pony tussen de paarden wat denk jij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

pony tussen de paarden wat denk jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 00:35

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:32

Ik kijk naar een pony tussen de paarden hetzelfde als naar de paarden. Natuurlijk zijn ze wat kleiner zodat ze eerder opvallen, maar ja.. Ik vind het absoluut niet voor schut en allemaal maar knap. Van de week ook een prachtige ponyhengst in de M2 gezien. Echt geweldig! Iedereen zit op zo'n groot ding, dit is tenminste weer eens wat anders.
Ik rijd ook wedstrijden met een e-pony, inmiddels kennen de meeste mij in de buurt wel. En krijg ik geen rare blikken meer toegeworpen. Waarschijnlijk word het steeds meer geaccepteerd. Gewoon doen hoor als je het graag wilt, je doet het tenslotte voor je plezier.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:33

een stalgenote van mij heeft 2 D ponies in het Z2 bij de paarden uitgebracht en reed ze er allemaal af. Maar ze had ze dan ook super voor elkaar.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 16:54

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:07

terugkijken!! Alleen misschien een beetje omhoog dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:07

Raar, in het stukje brabant waar ik woon, was juist de NBVR de kak.
De NKB waren juist de mensen die met een oud zadel, gewone trailer zonder nieuwe dure mega jeep ervoor, op kwamen dagen.

Verder als je gewoon goed rijd zal het wel meevallen met het commentaar.

En over het volgende wat ik ga zeggen zal ik half bokt wel over me heen krijgen, maar is niet persoonlijk naar iemand bedoelt.

Waarom kopen mensen een pony als ze wedstrijden willen gaan rijden?
Want om eerlijk te zijn lijkt het soms steeds meer op een pony club Lachen
Dit is dus gewoon iets wat ik niet snap, dus geen aanval.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:39

de stalgenote die ik noem reed geloof ik NKB en ik weet ook niet beter dan dat de NBVR de kakkers zijn (regio Den Bosch).

Kawa, helemaal eens met je over de ponies.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:34

Wij hebben zelf een grote E-pony op stal staan(had een paard voor mij moeten worden, maar is niet genoeg gegroeid Huilen ). We zijn nu bezig met beleren, maar wsl gaat mijn zusje er dit jaar of voglend jaar mee starten. Bij de paarden, ook al is ze pas 15! Met haar D-pony rijdt ze wel bij de pony's, maar we zijn nu altijd op wedstrijd...De ene keer met de pony, de andere keer met mijn paard. Het is dus veel makkelijker als ze meegaat met de paarden en wsl zal het toch net een klein paardje worden...*LOL* Met drie jaar 1.55 en nog behoorlijk overbouwd dus de 1.57 zal ze nog wel halen. Ik schat haar nu op 156,5 ofzo *LOL*

Vind een pony tussen de paarden niet vreemd, maar ik zou het zelf niet doen. Moet het ook wel een hele flinke pony zijn trouwens, met mijn lange benen *LOL*
Als je zelf niet zo groot bent kan ik me heel goed voorstellen dat je liever een pony rijdt.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:58

Waarom mensen een pony kopen als ze wedstrijden willen rijden? Kawa soms lopen zaken nu eenmaal zo dat je met een pony gaat starten. In mijn geval blij zijn dat je iets kan rijden en hier uiteindelijk zo gek mee zijn dat je gaat starten. Er word heus niet altijd bewust voor een pony gekozen.
Ik vind het met die ponyclub wel meevallen. Ik ben bijna altijd de enige met een pony. En waarom zouden we allemaal hetzelfde moeten hebben?
Als er maar kwaliteit inzit, dat heeft naar mijn mening weinig met hoogte te maken.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 22:00

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:45

Mag je wel met een pony bij de paarden officieel starten ?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:31

Ja hoor Meryl! Er zijn ook zat 'kinderen' die na hun 18de nog met hun pony bij de paarden doorgaan *LOL* En ook Lobeke ox die onder Chantal Megchelenbrink liep is toch echt een pony Haha!
(ik heb jou trouwens gezien met de oefencross in Roden afgelopen jaar volgens mij *LOL* Kruising Fries toch Verward)

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:40

gomir schreef:
Ja hoor Meryl! Er zijn ook zat 'kinderen' die na hun 18de nog met hun pony bij de paarden doorgaan *LOL* En ook Lobeke ox die onder Chantal Megchelenbrink liep is toch echt een pony Haha!
(ik heb jou trouwens gezien met de oefencross in Roden afgelopen jaar volgens mij *LOL* Kruising Fries toch Verward)


Oke weer wat geleerd Haha! Maar het kan best dat je mij hebt gezien, mijn paardje is inderdaad een kruising fries hanoveraan Grappig Haha!

