Vandaag geschreven bij een dressuurwedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Vandaag geschreven bij een dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 23:36

Hoi
Omdat ik te oud ben geworden om bij de pony's te rijden bij mijn manege mocht ik vandaag niet meedoen met de dressuur wedstrijd Verdrietig .
Nu mocht ik bij de Beginners en de gevorderden schrijven. Dit had ik nog nooit gedaan en het leek me wel leerzaam.
Dus ik ga bij de kachel zitten en kreeg later nog wat drinken Vork en de proeven begonnen. Eerst de echte kleintjes zonder galop. Het ging niet altijd even goed bij hen maar ze zette door en zijn allemaal geslaagd hun pony rond te sturen. Bij de gevorderden ging het al iets beter en die deden ook met galop.
Nu ben ik het dus eigenlijk helemaal niet met de uitslag eens Lips are sealed Hij zei wel eens wat tegen mij waarom het fout was maar hij maakte verschil in mwah, net een 6 je (was dus eigenlijk niet zo goed) en een 6! (was wel mooi) maar in punten aantal was er dan geen verschil!
Ook merkte ik dat hij aan het einde veel soepeler was met punten geven. Veel meer zevens.

Dus, het was een heel leerzame dag maar nu weet ik ook dat het echt een jury sport is en meningen verschillen!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:13

Ja, lijkt me ook wel eens leuk om te doen. Volgens mij zitten er best veel onzuiverheden bij de jury, zeker op maneges, waar het dus niet officieel is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:38

Ik vind het zeer leerzaam, zeker als je bij een goede jury schrijft die ook het hoe en waarom wil uitleggen. Als je de kans krijgt, altijd doen!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:22

ik doe het heel vaak, vind het ook heel leuk! In juni afgelopen jaar, heb ik bij ons op de Almelose ruiterdagen 3x bij de paarden de M2 moeten schrijven. Op dat moment was dat heel leuk, want ik reed zelf ook M2 toen. Zo merk je mooi veel van de verschillende meningen van juryleden. Maar het is echt waar, dressuur is een jurysport...