rhino virus in noord holland!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

rhino virus in noord holland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 20:18

Er is bij manege waarland al de selectie l1 voor afgezegd,weet niet precies waar het eerst,maar schijnt weer de ronde te doen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:20

Waar is Manege Waarland? In Heerhugowaard?
En Rhino doet ieder jaar de ronde, op een Stal in Aalsmeer waar Max staat heerst het ook. En dat is ook Noord-Holland.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:49

Hoofddorp! Aalsmeer is nog Rhino vrij afaik.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:58

nee, niet nog een uitbraak!!
my god, ik ben er zo bang voor! Scheve mond

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:41

wij (in ZH) hebben ook al voorzorgsmaatregelen

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:50

Ojee, nu maar hopen dat het niet onze kant op omt Paulanda, maar dit is wel al heel dichtbij.....
En Cassidy manege Waarland is in het Waarland, tegen Heerhugowaard Noord aan.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:01

Laten we inderdaad hopen dat het bij de stal in Hoofddorp alleen is gebleven, hopelijk is het daar ook snel voorbij.

ik duim nog steeds

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:14

Ik hoorde het van mijn instructrice vandaag. Ze zou zondag starten in waarland maar het was afgelast.
Ze vond het wel vreemd dat ze er niets van wist, want ze werkt bij de veearts...

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:21

Ik moet nu inderdaad bij de rijvereniging in Benningbroek starten. Ik ben toch altijd al voorzichtig met mijn paard bij Waarland vast te zetten omdat er zoveel manegepaarden zijn. Ik denk dat het risico om hier wat op te lopen groter is dan bij een rijvereniging.
Ik hoop dat het zondag een beetje gaat. Ik ben met Ramony nog nooit in een vreemde bak geweest. Over het algemeen is ze gelukkig vrij nuchter.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:15

Lijnden was het toch? En de selectie NH Zuid van 2 weken geleden was daar ook al voor afgezegd.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:21

He wat eng allemaal weer... ik start volgende week als het goed is bij de selecties.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:33

Gomir en ik starten volgende week ook bij de selecties
het is niet te hopen dat we daar wat oplopen Scheve mond

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:48

Waar gaan jullie starten.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:04

ik moet zondag in Blokker starten!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 01:05

Ik denk dat het grote probleem van Rhino is,dat er zo vreselijk geheimzinnig over gedaan wordt.Als het op een stal heerst is dat natuurlijk verschrikkelijk.Het zou volgens mij echt schelen als er meer duidelijkheid gegeven werdt als er een vermoeden is dat er een of ander virus op stal is.Je krijgt dan ook niet die roddelverhalen.In Egmond is er eens een wedstrijd afgelast omdat er in Heiloo Rhino zou heersen en wel bij ons op stal.Wij wisten alleen van niks.Er was ook geen navraag gedaan bij ons.Wel hebben we er nog een hele tijd last van gehad omdat er steeds mensen belden en vroegen wat er aan de hand was,en ons dan eigenlijk niet geloofden als we vertelden dat er niks was.Hoe zit het eigenlijk met de verplichting tot het melden van een besmettelijke dierziekte?Ik weet dat het vroeger strafbaar was als het niet gemeld was,maar hoe zit dat nu??

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:27

DendroFleur schreef:
Ik ben toch altijd al voorzichtig met mijn paard bij Waarland vast te zetten omdat er zoveel manegepaarden zijn. Ik denk dat het risico om hier wat op te lopen groter is dan bij een rijvereniging.


