Hogerop met manege paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:19

King Marco, maar niet officieel (KNHS) en dat is toch iets anders. Dat doet overigens niets af aan jouw prestatie.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:29

eerlijk gezegd denk ik dat je verder komt door een eigen (verzorg)paard te rijden en daar goed les mee te nemen. Veel manegepaarden zijn toch door te veel verschillende ruiters gereden om nog echt op heel fijne hulpen te reageren.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:23

Germie, van wie niet? De KNHS vraagt niet naar de eigenaar van een paard.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:21

KingMarco, ik was zelf officieel jurylid en heb regelmatig onderlinge wedstrijden gejureerd. Geloof me, daar kregen mensen twee winstpunten die in een KNHS wedstrijd niet boven de 140 zouden uitkomen. No offense, maar de standaarden liggen wel anders.

Overigens worden hier voorbeelden genoemd dat je toch wel ver kunt komen met een manegepony, maar dat zijn wel steeds voorbeelden waarbij de betreffende ruiter er (veel) vaker op reed, meer les had en gericht trainde. Dat is IMO vergelijkbaar (tot op zekere hoogte) met een verzorgpaard. En ik vraag me eerlijk af of die ruiters niet toch liever een eigen paard/pony zouden hebbeb omdat het dan 'makkelijker' (en dat is heel betrekkelijk, want een eigen paard rijden valt ook nog niet mee) is. Ik ken niemand die fanatiek rijdt en tegelijkertijd tevreden is met dat uitsluitend op een manegepaard in twee manegelessen te doen op de lange termijn.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:36

Mickey bevestigt wat ik ook al zei; er wordt (veel) minder streng gejureerd op manegewedstrijden. Als ik dan echt officieel beoordeeld zou hebben was er niemand boven de 50 % uitgekomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Eve_16 en 69 bezoekers