3 keer per maand wedstrijd, veel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

3 keer per maand wedstrijd, veel?

te vaak
10 (27%)
normaal
25 (69%)
te weinig
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 36


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

3 keer per maand wedstrijd, veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 01:11

zie titel! ik ben benieuwd wat jullie vinden, ik rijd zo´n 3 keer per maand een wedstrijd dressuur. 1 keer op de vereniging zelf en 2 keer buiten.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:13

Kan makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:26

Hangt er vanaf. Niet het hele jaar door, maar als je het in blokken verdeelt kan het makkelijk.

Heel vaak starten vind ik zelf meestal helemaal niet zinvol, tenzij je bijvoorbeeld een heel kijkerig paard hebt die gewoon veel ''kilometers'' moet maken. Als je wedstrijdgericht traint, train je toch anders. Ik probeer mijn wedstrijdperiodes altijd af te wisselen met (lange!) periodes waarin ik vooral aan de basis werk. Dat werpt dan meestal zijn vruchten wel af in de volgende wedstrijdperiode Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:40

Ik start wel eens 4 keer per maand, maar ik heb ook veel periodes dat ik maanden niet start.
Ik heb in juli, augustus en september niet gestart, in oktober 5 keer en sindsdien heb ik nog 1 wedstrijdje gereden.
Ik moet er ook niet aandenken om maand in maand uit achter mekaar door te starten Dromen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:58

Bij een paard dat ervaring moet opdoen en dus op veel verschillende plekken moet komen, vind ik het handig om wat meer door te starten (of een keer naar een clinic of les is ook makkelijk) maar op zich hoef ik niet iedere week op wedstrijd. Ik werk heel erg toe naar een wedstrijd en als ik ieder weekend wedstrijd zou hebben, zou ik niet meer aan de 'gewone' training toekomen. En ik las sowieso wel periodes in dat ik niet start, lekker doortrainen en werken aan andere dingen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:31

Start je elke mand 3x?
dan vind ik het wel wat te vaak..
maar als je de ene week 3x start en de volgende 1 of 2x keer dan kan het prima hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:35

Het ligt een beetje aan je manier van trainen. Thuis werk ik alleen aan de basis. Als ik weet dat ik een wedstrijd in het verschiet heb pas ik mijn training daar op aan. Als ik te veel wedstrijden in een maand zou hebben stagneert de basistraining een beetje en dat vind ik jammer.
Ik las ook regelmatig grote periodes in dat ik niet start om dan thuis weer lekker door te kunnen trainen. Als je training thuis in orde is heb je ook niet zo veel wedstrijdjes nodig voor je wp's.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:18

Zelf zou ik dat niet doen, volgens mij zou me pony op een end gaan staken als ie de trailer zou zien Haha! Nee, ik start maar 1 keer in de maand, en soms een paar maanden niet. Bevalt prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:38

Ik ken er genoeg die elke week gaan.
Zelf vind ik dat niet fijn.
In de winter ga ik hooguit 1x per maand. Vaak nog minder
In de zomer 1x in de 2/3 weken.
Mijn vriend heeft ook hobbies, dus alleen maar op concours rondhangen vind ik voor hem dan ook niet echt eerlijk.
Maar als jij en je omgeving dat wel graag doen, wat let je Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:53

In de winter start ik hooguit 1 x per maand, in de zomer wel vaker. Nu heb ik ook al weer 7 weken niet gestart.

Ik vind het wel redelijk veel, maar als jij het leuk vindt, vooral doen.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:00

ik zat te twijfelen tussen normaal en veel. Heb uiteindelijk maar voor normaal gekzoen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:21

Ik heb niet gestemt, omdat ik het moeilijk vind om te zeggen of het veel is of niet.

Wij gaan meestal 1x per maand weg, in de winter. Dan gaan mn zus en ik om de beurt. Dan komen er nog wedstrijden bij die op stal gehouden worden. Alleen in de winter, 1 x per maand.

Verder houden we ook nog wel eens een winterstop. Met echte kou gaan we niet graag weg. Mietjes he?!
Plus mn ouders hebben allebei wisseldiensten dus we kunnen ook niet ieder weekend.

In de zomer gaan we wel wat vaker. Maar maximaal iets van 3x per maand. En dat dan niet elke maand.

Zou blijf ik het ook nog leuk vinden.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 20:26

bedankt voor de reacties. mijn paard is niet meer jong (11) en ik start bijna elke maand 3 keer. zelden 1, 2, of 4 keer. ik train gewoon wat ik op dat moment nodig vind. ik ga niet omdat ik wedstrijd heb anders trainen ik train gewoon zwakke punten en vooral de basis dingen. mijn paard gaat met erg veel plezier de trailer in (hij loopt altijd in zijn eentje naar binnen) en is als hij ingevlochten is meestal vrolijk! ik vroeg me gewoon af wat jullie vonden.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:58

Ik ga in het buitenseizoen zowat iedere week en soms zelfs wel 2x per week. In de winter start ik bijna alleen maar onderlinge wedstrijden. Dan is het wedstrijdrust, niet omdat ik dat wil, maar omdat mijn paarden gruwelijk kijkerig zijn binnen en ik veel te veel kilometers moet reizen om ergens binnen 1 proefje te rijden. Het zou wel goed voor de ervaring van de paarden zijn, maar dat heb ik er niet voor over. Doe mij het buitenseizoen maar.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:42

Probeerde zelf altijd ca. twee keer per maand te starten (mijn record staat nog steeds op 4 wijdstrijden in 6 dagen) was wel een beetje overdreven maar het was allemaal zo lekker dichtbij. Wel ideaal dat je vlechten wel een dagje kunnen blijven zitten dus scheelt het wel in het werk. ( van vrijdagavond t/m zondag)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:42

Probeerde zelf altijd ca. twee keer per maand te starten (mijn record staat nog steeds op 4 wijdstrijden in 6 dagen) was wel een beetje overdreven maar het was allemaal zo lekker dichtbij. Wel ideaal dat je vlechten wel een dagje kunnen blijven zitten dus scheelt het wel in het werk. ( van vrijdagavond t/m zondag)

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:27

Ik start mijn paarden iedere week indoor. In de cross mogen ze van mij max 3 a 4 weken achter elkaar lopen, en nu ze in het Z gaan lopen mogen ze dat ook niet meer sgw. Dan is 2 weken achter elkaar echt max.

