Wanneer PAVO cup rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Wanneer PAVO cup rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 22:22

Ik zit heel stiekum, een beetje aan pavo cup te denken deze zomer. Ik vind (maar ik ben natuurlijk een "beetje" bevooroordeeld!!) dat mijn paard drie goede gangen heeft, een goed front en uitstraling. Natuurlijk weet ik ook wel dat hij het tegen een redelijk aantal paarden zal afleggen (om maar te noemen: al die professioneel voorgestelde dekhengsten) Maar ik zou het wel leuk vinden een voorronde te proberen. Wat vinden jullie, aan welke eisen, en wat voor een paard moet je hebben om hieraan mee te kunnen doen (redelijkerwijs). Ik wil natuurlijk geen flater slaan!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 11:59

Gewoon meedoen! Al is het maar voor de lol. Ik vond het geweldig om een keer gedaan te hebben.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:13

hoi samsam.
Heb je niet een foto van je paard? dan kunnen we iets m,akkelijker beoordelen.. Haha!

Ik heb ook meegedaan met de pavocup. Eerst de voorronde, waar ik 4e werd met 68 punten. Daarna de halve finale (waar Prakkie hgeel slecht liep). Daar werd ik 24 met 66 (geloof ik) punten. Door dus naar de finale, en daar werd ik 20, met 67,5 punten. Totaal (halve final en finale) ben ik 21e geworden.
Ik mag nu naar de voorronde van het WK jonge rijpaarden. Je weet het dus nooit!!

Je moet er naartoe gaan zonder verwachtingen. Het is maar een moment opname. De 4-jarigen moeten kunnen wijken, dus wel oefenen. Verder gewoon een gezellige dag ervan maken, en net zo tevreden met je paard naar huis gaan, als dat je bent heengegaan... Succes verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:24

Verwacht er niet te veel van. Het niveau is bijzonder hoog en de paarden zijn erg goed. Een hoge klassering hoef je toch niet te verwachten, hoe goed je paard ook is. Die gaat altijd weg naar de KWPN dek-hengsten.
Maar het is wel een leuke ervaring en je ziet en leert een b oel.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:35

Toch valt dat wel mee, hoor Jippie. Bij de 5-jarigen was de eerste KWPN dekhengst pas op de 16e plek geklasseerd. Niet echt een opsteker voor het KWPN.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:17

dat klopt ja, dat was Polansky...

De 1e hengst (maar dan geen goedgekeurde) stond op de 6e plaats.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:07

je kan meedoen met een paard die al l2 is gestart (geloof ik)
Maar er doen bijna allemaal superknollen mee...

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:23

is niet nodig, je hebt geen wedstrijdklassering met het paard nodig

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:40

Klopt maar om een goede kans te maken moet een 4 jarige zeker al M dresuur kunnen lopen, ook om de aanleg voor verzameling te kunnen tonen en de 5 jarigen moeten toch wel Z dressuur kunen lopen. Het klinkt oneerlijk maar heel vaak werkt het wel op die manier, anders krijg je te horen dat je paard te weinig zelfhouding heeft of te weinig draagt enzo.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:47

dat klop idd,wat suzanne F. zegt. Je moet je paard wel ruim voldoende hebben afgericht voor een beetje goede klassering.
Maar voor de ervaring kun je altijd gaan...alleen wel nuchter eronder blijven (en dat is vaak het moeilijkste...)