Bokkers wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:33

ja ik wil ook wel helpen, maar heb geen ervaring en ben 14

maar vind het toch een super leuk idee en denk dat ik ook wel mee ga doen

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:58

jostalover schreef:
Leuk idee!, maar is het te doen??..

Ik heb mijn twijfels....

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:21

hej;
is deze boktwedstrijd niet te combineren met de grote boktmeeting?
Vele handen maken misschien minder werk.
Bovendien is het dan centraal 1ding waar denk ik meer mensen op af komen.

samoth

Re: Boktwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:51

komt er nog selectie wedstrijd in NH ?? zo ja waar ??

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:31

Even een vraagje: waarom willen jullie niet 12 wedstrijden houden? Als er mensen bereid zijn om het te regelen in provincies, dan kan het toch in die provincie doorgaan?
Ik ben nog maar 14, en ik mag niet alleen reizen, en ik vind het heel erg jammer als ik niet kan komen.. Maar als het zo is dan is het zo

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:39

Zonder een organisatie met ervaring, zoals een wedstijdsecretariaat zal het moeilijk worden...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:42

Hoi!

Ik heb het nagevraagd op school, of wij wilden helpen met organiseren, en we zijn er mee bezig..
De leraren zeiden dat we dan indd moesten uitkijken met de aansprakelijkheid en de verzekeringen..

Ook zou het een supergroot project worden dan.. een aangezien we nog maar 4 maanden op school zitten had hij er een zwaar hoofd in..

Maar ik doe alles om het te redden

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:06

Opzich is datr ook wel een mooi idee

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:17

Je kan ook doen dat alle mensen van bokt uit Regio bijv.. Z-Holland een wedstrijd organiseren voor degene uit Z-holland of 2 regio's bij elkaar

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:31

ik denk dat er 5 selectiewedstrijden moeten houden
1tje noord nederland
1tje oost nederland
-west nederland
-zuid nederland
- midden nederland

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:14

Th0mas schreef:
ik denk dat er 5 selectiewedstrijden moeten houden
1tje noord nederland
1tje oost nederland
-west nederland
-zuid nederland
- midden nederland

vind ik ook ThOmas!

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:43

ik ben het ook met ThOmas eens lijkt me echt super leuk zo'n wedstrijd enne mijn mening is dat ik vindt dat iedereen mag meedoen dus ook mensen zonder startkaart ( ben ik zelf ook )

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:43

erg leuk idee ik houd het in de gaten!

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:58

Ik heb een heel verhaal geschreven onder frans over wat ik dacht dat handig was. Hier komt het:

Grote Boktwedstrijd

Een voor alle Boktleden toegankelijke wedstrijd. Bij wijze van selectie voor de grote finale, kunnen bokkers mèt startkaart op één van de van te voren bepaalde KNHS-wedstrijden starten. Bokkers zònder startkaart kunnen op één van de door 'ons' georganiseerde onderlinge wedstrijden starten.

In de onderlinge wedstrijden kan in de volgende categorien worden gestart: B, L, M, Z (en eventueel hoger). Bij veel animo wordt dat, L1, L2, etc. Bij weinig animo kunnen er categorien worden samengevoegd.

Het is de bedoeling vier of vijf onderlingen in Nederland te organiseren en eventueel één of meer in Belgie. Ik stel voor:
- Ergens in de buurt van assen-zwolle
- Ergens in de buurt van Arnhem
- Ergens in de buurt van Utrecht-Amsterdam
- Ergens in de buurt van Rotterdam
- Ergens in de buurt van Den bosch (ergens in de buurt van... ergens in de buurt van... )

Als alle wedstrijden hebben plaatsgevonden, gaat de beste ....% (hangt van aantal deelnemers af) naar het Boktkampioenschap. Uit alle categorien komt één winnende combi (lekker logisch) die zich dan bijv. 'Boktkampioen L1' mag noemen (ja daar doe je het voor, )

En dan heb ik nog een lijst met 'benodigdheden' maar das misschien een beetje knullig. Iig meoten jullie even zeggen wat jullie er van denken en eventueel de tekst aanpassen (sorry voor de spelfouten)

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:16

Hoofddorp is vlakbij amsterdam en ik kan proberen om daar een boktselectie te kunnen organiseren. wat vinden jullie ?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:26

het is wel allemaal leuk enzo, maar verplicht mee doen m je te selecteren door een door jullie verplichte knhs wedstrijd gaat hem niet worden natuurlijk. dan moet iedereen masaal op die wedstrijden in gaan schrijven.. en ik heb gewoon geen trailer tot de beschikking, dus ik ga niet zomaar een trailer huren om ergens te starten waar ik niet achter zou staan(zijn maar weinig stallen waar ik in zuid holland zou willen starten nl.)

maar goed, dan kan ik bijvoorbaat al zeggen dat ik dus nooit mee mag doen, want hoge punten scoren doen wij niet.
hoe moet het dan?? er zijn ook combi's met een startkaart die wel mee willen doen, maar het gewoon officieel niet zo goed doen. zou erg jammer zijn als je daardoor dan thuis zou moeten blijven.

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:35

Mss als eindopdracht van een college

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:43

Leuk id, Maar bij het bovengenoemde van Imitador zijn helemaal geen wedstrijden omstreeks Friesland/Groningen en denk dat er ook veel animo van deze kant komt. Lijkt me handig om dan iets in de richting van Tolbert ook te organiseren (Hier worden zowel officiele als onderlinge wedstrijden georganiseerd) dit ligt vrij centraal voor Friesland Groningen én Drenthe!

