Je moet voor 1-4 in de nieuwe klasse gastart zijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Je moet voor 1-4 in de nieuwe klasse gastart zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 11:55

Ik heb een tijdje geleden de KNHS gemaild. Vraag: mag je bij 5 winstpunten in de klasse, waar je nu in rijdt, vanaf 1 april kiezen of je nog in de oude klasse wilt doorstarten (en dus 5 extra punten moet rijden) of dan nog overgaan (zonder voor 1 april in de hogere klasse gestart te zijn)?

Dat mag dus niet... Je moet vóór 1 april in de hogere klasse gestart zijn en je mag dus niet na 1 april kiezen (net als bij de overgang van oude L naar L1 & L2, waar je wel mocht kiezen bij 5 winstpunten in de oude L).

Voor mij was er twijfel of dit wel of niet zou mogen en mijn instructeur wist het ook niet. Nu is er dus duidelijkheid, maar of ik daar zo blij mee ben?

Dat is dan weer lekker, want ik wil nog 1 winstpunt halen en dan ook nog eens een keer in de Z1 starten. Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken... Maar ik blijf hopen dat ik het laatste puntje nog even kan rijden!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:57

Aan dat laatste puntje heb je ook niet zoveel meer als je niet meer Z1 kunt starten voor die tijd.
Trouwens dit staat ook in de andere topics die hier over geweest zijn.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:06

Ik ga wel over, anders heb ik er straks 3 in het MII bij de paarden Met eentje heb ik er al 5, en die ga ik in maart ZI starten *LOL*

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 13:20

Fitzroy schreef:
Aan dat laatste puntje heb je ook niet zoveel meer als je niet meer Z1 kunt starten voor die tijd.
Trouwens dit staat ook in de andere topics die hier over geweest zijn.


Ik heb mij nog voor een aantal wedstrijden opgegeven. Wanneer ik het laatste puntje heb in de komende 4 of 6 proeven waar ik mij nog voor opgegeven heb, kan ik nog net voor 1 april Z1 starten. Op zich heb ik de andere 4 winstpunten vrij snel gehaald, dus het moet in theorie kunnen. Ik vind het alleen vervelend dat je nu gedwongen wordt op te schieten en vroeg Z1 te starten of weer extra lang te blijven hangen in de M2. Ik wilde eerst rond mei pas voor het eerst Z1 starten.

Maar ja, zondag ga ik starten en misschien heb ik het laatste puntje wel. Dan kan ik zeker nog Z starten voor 1 april.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:24

Misschien haal je uit die 6 proeven wel 6 wp en dan hoef je je alsnog niet te haasten Knipoog

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:52

ik ga dit wiekend ook z starten terwijl hij er nog niet hellemaal voor is
maar nog 5 winstpunten in het m2 gaan rijden gaat mij te ver ( hij word eind van het jaar verkocht wand het is een pony en ik word 18 )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 14:57

sorry maar ik vind het vrij strom om nou ff snel een klasse hoger te gaan starten voor 1-4 omdat je anders pas met 10 wp over mag

je moet overgaan wanneer je er klaar voor bent! en niet ff snel klasse hoger starten zodat je alvast in die klasse rijdt voor 1-4

ik ben geloof ik ook zo ongeveer een van de weinige die de nieuwe wp-regeling niet erg vind!
oke ik ga nu met een jonge in de B beginnen, duurt eeuwen voor ik in de M2 ofzo zit, dus kost extra geld, maar ja zou ik in bv 1 jaar ipv 2 jaar in de M of Z ofzo zitten, dan zou ik alsnog wedstrijden blijven rijden, dus alsnog inschrijfgeld kwijt zijn!

ik blijf met Quentin ook altijd in de klasse rijden tot ik over moet, ben tijdje geleden met 15 wp overgegaan naar de M2 heb er nu 1 wp, heb nog wel veel wedstrijden voor 1-4 wie weet kan ik net voor 1-4 nog Z1 starten, maar dat wil ik niet ik rij liever nog ff lekker M2 en op mn gemak een keer de overstap maken naar de Z1, ik kan daarna nog lang genoeg Z1 rijden, dus heb geen haast!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:00

