 3. Of zit ik nou een hele domme rekenfout te maken? Het is per 4 een prijs, rest (1,2,3 ruiters) ook een prijs.

En om even terug naar het topic te gaan: ja, dat ken ik. Ben wel eens eerste geworden met 145 punten. 2 jaar geleden was het op de ncb helemaal raak in de C-M (1 of 2 weet ik niet meer), reed een clubgenoot en van de 3 starters had niemand een winstpunt, was zelfs een verliespunt. Op de NCB notabene!!

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:10

Ik heb het al een aantal keer gehad, vandaag nog zelfs. Twee keer eerste, met 1 winstpunst in de 2e proef. Maar ja, er deden ook maar 3 mensen mee... Wanneer ik 's zomers start en er meestal minimaal 10 à 20 mensen per klasse meedoen, dan hebben de mensen die de hoogste prijzen binnen halen ook wel altijd een winstpunt. Indoor doen er meestal 3 tot 6 mensen mee ik mijn klasse en dan komt het sneller voor dat niemand winst rijdt. Ze geven dan wel prijzen weg, dus beker en geen winstpunt.
Van mij mogen ze de prijs eigenlijk wel houden als ik geen winst heb (zeker wanneer het een beker is, heb er al veel te veel). Eerste worden met bijvoorbeeld 145 punten is geen prijs waard, vind ik. Winst is voor mij het belangrijkst en een prijs is mooi meegenomen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:17

Het klopt idd dat er normaal gezien één prijs per vier gestarte deelnemers is. Dus met 3 of 4 combinaties in een rubriek is er 1 prijs, zijn er 5 t/m 8 dan zijn er 2 prijzen, zijn er 9 t/m 12 dan zijn er 3 prijzen, etc. Volgens mij is dit zelfs in de wedstrijdreglementen vastgelegd. En je hoeft dus idd geen winstpunt te hebben om een prijs te krijgen.