A.s. zondag selectie, maar ik kan niet denk ik ;(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

A.s. zondag selectie, maar ik kan niet denk ik ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 22:15

Ik sta al ingeschreven voor de selectie en heb heerlijke tijden om te rijden! Maar omdat er Rhino in Noord-Holland heerst (officieel bevestigd door de DA) denk ik dat ik beter niet kan gaan. Ook de eigenaar van de stal waar ik sta heeft overlegd met een andere staleigenaar en die had al gezegd dat als zijn pensionklanten het terrein af gaan met hun paard, ze er niet meer op mogen. Dus zondag zal voor mij niet door gaan denk ik. Morgen nog maar even bellen met de DA om te horen wat hij zegt. Een wedstrijd vlak bij ons is ook al afgelast vanwege het risico.
Barb, ga jij wel zondag??

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:48

oh vervelend zeg! waar moet je zijn bij Rap?
ik ga zondag wel op wedstrijd, in Middenmeer

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:33

Wat vreselijk vervelend zeg! Verheug je je er zo op en je traint er toch naartoe.... Hoop voor je dat je toch gaan kunt.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:41

Ik denk dat Barb gewoon rijdt...Hier in Noord-Holland Noord is nog niets gesignaleerd tot eind van de middag en de wedstrijd gaat gewoon door.
(heb Miran een uur geleden nog gesproken en die kwam net bij de veearts vandaan. Ze vroeg nog of ik nog moest rijden het weekend. Als er hier iets geweest was had ze dat wel verteld *LOL* )

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 08:51

Neehoor, de DA bevestigde het eergisteren al en die komt ook op veel plaatsen in NH. Maar ik baal er goed van, had er echt veel zin in... Nog even afwachten maar.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 09:03

Het is mooi balen, maar beter geen wedstrijd en een gezond paard als wel wedstrijd en een ziek paard.

Succes.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 09:32

he jeetje, waar zou je starten Maartje?? Ik ga dus in RAP starten, ik zal vandaag of morgen Knoop uit Slootdorp nog even bellen om te vragen
hoe het in dit gedeelte zit van Noord Holland.

Maar word deze wedstrijd waar jij moet starten dan niet afgelast?? Net als de wedstrijd die in Waarland zou zijn maar afgelast is vanwege Rhino?? Verward

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:36

ik heb overigens afgelopen zondag in Blokker gestart! daar was verder nix mis mee!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:34

Bij ons is gisteren nog de DA geweest om te enten, en aangezien wij Rhino-neuroten zijn doordat we het 1x meegemaakt hebben op stal, vragen we altijd standaard of er al weer wat rondzwerft.
Meestal maart en oktober, maar dit jaar is het al vroeg begonnen.
Maar volgens de DA heeft elk paard inmiddels wel de verkoudsheidsvorm van rhino (latent) bij zich, en was er nog geen sprake van een uitbarsting hier in de buurt van de andere vorm. En het zijn echte paarden arsten, dus komen dit soort dingen snel genoeg aan de weet.
Wij hebben 2 drachtige merries op stal, dus zijn extra allert, maar voor zover ik weet kan ik zondag gewoon op wedstrijd hoor. (Wel fijn dat ik niet meer de enige wedstrijdruiter op stal ben, anders was ik waarschijnlijk ook niet gegaan voor alle zekerheid, maar als het andere paard ook van het erf gaat kan ik net zo goed ook. Knipoog )
En op wedstrijden moet je denk ik altijd rekening houden met evt. virusjes, dus ik zet mijn paard nooit ergens aan vast, alleen aan de trailer, maar niet waar ook andere paarden komen, zoals een balk in een binnenbak ofzo, ik laat mijn paard nooit snuffelen met een ander paard, en ook als ze me heel graag als jury willen wordt er vaak aangeboden dat ik mijn paard zolang wel in een box daar kan zetten, zodat ik daarvoor of daarna nog zelf kan starten, maar dat doe ik dus ook nooit.
Zo kan je ook op wedstrijd het risico van een besmetting kleiner maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:39

Zoals de zaken er nu voor staan, zou ik dit weekend niet met mijn paard reizen. Niet omdat ik bang ben voor de gezondheid van mijn eigen paard, maar vooral van die van anderen, zoals dragende merries en de zwakkere paarden.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:32

Ik heb net voor alle zekerheid even het wedstrijdsecr. gebeld van de wedstrijd waar ik zondag ga starten, en die zitten er ook volop achteraan.
Ze hebben daar namelijk zelf 90 paarden en enkele drachtige merries, dus zijn super voorzichtig.
Ze staan in contact met andere verenigingen en hun DA praktijk zou de boel ook heel goed in de gaten houden.
Er schijn idd in de Beemster op een fokstal een geval van Rhino te zijn, maar aangezien dit een fokstal is, komen die paarden niet van het erf af. (Zo zie je maar weer dat thuis blijven ook geen garantie is!)
Verder zijn er geen gevallen bekend, voorlopig gaat de wedstrijd dus door, maar ze blijven dagelijks informeren, en als er een geval bekend wordt op een stal waar de paarden wel van het erf komen, wordt de wedstrijd meteen afgelast.
Ik wacht het dus rustig af, zal mijn eigen DA zaterdag ook nog even bellen voor alle zekerheid.
En ik ben ook niet zozeer bang voor mijn eigen paard hoor, hij is kerngezond en wordt goed geënt ook tegen Rhino, maar we hebben wel 2 drachtige merries en een jaarling op stal, dus ben ik echt wel heel voorzichtig.
En voor alle duidelijkheid, ik weet ook wel dat het feit dat mijn paard gezond en geënt is, dat geen garantie is dat hij niet ziek zal worden, maar voor de veulens is het risico veel groter.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:42

morgenochtend komt veearts Knoop weer bij me langs dus ik zal het er met hem over hebben.
Ben benieuwd wat hij er over zegt.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:00