Barbje blijft met haar 5 winstpuntjes nog lekker in de B

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:38

Niet dat ik over kan al naar de L1 Knipoog maar stel dat ik in maart 3 wintspunten haal Schijnheilig Haha! (had er vorige keer 2 zelfs bijna 4 maar goed) dan zou ik ook niet over gaan hoor ik kan nog helemaal geen L1 en dan rij ik daar met mijn pony Scheve mond Dan rijd ik liever nog even een paar wedstrijdjes tot ik er klaar voor ben Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:22

Ik heb nu 5 winstpunten in de L1 dus ik mag al L2 starten. Ik heb geen zin om nog is 5 winstpunten te gaan rijden dus daarom ga ik ook voor die tijd L2 starten. Ik ga dan niet voor een winstpunt maar gewoon omdat het zeg maar moet. Daarna ga ik wel weer starten als ik er klaar voor ben en voor een winstpunt rijden want opzich is er niet zo heel veel verschil. Maar toch vind ik het een belachelijke regel Boos!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:26

Barb schreef:
Barbje blijft met haar 5 winstpuntjes nog lekker in de B


Maar jij red makkelijk de L1 hoor!! Tong uitsteken

Ik ga 9 maart voor het eerst L1 starten, ten eerste omdat ik geen zin en geen geld heb om nog eens 5 punten te gaan halen en omdat ik vind dat Odin (en ik) er wel klaar voor zijn.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:49

Renske20 schreef:
sorry maar ik vind het vrij strom om nou ff snel een klasse hoger te gaan starten voor 1-4 omdat je anders pas met 10 wp over mag

je moet overgaan wanneer je er klaar voor bent! en niet ff snel klasse hoger starten zodat je alvast in die klasse rijdt voor 1-4

ik ben geloof ik ook zo ongeveer een van de weinige die de nieuwe wp-regeling niet erg vind!


Ik ga over omdat ik het mag en kan. Niet omdat ik die 5 winstpunten niet meer wil rijden, maar het is moeilijk 3 paarden in dezelfde klasse te hebben Haha!

En ik vind die winstpuntenregeling ook niet zo erg, we moeten ons gewoon aanpassen en dat is mogelijk.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:59

Evy schreef:
Ik ga 9 maart voor het eerst L1 starten, ten eerste omdat ik geen zin en geen geld heb om nog eens 5 punten te gaan halen


je hebt geen geld om nog 5 wp te halen, maar wel geld om in de L1 te gaan starten?kijk en dat vind ik dus onzin!
want of je er nou lang of kort over doet om in een andere klasse te komen, wedstrijd rijden(en paardrijden in t algemeen)kost gewoon geld!!

oke, wanneer je bv eind van t jaar je pony wil verkopen, zoals iemand anders in dit topic, dan snap ik dat je wel nog ff een klasse hoger wil rijden, want ja die kans krijg je niet meer met je pony, en daardoor is je pony ook hoger geklasseerd(en dus vaak beter te verkopen)als je hem verkoopt, dan kan ik me voorstellen dat je voor 1 april snel over gaat, maar de reden, ja dan kost het me meer geld voor ik in een hogere klasse zit....dat slaat nergens op, want dan ga je in een hogere klasse rijden, en dan ben je nogsteeds inschrijfgeld kwijt!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:47

Maar renske, ook al ben je er niet helemaal aan toe, zou ik toch ook gaan voor de optie 1 x in de hogere klasse starten en dan voorlopig thuis verder trainen.
Scheelt je idd wat wedstrijden en het 'gedoe' erom heen en inschrijfgeld.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:03

oke, dat klopt! wanneer je voor 1-4 een keer in een hogere klasse start omdat je tussen de 5 en de 10 wp's hebt, en anders dus niet meer over zou mogen, maar daarna thuis verder traint tot je er écht klaar voor bent, en dan pas weer op wedstrijd gaat, dat is logisch en daar is ook nix mis mee!

maar mensen die zeggen dat ze snel voor 1-4 overgaan omdat ze anders meer inschrijfgeld kwijt zijn, dat is dus onzin, omdat ze in een hogere klasse ook wedstrijden blijven rijden en dus nogsteeds inschrijfgeld kwijt zijn!