Deze snap ik even niet. Ik zou het risico juist groter vinden bij een rijvereniging, omdat privepaarden vaak voor lessen en wedstrijden op veel verschillende stallen komen, terwijl manegepaarden vaak de manege niet uitkomen, en dus ook veel minder kans hebben ergens een besmetting op te lopen. Of zie ik dat nou verkeerd?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:50

Barb en ik starten in Anna Paulowna en daar is voor zover ik(en mijn instructrice weten) niets aan de hand! Morgen hebben we ook een indoor pony wedstrijd en die gaat ook gewoon door *LOL*
De kans dat je paard op wedstrijd iets oploopt is trouwens niet zo groot hoor Barb, zeker als er in die regio niets heerst Haha!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:45

Miran"]
[quote="DendroFleur schreef:
Ik ben toch altijd al voorzichtig met mijn paard bij Waarland vast te zetten omdat er zoveel manegepaarden zijn. Ik denk dat het risico om hier wat op te lopen groter is dan bij een rijvereniging.


Deze snap ik even niet. Ik zou het risico juist groter vinden bij een rijvereniging, omdat privepaarden vaak voor lessen en wedstrijden op veel verschillende stallen komen, terwijl manegepaarden vaak de manege niet uitkomen, en dus ook veel minder kans hebben ergens een besmetting op te lopen. Of zie ik dat nou verkeerd?
[/quote]

De enige plaats waar je in Waarland je paard kan vastzetten is aan een box waarin een paard staat. Je hebt dan direct paard-paardcontact. Bij een manege staan ook paarden die ziek zijn, privepaarden die ziek zijn worden thuis gehouden. In Waarland komen ook veel paarden van buiten voor lessen en wedstrijden.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:25

gomir schreef:
Barb en ik starten in Anna Paulowna en daar is voor zover ik(en mijn instructrice weten) niets aan de hand! Morgen hebben we ook een indoor pony wedstrijd en die gaat ook gewoon door *LOL*
De kans dat je paard op wedstrijd iets oploopt is trouwens niet zo groot hoor Barb, zeker als er in die regio niets heerst Haha!


nee maar op welk moment weet je dat er in die regio iets heerst?? Ik ga niet voor elke wedstrijd dhr. Knoop opbellen, of doen jullie dat wel Verward
Een paard kan toch al iets onder de leden hebben en dat de ziekte zich nog niet heeft geuit?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 20:25

Ik hoor een heleboel van Miranda Barb Haha! En verder spreek ik altijd zoveel mensen dat ik de meeste dingen toch wel opvang!
En als het sluimert(incubatietijd) weet niemand het en kun je het toch niet voorkomen, maar tegen de tijd dat je paardje dan eventueel ziek wordt weet je ook niet of het van die wedstrijd komt of door iets anders Haha!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:13

[MD] Rhino velt paard

Kijk hier maar even, stond in de krant.
Nog 8 dagen en dan is Pauliens Ruitersport in Lijnden 4 weken Rhino vrij en mag ik eindelijk gaan hopen dat alles goed komt.
Mijn advies : toch blijven enten.
De paarden die er het minst of niet last van hebben gehad waren allemaal geent.
Rhino blijft een wazig verhaal zelfs bij dierenartsen. Mijn dierenarts adviseerde me mijn merrie meteen naar huis te halen en te enten ! Dit is dus wat je absoluut niet mag doen als er rhino op stal heerst, dan had mijn veulen nu niet meer geleeft !
Zo zie je maar weer, het blijft een wazig verhaal die rhino.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:23

Ik weet het al, er is geen rhino op manege Waarland, maar ze hebben de selectie afgelast uit angst dat het daar wel opduikt. Ze hebben dus eigenlijk een andere rijvereniging met het probleem opgezadeld.....

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:26

hm, ga me afvragen of dat erg handig is van ze.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:46

Enige weken geleden kreeg ik een pb-tje van een bokker met de mededeling dat er bij 'ons' op de pensionstalling Rhino zou heersen. Er was op dat moment 1 paard dat een virus had maar dat was toch echt geen Rhino. Dat ene paard is inmiddels helemaal opgeknapt en er zijn geen andere paarden ziek geworden. Dit verhaal dus even om aan te geven hoe snel een verhaal een eigen leven gaat krijgen. Erg vervelend allemaal.