Schouderbinnenwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Schouderbinnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 18:31

Dit is niet een topic over de hulpen van de schouderbinnenwaarts hoor. Daar is genoeg over geweest.

Maar nou had ik een paar weken geleden een wedstrijd gehad en heb ik met mijn zus een discussie over schouderbinnenwaarts gehad.
Zij zei dat ik de SB wat rustiger moest rijden, ze vond het wat overhaast. Nou zei ik dat ik de SB graag met wat meer tempo rijd omdat ik dat gewoon mooier vind en mijn paard meer schaart.

Magic schaart al flink van zichzelf, zijgangen zijn voor haar ook zeer gemakkelijk.
Nu had ik woensdag les en toen gaf mijn instructrice mij gelijk Schijnheilig
Maar ze zei er wel bij, dat het ook per persoon afhankelijk is.
Dus nu is mijn vraag wat vinden jullie mooier, met wat meer tempo of heel verzameld.
Het is wel moeilijk om uit te leggen, want in een goede verzameling kan het paard natuurlijk ook goed scharen. Maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is?



Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 18:44

Verder is de SB super we hebben altijd 7ens en 8en ervoor. Maar ik vraag me gewoon af wat mensen liever zien.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 23:36

Ten eerste heb ik een niet zo groot paard, voor de mensen die het daar vanaf vinden hangen.
Ik zou haar graag wat groter willen hebben omdat grotere paarden meer uitstraling hebben, maar ja daar zijn geen middeltjes voor Tong uitsteken

En verder is ze zeer soepel, en loopt ook erg in tact, zeker de tact is goed bevestigd. Dat zijn ook juist de punten waar we op wedstrijden voor moeten gaan. Tact hebben er ook niet in kunnen rijden, dat heeft ze gewoon. (dit is niet om op te scheppen hoor!)

Verder is ze erg soepel en uitstekend in zijgangen. Ze wil het zelf wel eens tegen ons gebruiken, vergroot maar eens een volte zonder te wijken, dat is met haar een hele opgave!

De SB loopt ze gewoon zeer gemakkelijk. Altijd al gedaan.
In het begin wilde ze wel eens wat impuls verlies krijgen, maar dat is tegenwoordig niet meer zo. In de les heb ik ook in de SB zelf geleerd te schakelen, naar voren en terug.

Maar omdat mijn instructrice dus zei dat er verschillende meningen zijn over heb tempo ben ik daar zeer benieuwd naar.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 17:54

Ok allemaal bedankt voor jullie mening. Was ik wel even benieuwd naar en toch zie ik alweer wat verschillen. Maar je kan naar mijn mening ook niet rijden op 1 manier, iedereen doet het weer anders.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, kreekie en 0 bezoekers

cron