en mensen die snel over gaan voor 1-4 en dan vervolgens een hele slechte proef in die hogere klasse rijden, dat is juist de reden van die verhoging van de grens wanneer je over mag, ze willen niet meer dat er combinaties in een klasse starten waar ze eigenlijk nog niet klaar voor zijn!

want oke, ik rijd ook vaak slechte proeven, maar dat is niet omdat hij er niet klaar voor is, dat komt door zn extreme kijkerigheid, buitenconcoursen gaat het wel goed, binnen ook steeds beter gelukkig(heb nu 1 wp, met 5x starten) maar ik zie soms mensen rijden in de M2 dat ik denk nou sorry maar hoe heb je het voor elkaar gekregen om hier te mogen starten!en juist daarvoor is deze verandering, dus ik vind die verandering ook helemaal niet slecht!

maar nu ik binnenkort met een 4 jarige in de B ga beginnen, en ongeveer 10-15 wedstrijden per jaar rij, doe ik er dus heeeeeel lang over voor ik in de L2 of de M1 zit, maar ja dat zie ik van t voorjaar/zomer wel weer!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:26

Renske, ik zei ook nog dat we er ook al klaar voor waren om L1 te starten. Ik heb dus geen zin om nog een keer 5 winstpunten bij elkaar te rijden als ik toch al L1 kan rijden. Dat kost dan dubbel zoveel geld, omdat je dan ook nog de L1 moet uitrijden. snappie?
Ik moet alles zelf betalen en ik heb geen baantje, dus erg makkelijk kom ik niet aan geld. Daarom vind ik het gewoon handiger om meteen L1 te starten.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:41

Renske20 schreef:
maar mensen die zeggen dat ze snel voor 1-4 overgaan omdat ze anders meer inschrijfgeld kwijt zijn, dat is dus onzin, omdat ze in een hogere klasse ook wedstrijden blijven rijden en dus nogsteeds inschrijfgeld kwijt zijn!




Ik neem aan dat je wel een rekensommetje kunt maken, nl. om een klasse hoger te komen ben je 2 x zoveel inschrijfgeld kwijt als voorheen, dus ik snap jouw bewering niet.
Als je nu in de B begint en je wilt het tot Z2 brengen, moet je toch 2 x zoveel inschrijfgeld betalen als voorheen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:34

ja dat klopt, maar wat doe je als je in de Z2 zit? ik neem aan dat iedereen dan toch wedstrijden zal blijven rijden, in de Z2, of de overstap naar landelijk rijden zal maken, je bent dus hoe dan ook altijd inschrijfgeld kwijt! dat is wat ik bedoel!

en je bent idd wel 2x zoveel inschrijfgeld kwijt voor je in de Z2 zit, maar je kan dan zo lang je wil Z2 blijven rijden en dus ben je altijd inschrijfgeld kwijt

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:37

Ik heb nu 4 winstpunten in de B.
Voor 1 april heb ik nog drie wedstrijden,als ik dan een winstpunt haal ga ik wel meteen in de L1 starten.
Niet omdat ik er al klaar voor ben,ik zal dan wel een belabberde proef neerzetten.
Maar dan hoef ik niet steeds weer op concours,dat scheelt me geld en vrije dagen.
Nu kan ik lekker thuis verder trainen tot ik wel klaar ben voor de L1 en dan ga ik weer starten.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:57

ik heb nu 6 winstpnt in het L2 en ga voor april nog over naar het M1, maar dat was zowiezo al de bedoeling dus niet perse vanwege die nieuwe regel.
het is meer om te checken hoe een M1 proef gaat en waar we nog beter op moeten trainen, want inprincipe zijn we er wel klaar voor

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:41

Renske20 schreef:
sorry maar ik vind het vrij strom om nou ff snel een klasse hoger te gaan starten voor 1-4 omdat je anders pas met 10 wp over mag

je moet overgaan wanneer je er klaar voor bent! en niet ff snel klasse hoger starten zodat je alvast in die klasse rijdt voor 1-4

ik ben geloof ik ook zo ongeveer een van de weinige die de nieuwe wp-regeling niet erg vind!
oke ik ga nu met een jonge in de B beginnen, duurt eeuwen voor ik in de M2 ofzo zit, dus kost extra geld, maar ja zou ik in bv 1 jaar ipv 2 jaar in de M of Z ofzo zitten, dan zou ik alsnog wedstrijden blijven rijden, dus alsnog inschrijfgeld kwijt zijn!