Echter gewone dressuur en springwedstrijden doe ik ook wekelijks met 5 paarden, gaat prima ze raken eraan gewend en worden er dus niet moe van. Om de zoveel weken hebben ze eens een weekje vrij.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:47

in de winter start ik 1x per 6-8 weken of nog minder, vaak alleen de 3 rayonwedstrijden, meer heeft toch geen zin, hij vertikt het om in n vreemde bak te lopen, en denk dat als dat 3 jaar fout gaat het t 4e jaar echt niet ineens goed gaat!

dus in de zomer start ik iedere 2/3 weken en soms ook weer ff niet, rij vaak 10-15 wedstrijden per jaar

met mn pony ging ik t liefste iedere week!

maar daar ging je op zitten, werkte je los en ze was er voor je!altijd!en dan is het plezierig om te rijden!Oke ook zij sprog soms opzij of had een slechtere dag, maar ze deed haa best,m Quentin is iedere keer zo'n gedoe, eerst ff vechten, dan pas rijden, en ja dan is t vanzef minder leuk!

ga van t voorjaar met 2 paarden starten, maar dn niet op 1 dag, ga een 3 jarige, nu dus 4 jaar, uitbrengen in de B voor iemand anders, en Quentin rij ik als t kan 2 proeven per wedstrijd(1x wassen 1x vlechten 1x vechten voor t rijden en wel 2x proefje rijden!)
normaal wilde ik dat niet, dan stoopte hij na de 1e proef, maar wil dat komende zomer wel gaan doen.
en die jonge merrie, ja ben benieuwd, ze is nu ongeveer B klaar dus ja we zullen wel zien, ga volgende week voor t eerst in een vreemde bak rijden met haar, dus weet niet hoe ze zal reageren op andere paarden en op een vreemde omgeving!

maar als je paard het aan kan en jij vind het leuk(en je omgeving vind het ook leuk!)dan kan je als je wil zelfs ieder weekend gaan!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:26

runningkawa schreef:
Ik ken er genoeg die elke week gaan.
Zelf vind ik dat niet fijn.
In de winter ga ik hooguit 1x per maand. Vaak nog minder
In de zomer 1x in de 2/3 weken.
Mijn vriend heeft ook hobbies, dus alleen maar op concours rondhangen vind ik voor hem dan ook niet echt eerlijk.
Maar als jij en je omgeving dat wel graag doen, wat let je Lachen



ik ook ongeveer, soms in de winter nog wel minder, ligt aan de periode ja!
heel verschillend, maar om nu elke week of elke maand zoveel te starten! vind ik een beetje te!
oververslaaft denk Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:53

reddytobias schreef:
[

ik ook ongeveer, soms in de winter nog wel minder, ligt aan de periode ja!
heel verschillend, maar om nu elke week of elke maand zoveel te starten! vind ik een beetje te!
oververslaaft denk Haha!
[/quote]


routine of wedstrijdritme heet zoiets.
Laatst bijgewerkt door Merel Blom op 14-01-03 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:06

het kan makkenlijk alleen niet te lang inrijden raad ik je aan en wel elke dag wat gaan oefenen dus niet zomaar een dag dat het paard stil staat want dan krijgt hij spierpijn .

p.s. zelf rij ik 4 wedstrijden in de maan januari. !!!!!!!!!!!!!!!
en ook in februari

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 10:12

Ik heb niet gestemd omdat ik me dan door mijn emoties laat leiden... *LOL*
Aaaah ik wil ook!!!

Nou ja eerst die uitzaaiingen uit mijn longen, en als er dan ooit een periode komt waarbij ik weinig tot geen chemokuren heb, kan ik eventueel een startkaart aanvragen.

De vraag is alleen of die periode ooit komt, wanneer en voor hoe lang.
Maar al zou ik maar eens in de drie maanden kunnen starten op een nauwelijks goed getraind paard, we beginnen toch maar in de b en het gaat om het idee. Haha!

Het idee dat ik iets doe dat ik al vanaf mijn tiende jaar heb gewild:
een officiele wedstrijd rijden met een eigen paard, met startkaart dus. Pling

Mocht dit ooit gebeuren dan hoef ik niet eens naar de L toe.
Het gevoel alleen al dat het gelukt is.
Dat mijn droom uitgekomen is... Party!!

Snappen jullie nu hoe ik na die tegenslag van laatst toch weer zeg bij de volgende chemo:
"Ik zal er zijn"?
Kotsen en balen van de pijn
alsof de chemo hakt
in een open wond
maar op de achtergrond
een vrouwtje met teddyberen-vacht
zij
die altijd op mij wacht
die mij altijd weer
overtuigen kan
van de zin
van het nut ervan
zou ik nog energie hebben
is er voor ons nog tijd?

voor haar win ik eerst
de chemo-wedstrijd... Lovers

Dorine. Knipoog