Sportnaam wijzigen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Sportnaam wijzigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 10:09

Ik hoop over een tijdje te kunnen starten met Leo. Nu heb ik vorige week een nieuw KNHS-paspoort van hem gekregen en daar stond in dat zijn sportnaam Liquid is, stamboeknaam is Leopold.

Als ik een startkaart ga aanvragen is het dan nog mogelijk om zijn sportnaam te wijzigen of moet er dan ook weer een heel nieuw paspoort aangevraagd worden omdat er al een sportnaam in zijn paspoort staat?

Iemand enig idee .

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:23

Als je een sportnaam wil wijzigen moet je toen nog 50 gulden per letter betalen en en ik denk dat je ook een nieuw paspoort moet laten maken

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:21

Op de site van de KNHS onder tarieven:

Naamswijziging paard (bestaande combinatie) 60,00 euro
Naamswijziging pony (bestaande combinatie) 24,00 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:09

wat een onzin is dat toch dat het voor een paard 36 euro duurder is om zijn naam te veranderen!! of heeft iemand hier een concreet antwoord op?

x yvon

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:13

Maar er staat ook bij bestaande combinatie. Dus als jij nog niet met die naam met hem gestart bent zou het moeten kunnen?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:44

Volgens mij kun je als een een startkaart aanvraagt lekker invullen wat je wil hoor, we hebben hier ook wel eens een paard dat eerst bij iemand liep onder de naam Givenchy, en bij de 2e Capuccino

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:24

Dat kan volgens mij niet zonder extra kosten. Want bij Estor is er ergens in de aanvraagprocedure van de startkaart van Astrid iets fout gegaan, waardoor zijn sportnaam verandert werd van Exobritant naar Exhobritant. Hiervoor kreeg Atie een brief met rekening voor naamswijziging.
Toen ik mijn startkaart ging aanvragen, had ik weer gewoon Exobritant ingevuld. Maar ook op mijn startkaart is die H ertussen verschenen. En toen ik ging bellen waarom die H ertussen stond, was dat omdat hij zo geregistreerd staat. Die H kon ik alleen weer weg laten halen tegen betaling van iets van 100 gulden. Daar had ik niet zo'n zin in, dus heb ik zijn naam maar zo gehouden.
Maar als je de naam dus wel wilt wijzigen, zul je het paspoort ook op moeten sturen en dan zullen ze het daar ook in wijzigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:57

ik zat er aan te denken dat het inderdaad heel erg duur is om je paard zijn naam te veranderen. ik heb het namelijk 1x gedaan omdat toen 2 pony's had met dezelfde roepnaam. ik weet niet wat dat toen koste. maar toen had je dat gedoe met het paspoort nog niet

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:56

Je kunt je paard gewoon zonder kosten een andere naam geven, het kost alleen geld als je een bestaande combinatie veranderd.
Ik rij met een universele startkaart en geef de paarden ook ooit zomaar een naam , ik heb daar nog nooit problemen mee gehad...

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:11

nou zover ik weet, als je nog een startkaart heb gehad, kun je gewoon zelf een naam opgeven, want m'n vorige pony heettte Amber op ut paspoort maar Let's go Levi op de startkaart.
jafet ben jaquar heet gewoon jafet ben jaquar op allebei paspoort en startkaart. en de andere heetten op paspoort Mad Jamie van orchid's en mistral van orchid's, met de laatste 2 heb ik ook net een startkaart aangevraagd en daar komt Mad Jamie en Mistral Jinx op de staan.
zonder extra kosten.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:25

vonneke schreef:
wat een onzin is dat toch dat het voor een paard 36 euro duurder is om zijn naam te veranderen!! of heeft iemand hier een concreet antwoord op?

x yvon


ja eigenlijk is het ook te zot voor woorden!! alsof een paard moeilijker zou zijn ofzo, weet ik veel waarom ze dit bedacht hebben! gewoon geld vangen... Gaaaap

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 20:44

Bedankt voor de reacties .

Ik ga er maar vanuit dat ik er weer voor moet betalen en ik had net 24 euro betaald voor het aanvragen van een nieuw paspoort Frusty . Ach ja, ik kan hem natuurlijk ook gewoon onder zijn sportnaam uit brengen. Zo vreselijk is die niet. Het merendeel van de bokkers zal eerder gaan Misselijk bij de naam Leopold, dan bij de naam Liquid Haha! .