ik blijf met Quentin ook altijd in de klasse rijden tot ik over moet, ben tijdje geleden met 15 wp overgegaan naar de M2 heb er nu 1 wp, heb nog wel veel wedstrijden voor 1-4 wie weet kan ik net voor 1-4 nog Z1 starten, maar dat wil ik niet ik rij liever nog ff lekker M2 en op mn gemak een keer de overstap maken naar de Z1, ik kan daarna nog lang genoeg Z1 rijden, dus heb geen haast!



Um hier heb ik niet veel aan toe te voegen. Ook ik ben 1 van de weinige die he tniet erg vind....hehehe hadden ze wel een jaar eerder moeten doen. Dan had ik deze winter nog lekker L2 kunnen rijden.
Maar ja niks aan te doen. Daarbij als je goed bent haal je die 10 wp ook zo dus ik zie het probleem eignelijk niet. Iederen doet er nu langer over dus wat maakt het uit?

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:45

Wat ik me ook afvraag vinden jullie op wedstrijd gaan wel leuk of doen jullie het voor de klassering??? Ik hoor termen als "al dat gedoe er omheen", "moet ik twee keer zoveel weg" "kost teveel" enz enz enz......
Kun je dan niet gewoon beter thuis blijven en dan voor jezelf de beslissing maken of je goed bezig bent??
Ik wil niet met zo min mogelijk moeite/wp/wedstrijden hoog starten. Ik wil gewoon lekker kunnen scoren en prijzen mee weg pikken.......

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:47

Voor de lol en om zo ver mogelijk te komen, maar dat heeft iedereen toch? Ik heb alleen geen zin om dubbel zoveel geld te betalen...inschrijfgeld wordt ook al steeds duurder!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:24

Ik ben het wel met je eens dat het inschrijfgeld asosociaal duur is geworden!! Vorig jaar betaalde ik in waspik nog 8 euro zag dat het nu al 9 euro geworden is. Had laatst een wedstrijd en toen vond ik die 9 euro belachelijk maar ja.........schijnt normaal te worden. En wat krijg je?? Bij de ex nbvr wedstrijden een beker en lint of een dom gebruiksvoorwerp. Vind een beker niet erg maar sommige verenigingen kunnen dr wat van, een mini poppen bekertje........dan wil ik ook een echte fatsoenlijke hoor!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:06

renske schreef:
ja dat klopt, maar wat doe je als je in de Z2 zit? ik neem aan dat iedereen dan toch wedstrijden zal blijven rijden, in de Z2, of de overstap naar landelijk rijden zal maken, je bent dus hoe dan ook altijd inschrijfgeld kwijt! dat is wat ik bedoel!

en je bent idd wel 2x zoveel inschrijfgeld kwijt voor je in de Z2 zit, maar je kan dan zo lang je wil Z2 blijven rijden en dus ben je altijd inschrijfgeld kwijt


Er zijn ook zat mensen die nooit zover komen of hun paard dan verkopen.
Ik vind die regeling niet erg, maar ga nog wel voor 1 april L1 starten. Heb net mijn laatste puntje gehaald en wilde in het groene seizoen L starten(had tot die tijd geen wedstrijden meer opgegeven), maar start nu toch maar even snel *LOL*
Herman zei vandaag dat het wel moest lukken, maar ik had zelf liever nog even gewacht. Ik zou eigenlijk 30 maart starten, maar dan ga ik al crossen. Ik heb gelukkig voor 2 maart wat kunnen regelen, maar dat is al wel snel hoor Bloos Maar goed, daarna ga ik thuis weer lekker trainen en ik start wsl pas in mei weer. Ergens na Roden, misschien wordt het wel kringconcours Den Helder begin juni voor ik weer ga dressuren...Lachen Bloos