Laat je het ons dan ook even weten Barb?
Nog even en aanvulling op mijn bericht van net, ze waren op de stal waar de wedstrijd zondag is, ook gebeld door hun eigen DA, dat er geruchten gingen dat er bij hun ook Rhino was Verward Hij vroeg zich af of er misschien een andere DA geweest was die dat vastgesteld had, maar dat is absoluut niet het geval!
Zo zie je maar weer dat er zoveel geruchten rond gaan die niet kloppen. Ik wil niets baggetaliseren hoor, ik ben diegene die zijn selectiewedstrijd heeft afgezegd omdat er kans op ijzel was, dus wedstrijden zijn mij absoluut niet heilig en ik zal er dan ook geen risico voor gaan lopen, maar we moeten ook opletten dat we elkaar niet allemaal gek laten maken.
Goed kontakt houden met betrouwbare mensen en niet teveel naar het roddelcircuit luisteren.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:38

Ik word net gebeld door de rijvereniging in Nieuw Vennep dat ik niet hoef te jureren a.s. zondag omdat de wedstrijd afgelast is wegens rhino.
Drie weken geleden ook al bij een andere vereniging,dus in deze regio wordt geen enkel risico genomen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:06

Citaat:
he jeetje, waar zou je starten Maartje?? Ik ga dus in RAP starten, ik zal vandaag of morgen Knoop uit Slootdorp nog even bellen om te vragen
hoe het in dit gedeelte zit van Noord Holland.


Noord-holland Noord heeft nog geen problemen hoor *LOL* Zie mijn eerder bericht! Hopelijk blijft dat zo en loopt het verder ook goed af Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 21:23

Mijn DA heeft vanmorgen bevestigd dat er rhino heerst in de Beemster en dat hun advies is om absoluut niet met je paard van het erf af te gaan om andere paarden op het erf te laten. Ik zal zo met de wedstrijd bellen en zeggen dat ik niet ga, ik ga geen enkel risico nemen.

Barb, ik start op dezelfde wedstrijd als jij, kijk maar ik sta ook op de startlijst bij de L1.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:11

Ik was gister op cursus in waarland en de selectie wedstrijd daar was inderdaad afgelast wegens Rino (vraag van BArb volgens mij). Daar ging ook het gerucht dat het inmiddels ook in de Beemster, Schoorl en Bergen zou heersen maar zoals Jasmijn ookal zei, het zijn altijd dingen die iemand heeft gehoord en niemand kon mij danook vertellen waar dan precies en bij welke stal. De vereniging bij ons op stal overweegt inmiddels serieus de wedstrijd van 2 februari niet door te laten gaan..

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:22

daan ik wist dat die wedstrijd afgelast was vanwege Rhino

Ik zal hier morgen neerzetten wat mijn VA weet over de plekken
waar op dit moment Rhino heerst. Hij komt morgenochtend
langs.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:10

Jij zou niet op dezelfde selectie starten als barb hoor Jura *LOL* Heb namelijk net de startlijst gezien en bij ons is alleen selectie voor de B Haha! Er doen maar drie L-ruiters mee en dat zijn ruiters van de eigen vereniging voor zover ik gezien heb *LOL*

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:12

He Jura, start je dan niet op Valkenbos in Heerhugowaard? Volgens mij val je daar onder..... Maar ik ben natuurlijk ook niet alwetend!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:15

Ik was je voor Nuv Haha!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:36

Je hebt altijd baas boven baas Gomir... Dat blijkt wel weer Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:42

ja dat ik daar niet aan gedacht heb Nuv en gomir jullie
zijn lekker vlot vanavond Haha!

Jura ik start in Anna Palouwna omdat ik onder kring 1 val,
maar jij valt onder kring midden en dat is inderdaad
Valkenbos in Heerhugowaard!! Laat me trouwens even weten
of je tegen Jolanda .... op Landheer moest rijden:j

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:48

Wat zou het toch fijn zijn als er nou eindelijk eens minder geheimzinnig werd gedaan over Rhino.Er bestaat nog steeds een wet op het aangeven van besmettelijke dierziekten en het is zelfs strafbaar als men het niet doorgeeft.Het zou trouwens een hoop geroddel en achterklap schelen als er niet over een stal in of zo gesproken zou worden maar gewoon de plek waar het heerst.Het is natuurlijk al erg genoeg als het bij je op stal is,maar als er geroddeld wordt lijkt me dat nog veel erger.DUIDELIJKHEID moet er komen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:54

Dat ben ik helemaal met je eens FlairS.
En ik weet absoluut zeker dat er in dit deel van Noord-Holland nog niets gesignaleerd is *LOL* Mocht er wat gebeuren dan hoor ik dat meteen van mijn instructrice en hoef ik niet op roddels af te gaan Haha!

Maar ik hoop voor iedereen dat het snel weer 'overwaait'!