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:45

gekke_koei schreef:
het is wel allemaal leuk enzo, maar verplicht mee doen m je te selecteren door een door jullie verplichte knhs wedstrijd gaat hem niet worden natuurlijk. dan moet iedereen masaal op die wedstrijden in gaan schrijven.. en ik heb gewoon geen trailer tot de beschikking, dus ik ga niet zomaar een trailer huren om ergens te starten waar ik niet achter zou staan(zijn maar weinig stallen waar ik in zuid holland zou willen starten nl.)

maar goed, dan kan ik bijvoorbaat al zeggen
dat ik dus nooit mee mag doen,

want hoge punten scoren doen wij niet.
hoe moet het dan?? er zijn ook combi's met een startkaart die wel mee willen doen, maar het gewoon officieel niet zo goed doen. zou erg jammer zijn als je daardoor dan thuis zou moeten blijven.

Goed punt! Maar hoe zie jij dan de oplossing? Want een wedstrijd gaat omdat het leuk is om met andere Bokkers contact te maken, te oefenen en uiteindelijk ook om te winnen. Niet flauw bedoeld, maar ik kan er natuurlijk niets aan doen als jij niets wint of door mag...

@ Wendely: Daar wordt al een onderlinge Boktwedstrijd gehouden Daar kun je eventueel ook starten voor het kampioenschap dacht ik zo.

@Th0mas: Doen!Doen!Doen!

Ik heb nu een beetje het idee dat ik alles moet zeggen en leiden, maar jullie moeten ook wat zeggen!! Niet alleen commentaar maar ook ideeen aub!! Commentaar is heel fijn, maar meedenken nog fijner....

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:51

Wanneer wordt die wedstrijd daar gehouden?
Waar kan ik daar ergens een topic over vinden?
Naja zal ook wel even kijken

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:14

ik wil ook wel meedoen...maar is het springen of dressuur of wat?
en idd wanneer?
En kan er misschien ook eentje in Limburg worden gehouden?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:18

inderdaad, het is de bedoeling dat het leuk wordt. ik zou echt alleen maar meedoen om leuk met andere bokkers te rijden, concurentie strijd heb je met je gewone knhs wedstrijden al genoeg.

moet ik mijn dan perse in de stress gaan werken waardoor willem al helemaal zegt bekijk het maar omdat ik zo graag mee wil doen?? dat is het mij echt niet waard.

je kan beter via een loting doen oid, veel eerlijker en heeft iedereen even veel kans. want je weet nu al dat degene met de dressuucracks er zowiezo bijzitten.. want laag scoren doen die niet en dat vind ik gewoon oneerlijk..

en als je het dan over winnen hebt.. is het dan fair om mensen zonder startkaart, dus die gewoon ff willen oefenen omdat ze nog niet toe zijn aanofficieel, of gewoon recreatieruiters die mee willen doen met een proefje, juist omdat het met allemaal bokkers is, tegen paarden te laten rijden die iedereen eruit rijd??

ik denk dat je het leuk en gezellig en eens zien hoe de paarden lopen waar wij het altijd allemaal over hebben voorop moet stellen. winnen doet er toch altijd wel 1, kan er maar 1(of soms wel meer ) de meeste punten halen

zo gaat het dus de hele tijd al in de wedstrijdsport.. alles draait om het winnen, daar worden de paarden nou eenmaal ook voor uitgezocht.
ik wil gewoon meedoen omdat het leuk is.. en zou het gewoon erg jammer vinden en zo ook voor degene die in mijn schuitje zitten dat wij niet mee zouden mogen doen omdat we te weinig punten hebben. dan wordt je dus weer 'gediscrimineerd' omdat je een minder paard zou hebben.

want feit is feit, stel je neemt 25 combis per klasse, noem maar ff wat en dat door heel nederland geselecteerd... dan kan je er de donder opzetten dat het bij de 170ers begint(hoger ook nog) en dat de 160ers daar een beetje achteraan kakken.. enoh ja.. de 150ers ennog lager komen niet eens in de picture!

snap je een beetje wat ik bedoel? en dat vind ik oneerlijk.

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:10

als het een serieus idee is en ook serieus in uitvoering wil ik wel meehelpen voor noord brabant (als het niet in examen periode valt)

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:28

gekke_koei: Amen _/-o_ ben het volledig met je eens, geen woord aan toe te voegen.

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:50

We zouden evt ook de mensen die officieel starten en de mensen die dat dus niet doen apart kunnen houden.

Uitloten wordt ook niks, dan kan er even goed zo'n dressuurcrack bijzitten en dan misschien ook nog geen concurrentie hebben, omdat er verder juist alleen maar recreatie ruiters/paarden zijn uitgeloot. Lijkt me geen goed plan. Overigens moeten de ruiters met zo'n paard ook nog altijd zélf rijden, zo'n paard doet de oefeningen ook niet vanzelf.
Bovendien willen mensen ook iets te zien hebben op een evt kampioenschap! Een kampioenschap heet niet voor niets kampioenschap.

De selectie wedstrijden zijn vooral bedoeld voor de lol.
Die zijn iets kleiner, je kunt elkaar makkelijker 'leren kennen/ontmoeten' en die zijn ook voor iedereen toegankelijk. Zo heeft iedereen ook een kans mee te doen zonder lotingen ed.

Verder is het competitie element iets wat je er zelf van maakt. Als jij graag meerijdt voor je lol, met Bokkers, dan maak je je ook minder druk om je evt punten.

Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk graag winnen, maar bedenk wel dat iedereen op zijn/haar manier zn best doet. (Ook mensen met goeie paarden hebben vaak hard moeten werken voor wat ze bereikt hebben!)
Maar de een heeft nou eenmaal wat meer talent/mogelijkheden/mazzel dan de ander, dat hou je toch altijd.

Anyway, het meest eerlijke lijkt me dus de recreatieruiters gescheiden te houden van de wedstrijdruiters!