springen met E-pony bij de paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

springen met E-pony bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 20:03

Wil misschien gaan springen. Maar ik wordt dit jaar 18 dus zou ik bij de paarden moeten gaan starten. Gelukkig is het een grote E- pony (156,5)Iemand hier ervaring mee?

[Edit] titel [/edit]

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:19

Nope ik doe alleen aan dressuur met mijn e-tje. Dat bevalt goed, maar springen is ie niet goed in....

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:42

de broer van een vriendin van mij springt met zijn e-pony L bij de paarden.en een andere vriendin van mij die spring M bij de paarden en heeft nog vaak prijs ook.ze gaat nu bijna naar t Z

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:11

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee. Ken wel verschillende mensen die met hun pony bij de paarden starten. Een vriendin start met haar E-pony zelfs Z bij de paarden.
Kijk de afstanden tussen de dubbels zijn gewoon wat groter en het parcours staat 10 cm hoger dan bij de E-pony's maar voor de rest is er geen verschil!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:31

Ik ga dat ook doen, i8k wordt dit jaar 18, en Maxie is 1.56. Ik heb nu een startkaart, en als ik mn dressuurpuntjes heb ga ik springen. Moet best kunnen hoor! Het is soms wel moeilijk met de afstanden, je moet echt al lekker kunnen schakelen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:39

het lijkt me wel moeilijk hoor, het ligt ook wel een beetje aan je pony natuurlijk.
mijn pony kan heel goed springen. in de sprinles zit ik met verder alleen maar paarden, dus alles op paarden afstanden. dat is soms wel vervelend,dan komt hij niet goed uit. hij springt het dan wel goed maar toch niet helemaal top.
ik weet niet hoe dat bij jou pony is?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:51

ik ken wel wat E pony's die verder gegaan zijn bij de paarden, en die deden het zeker niet slecht! Ken er eentje die kringkampioen werd bij de SGW geloof ik.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:57

Ik ga dit jaar ook starten bij de paarden met mijn E, in het L springen. Ze heeft een ruime galopsprong, dus ik heb niets te vrezen, ze is ook KWPN gefokt.
Als je pony een krabbel galopsprong heeft kan het echter wel een probleem worden.
Er was geloof ik ook een E pony die op Grand Prix niveau meesprong, Little Elk of zoiets, ik weet het niet precies.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:08

citaat van mij van een tijdje terug, en ik sta daar nog steeds volledig achter.
Citaat:
Ik vind al dat gedoe over E ponies bij de paarden wel wat overdreven om eerlijk te zijn. Een paard van 1.56 liep 10 jaar terug gewoon bij de paarden mee zonder dat daar zo over gepraat werd. Die paar centimeter maken echt niet zo veel uit. In de jaren '60 liep er in Engeland een Cob mee in de internationale springsport en die won destijds alles (Stroller van Marion Coakes(?)); Jappeloup van Pierre Durand won de Olympische Spelen in Seoul en was ook maar 1.55 m. Het was trouwens een kruising draver * volbloed!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:00

Heej hallo e-pony's zijn eigenlijk geen pony's maar paarden hoor! e-pony is een nederlandse uitvinding omdat de jeugd langer werd en te groot was voor een d maar nog niet bij de paarden wou gaan rijden.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:04

Little Elk was van Jenny Zoer, dus dan zou ik dat moeten weten als t een E was (kom er heel vaak op stal)... Hmz, zal t eens navragen.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:00

Als jij dit jaar 18 wordt, mag je dit jaar nog starten bij de pony's.
Je mag namelijk bij de pony's wedstrijden blijven rijden tot en met het jaar dat je 18 wordt.

Het jaar dat je 19 wordt, moet je dus over naar de paarden.

en het is wel te doen hoor! Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 00:24

Gewoon doen hoor, zeker als ie een ruime galopsprong heeft levert het geen echte problemen op. En internationaal staan die kleintjes ook hun mannetje wel. Jappeloupe en Queen of Diamonds waren ook van die kleintjes maar sprongen echt als de besten. Little Elk was ook niet groot en zo zijn er nog wel meer. Wat dacht je van dat braziliaanse paardje dat twee keer de derby van Eindhoven heeft gewonnen. Stokmaat 1.54 geloof ik en begonnen voor de schillenkar op de vuilnisbelt totdat die gekke braziliaan eens ging kijken of ie ook kon springen.... hihi what a story

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 10:44

en je hebt toch ook een braziliaan die op een E pony reed, een karrepaard was het vroeger, nou loopt gewon internationaal
enne die van chantal Mechelenbrink(3x Z)
de mijne zou het ook wel kunnen qua afstanden,bij de pony's is alles te krap voor mij! alhoewel tobias maar 1.54 is en niet super groot toont, maar is gewoon heel ruim! schakelen gaat erg goed dus wat dat betreft kan het wel! denk alleen niet dat ie de hoogte aankan!

oh zie net dat annegti ook over dat paardje had! 2 jaar geleden had ik hem nog op JA gezien,toen vertelden ze dat verhaal ook! heb zelfs nog een handtekening van die vent!
geweldig mannetje is dat!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:23

Van gansewinkels' Mumu heet dat braziliaanse paardje...heb ik nog geaaid een keer in Zuidlaren (was in 98 Lachen )

Ik dressuur met de pony bij de paarden, en ken wel mensen die ook springen. Schijnt zeker te doen te zijn.
Ik vind het best jammer dat ik twee jaar terug bij de pony's niet ben gaan springen, dan had ik nu met m'n merrietje misschien ook wel gedurfd bij de paarden...nu vind ik die meter toch wel erg hoog. (ik , niet dat m'n paardje het niet zou kunnen) Maar who knows....misschien probeer ik het ooit nog wel.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:05

En wat te denken van Jappeloup! Olympisch goud in Seoul en eigenlijk ook maar net een paard (1,57 of 1,58 of zo)!
Veel succes en plezier op de wedstrijden!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:30

Ik weet niet wat ze gewonnen heeft of onder wie,maar er stond laatst in De Strengen ook een stukje over Miss Hans. Dit paardje had een belangrijke wedstrijd voor jonge paarden gewonnen,tussen de bekende jonge KWPN-hengsten.En dat terwijl ze maar 1.56m hoog is.Ze schijnt dan wel een gigantische galop te hebben,maar t is wel duidelijk dat het niet van de stokmaat afhangt of een paard goed kan springen of niet.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 17:29

Wij zijn nu op zoek naar een grote arabier (en hebben er waarschijnlijk één gevonden) van 1.57m. Ze is nu M-springen bij de pony's. Wij willen met haar gaan starten bij de paarden. Moet te doen zijn.
Haar vader (Alexander) is Z-springen bij de paarden, en dat terwijl hij zelf maar 1.52m. hoog is !!!!! Zegt dus niks. Moet te doen zijn.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:17

Kzit er ook aan te denken om mijn pony straks bij de paarden te starten.. Hij heeft een hele grote galop met veel afdruk dus het moet wel te doen zijn Lachen... k rij hem denk eerst nog naar het Z of ZZ bij de ponys en dan straks in het M bij de paarden starten... maar ik zit nog te twijfelen... of ik er nog een paard bij koop (me ouders dan Haha!) en dan deze nog tijdje bij de ponys en later ook bij de paardne of me pony verkopen en nog een paard derbij... ik zie wel ff hoe hij straks gaat.. want het is toch wel een uitdaging vind ik Haha!... vooral bij mijn pony met zo karakter.. :S