Wat doe je als je in de verkeerde galop springt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Wat doe je als je in de verkeerde galop springt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 17:32

Zie Titel, wat doen jullie als je tijdens een proef in de verkeerde galop springt en erachter komt?
Gaan jullie dan over in draf en springen opnieuw aan in galop of maken jullie een volte? Of misschien doen jullie nog iets anders? En wat heeft de jury het liefste eigenlijk?

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:48

Ikzelf zie het liefst dat je je paard gewoon terug neemt en dan weer opnieuw aanspringt. Geen volte of iets gaan rijden, waar zou je die voor nodig hebben?

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:51

Bjarni schreef:
Ikzelf zie het liefst dat je je paard gewoon terug neemt en dan weer opnieuw aanspringt. Geen volte of iets gaan rijden, waar zou je die voor nodig hebben?


Inderdaad. De jury ziet ook t liefst (in de B en L, vanaf de M mag t gewoon niet meer!! Extreme duivel ) dat je je paard in galop terug neemt en dan opnieuw aanspringt. Waarvoor zou je een volte rijden? Dat kost je alleen maar punten omdat je een verkeerde proef rijdt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:14

terug naar draf en opnieuw aanspringen. Als je dat snel en netjes herstelt krijg je van mij in het B als jury nog een 4 (of 3) voor het aanspringen, en voor de andere oefeningen gewoon de punten die je verdient. Blijf je in de verkeerde galop doorrijden krijg je hooguit 4en voor de verdere galoponderdelen. En geen volte rijden, dat is -2 voor een vergissing!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:31

ik denk dat ze bedoelt, in de B moet je meteen bij E of bij B een volte rijden, dat moet je dus wel gewoon doen, maar zodra je erachter komt dat je verkeerd zit, meestal is dat bij het aanspringen al, terugnemen en opnieuw aanspringen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:36

hoi! als ze in de verkeerde galop aanspringt, neem ik haar meteen terug en probeer voor het bordje B ( of E) waar je een grote volte moet rijden weer opnieuw ( en nu goed ! ) aangesprongen te zijn, zodat ik voor de volte wel gewoon een goed cijfer krijg.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:06

Als je in de verkeerde galop aanspringt moet je hem meteen terug nemen en opnieuw aanspringen, omdat de jury anders denkt dat je niet ziet of voelt dat hij verkeerd zit (dat is mij geleerd iig)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:10

Ik had dit dus gelijk mijn eerste proefje in de B ( was nog voor het diploma rijden bij de oude NPC). Ik wist niet wat ik moest doen, dus ik reed gewoon door in de verkeerde galop.
Na de uitslag komt de jury ineens naar me toe een heel verhaal afsteken wat ik in hemelsnaam aan het doen was, ik had hem terug moeten nemen, blabla.

Goed bedoeld, maar vriendelijker had wel gemogen. Het was m'n eerste proef, ik was ziek (bij wijze van spreken) van de zenuwen en dan dit. Haha!

Voortaan neem ik hem dus altijd terug, zodat ik de volte wel in de goede galop kan doen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:25

Altijd terugnemen en opnieuw aanspringen !
Je moet dit echt zo snel mogelijk doen, maar niet je paard op de handrem trekken om supersnel opnieuw aan te springen.
Dus meteen een rustige overgang maken naar de draf en daarna rustig opnieuw aanspringen.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:56

hmmm wat oscar zegt is absoluut de juiste methode... Heb al eens in de B na 1 pas verkeerde galop een changementje gemaakt... ging zo snel dat de jury het niet eens gezien had dat ik verkeerd zat... Pling Haha! Schijnheilig Had een 7 voor het aanspringen... Denk dat de jury even zat te suffen...

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:00

meteen terug nemen en opnieuw aanspringen!

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:59

Wat als die dan de tweede keer ook verkeerd aanspringt dan ook terug nemen en weeeeeer opnieuw aanspringen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:00

ja, verkeerde galop doorgalopperen is echt de slechtste optie!

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:20

oke dat is heel duidelijk.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:35

Terug naar draf en opnieuw aanspringen in de goede galop. De jury ziet dan tenminste dat je opmerkt dat je verkeerd zit en je laat gelijk zien dat je het wel kan. Als je gewoon doorgaat in de verkeerde galop is je oefening fout (verkeerde galop), maar het lijkt dan ook net of je het zelf niet doorhebt.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:37

Oeps, beetje late reactie.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:23

Een changement maken Lachen

Dat heb ik dus een keer gedaan.
Achteraf hoorde ik van iemand dat als ik pech had voor galop aanspringen een 0 kon krijgen.
En zijn uitleg was heel logisch.
Ik moest vanuit draf rechter galop, maar sprong links aan, dat ik hem laat changeren, deed er niet toe, er word namelijk een rechtergalop vanuit draf gevraagd en niet vanuit galop.

Dus de optie naar draf terug is idd de goede Lachen

Maar ik had gelukkig een jury die niet geloofd in de L in een wissel om de pas, dus hij had niet eens gezien dat Kawa verkeerd aan sprong en de galopsprong erop pas goed zat.
Dus een voldoende, voor mij was een changement dus een goede oplossing, achteraf gezien dan *LOL*

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:25

Ik zou terug gaan naar de draf, en daarna opnieuw aanspringen