shabrakje ed tijdens wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

shabrakje ed tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 20:44

Ja, hier ben ik dus TOTAAL niet in thuis. Maar aangezien Caitlin binnenkort gaat starten (en ik vrijdag naar de ruitersportzaak ga...) wil ik de mooiste dingen hebben uiteraard Schijnheilig
Maar, wat mag? En wat niet?
Ik dacht zelf aan een wit shabrakje met een donkerblauw of zwart koord met in dezelfde kleur "Pinky" en dan witte bandages. Maar van iemand hoorde ik dat bandages niet mochten?
Ook leek mij ipv knotjes (ik haaat knotjes) een hengstenvlecht met een witte boa erdoorheen (zouden Pinky en Caitlin zich erg gaan schamen dan? ), maar ik heb ook geen idee of dit mag..

Help, dressuurruitertjes Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:49

Bij welke ponyclub is ze aangesloten?
De meeste ponyclubs hebben hun eigen eisen.
Als dat niet zo is dan maakt het allemaal niet echt zoveel uit hoor. Je mag alleen met bandages losrijden, in de proef mag het niet.
Maar dat dekje mag wel gewoon. En een hengstenvlecht ook, denk ook best met een boa erdoorheen. Zag met kerst ook mensen rijden met een kerstslinger door de manen heen. Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132044
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:51

Voor dekjes / shabraks zijn geen regels (behalve m.b.t. reclame, maar dat zal vast niet van toepassing zijn), dus je mag zelf een leuk shabrak uitkiezen om mee te starten.
Tenzij er een clubtenue is, dan ben je verplicht om in dit tenue + evt. bijbehorende shabrak te starten.

Voor invlechten zijn wel regels.
Het volledige reglement is te vinden op www.hippix.nl
In het kort komt het er op neer dat knotjes en hengstenvlecht mogen, maar dat het meevlechten van versierselen (zoals een boa) niet op prijs gesteld worden.

Bandages mogen wel, alleen tijdens de proef moet je ze af doen.

Veel shopplezier ! Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 22:42

Ze rijd (nog?) niet bij een pony club naar mijn weten.
Gewoon op de manege dus. Is het dan anders?

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:58

Bij ons op de manege (FNRS wedstrijden) is het wel anders dan bij officiele wedstrijden. De kindertjes maken heel kunstwerken van de manen, incl, bloemetjes, strikjes en staartjes in de voorpluk, maar dat zal per manege ook wel verschillen denk ik?

Bandages mogen bij ons trouwens ook niet.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:38

Manegewedstrijden hebben meestal geen regels. Dus dan maakt het allemaal niets uit!! Welke manege is het?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:48

Officieel mag je geen bandages maar wel sjabrak naar keuze geloof ik, maar wit is dan toch mooier vind ik persoonlijk, helemaal met een koord en een naam! Dat van die Boa weet ik niet maar een hengstenvlecht doe ik ook altijd.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:02

Op een manegewedstrijd mag je je pony/paard zoveel versieren als je zelf wilt.
Leef je uit zou ik zeggen! *LOL*

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 02:00

Lieke schreef:
Officieel mag je geen bandages maar wel sjabrak naar keuze geloof ik, maar wit is dan toch mooier vind ik persoonlijk, helemaal met een koord en een naam! Dat van die Boa weet ik niet maar een hengstenvlecht doe ik ook altijd.


Kan je mij een makkelijke beschrijving van een hengsevlecht (hoe te maken) geven? Ik vind dat nl. erg mooi maar hij zakt bij mij altijd omlaag... Huilen

Thanx!

Masja

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 13:08

De wedstrijd is neem ik aan op negen februari! Ik ga namelijk ook meedoen *heb nu al bibbers*

Maar goed. Er is dus niets verplicht. Gewoon nette kleding en een schoon shabrakje is goed. Vlechtjes etc hoeft niet maar mag natuurlijk wel.

Ze krijgt wel een apart punt voor verzorging van de ruiter en verzorging van de pony.

Maarre eigenlijk mogen ponies van buitenaf niet meedoen. Alleen als ze een keer met die pony in de lessen heeft gelopen. Ik zag je ook niet staan op de startlijst. jammer dus.