briefopzet winstpuntenregeling dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

briefopzet winstpuntenregeling dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 10:48

Naar aanleiding van onderstaand topic:

[WD] Actietijd! tegen de winstpuntenregeling!

Heb ik hieronder een briefopzet gezet.
Dit omdat ik de nieuwe winstpuntenregeling dressuur maar heeel matig vind. De communicatie rondom de wijzigingen is ongeloofelijk slecht, en dus heb ik inmiddels de onderstaande brief verstuurd naar de vertegenwoordiger van de overijsselse bond in de ledenraad.
Tenslotte is de ledenraad de instantie die regelementswijzigingen moet goedkeuren.

Volgens de laatste P&S is dit jaar een proefjaar, en wordt daarna geëvalueerd. Het heeft dus wel degelijk zin om protest aan te tekenen.
De desbetreffende vertegenwoordigers zijn te vinden als je onder KNHS, wedstrijdsprort kijkt bij de provinciale bonden.

Misschien dat meer mensen mijn voorbeeld kunnen volgen, en misschien voorbeelden in de brief kunnen toevoegen van inschrijftermijnen voor (indoor)wedstrijden.

Geachte .... (vertegenwoordiger ledenraad),

Hierbij wil ik graag reageren op de regelementswijziging van de KNHS inzake de winstpuntenregeling bij de dressuur.

Het is algemeen bekend dat de discipline dressuur meer aanhang heeft dan enig ander wedstrijdonderdeel in onze sport. Het is ook algemeen bekend dat men zich inmiddels ver van te voren dient op te geven voor een wedstrijd. Er is regelmatig geen plaats meer.

Daarnaast is de algemene tendens in Nederland dat vrijwilligers steeds moeilijker te vinden zijn. Concoursen worden georganiseerd, én gejureerd, door vrijwilligers. Om met deze nieuwe regelgeving alle wedstrijdrijdende leden te kunnen equiperen in het halen van hun winstpunten zijn er steeds meer concoursen nodig. Een oproep zoals in de BIT heeft gestaan, om meer concoursen te organiseren op doordeweekse avonden lijkt mij door de druk op diezelfde vrijwilligers dan ook niet haalbaar.

Daarnaast kan iemand die 5 winstpunten haalt, er ook wel 10 halen. Deze sporter hoeft dat niet meer te bewijzen, die moet alleen meer wedstrijden rijden. Uiteindelijk blijft men toch wel hangen op een niveau waarop het niet meer zo makkelijk gaat. Of daarvoor nu 5 of 10 punten gereden moeten worden. Maar deze regeling maakt onze sport wel een stuk duurder.

Naast mijn argumenten tegen deze wijziging, vind ik het tevens een gemiste kans dat er binnen de bond nauwelijks wordt gecommuniceerd over de wijzigingen. Het lijkt mij dat de leden recht hebben op openheid binnen hun sportorganisatie. En deze organisatie zal de wijzigingen niet voor niets hebben opgesteld. We hebben een prachtig leden-orgaan, de Paard&Sport, gebruik dat dan ook!

Ik hoop dat u mijn overwegingen serieus neemt, en wil bespreken binnen de ledenraad. Graag verneem ik van u de uitkomst.

Met vriendelijke groet,
Kebie Haha!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:54

Kebie, het is reglement en niet regelement. Dit even taalkundig.

Voor de rest vind ik het nu nog niet zo zinvol om al brieven te sturen. Dat kun je beter over een maand of 9 doen.
De ledenraad heeft de veranderingen nu toch al goedgekeurd en een evaluatie vindt nu echt nog niet plaats.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:53

Fitzroy schreef:
Kebie, het is reglement en niet regelement. Dit even taalkundig.

Voor de rest vind ik het nu nog niet zo zinvol om al brieven te sturen. Dat kun je beter over een maand of 9 doen.
De ledenraad heeft de veranderingen nu toch al goedgekeurd en een evaluatie vindt nu echt nog niet plaats.


Je haalt me de woorden uit de mond fitz *LOL*
Ik vind de termijn van invoering te kort, maar zit nog steeds met het idee in mijn hoofd dat dat misschien ook wel bewust gedaan is...De wijziging op zich ben ik niet tegen, het reglement van het springen en SGW is behoorlijk vooruit gegaan zelfs Haha! En die 10 punten in de dressuur daar wen je ook wel weer aan Knipoog
Maar ik denk wel dat het effectiever is om pas over een maand of 9 een brief te sturen. Zoals Fitz al zegt is die regeling er nu toch al door en ze gaan echt niet voor een half jaar na invoering evalueren!

(verder wel een goede brief trouwens Knipoog )

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 14:20

Tja, je kan het te vroeg vinden, maar mijn brief ligt er tenminste, en ik kan het nu ook niet meer vergeten. Verder is het maar een gedeelte een klacht over de winstpuntenregeling, maar vooral ook een klacht over de communicatie en de lange inschrijftermijn voor wedstrijden (die worden gedraaid door vrijwilligeres).
De brief is dan ook specifiek gericht op dressuur en niet op de andere disciplines, want daar doe ik niet aan mee.
Ik vind dat je best mag zeuren over je sportbond, maar je dat dan wel moet laten weten aan de bond zelf. Da's net zoals met stemmen, als je niet stemt vind ik dat je ook niet mag zeuren over de politiek (mijn mening). Dus, als je je erin herkent doe er dan iets mee, zo niet, dan ook niet zeuren Lachen (en haal wel even de spelfouten eruit Lachen.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:36

Ik ga ook via mijn bestuur protest aan tekenen. Ik heb het twee weken geleden met het bestuur overlegt en die vonden het een goed initiatief. Ik laat het niet over mijn kant gaan, dat deze regel zo vroeg van te voren bekend is gemaakt.