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:48

In de nieuwste Paard en Sport staat een mooi verhaal van een meisje
met een manegepony die bij de paarden start.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:51

levi schreef:
In de nieuwste Paard en Sport staat een mooi verhaal van een meisje
met een manegepony die bij de paarden start.


Oh ik pak de paard&sport er ff bij ...Wat grappig ik dacht altijd dat je niet met een pony bij de paarden mocht starten Lachen Maar wel dus

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:49

runningkawa schreef:

Waarom kopen mensen een pony als ze wedstrijden willen gaan rijden?
Want om eerlijk te zijn lijkt het soms steeds meer op een pony club Lachen
Dit is dus gewoon iets wat ik niet snap, dus geen aanval.

Omdat je zelf niet zo groot ben bv.
En als je bijvoorbeeld eerst een pony heb maar dan wordt je 18 en wil je hem niet verkopen.
Omdat je bang bent voor grotere paarden.
Omdat je dol bent op een pony die dan opeens wordt verkocht
enz.
Er zijn genoeg redenen denk ik, maar ik zou ook geen pony kopen zonder speciale reden als ik groter was geweest (ben 1.58) en als direct bij de paarden moest starten door leeftijd.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:32

Ik start komende zomer ook met mijn haflingertje van 153 bij de paarden. Ik moet er niet aan denken dat hij moet worden verkocht.....

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:35

nou ik vind het heelnormaal.
als jij met je pony kan genieten dan mag dat toch Verward
een mevrouw (betty laan) is 38 jaar en rijdt ook op een pony van 1.40.
en ook nog federatie.
het staat wat raar maar wat dan nog ?
jij moet toch rijden en hun niet.
en dan zal je zien dat mensen na 3 a 4 wedstrijden zeggen; hey daar hebben we dat leuke ponietje weer.
zo word jer wel beroemd.
en meestal zijn pony`s makkenlijker als paarden om op te voeden.
ik hoop dat je hiert wat aan hebr.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:37

als je op een paard start en jij komt nog nieteens met je benen onder het zadel dan zulen mensen wel comentaar gaan geven.
dus geniet van je ponietje en veelsucces met de wedstrijden.
groetjes daphne

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:46

Nou de voordelen van een pony vind ik dus ook dat ze makkelijker in de omgang zijn. Vaak net iets makkelijker te hanteren met rijden en als je niet veel tijd hebt is het vaak voor een pony minder erg om stiil te staan.
Merk zelf dat je bij een paard veel consequenter moet zijn en vaak moet rijden voor hetzelfde resultaat. Dus met de nadruk op vaak! Anders wordt ik weer aangevallen dat het niet zo is.
Ik zelf kan mn ponytijd ook niet los laten. Soms snak ik naar een leuke E pony om daarweer mee te gaan starten.
Zelf heb ik mijn E pony bij de paarden in het Z gereden.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:34

Toch valt het me hier op dat je met een pony bij de paarden minder goed scoord.
De meeste jury leden vinden het niets en jureren dan ook trenger.

Ik persoonlijk vind het niet vreems en moet het ook kunnen met een pony bij de paarden starten.

Veel sucses!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:24

De meeste pony's kunnen kwa houding en gangen niet echt tippen aan die van de gemiddelde paarden... Dat scheelt wel in punten denk ik...
Ik ben zo'n sentimenteel figuur die eigenlijk graag wedstrijden wil rijden, maar ook een pony heeft gekocht omdat ze die al zolang verzorgde en hij verkocht werd... Andrew is nu 11,5, ik rijdt hem ruim 8 jaar en ben nu 26. Hij is nog maar 3 jaar van mij. Het wedstrijden rijden begint de laatste twee jaar wat te kriebelen...