Minpunten, de nut ervan? En verslagje wedstrijd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Minpunten, de nut ervan? En verslagje wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 19:33

Omdat ik 16 ben mag ik niet meer bij de pony's rijden. De 22e had ik de laatste wedstrijd bij de pony's. Deed ik mee op Shalan en ben ik 5e geworden van de 12 met 171 punten.

Gisteren had ik mijn eerste wedstrijd bij de paarden, ook op Shalan ookal is dat een pony. Een veel leukere proef gereden en het ing ook wel redelijk. Het gaat nog niet helemaal goed want Shalan is vaak snel druk en ik rijd niet goed genoeg om haar tussen de oefeningen door heel rustig te krijgen. In de les lukt dat wel.

Er reden er maar 5 mee maar een paar daarvan reden ongeveer langer dan dat ik besta.
Ik ben 3e geworden met 155 punten. Maar met maar 5 punten verschil met de eerste en wel 11 met de 4e (zelfs 33 met de laatste). Degene die 4e was geworden had 146 punten maar -2. dus 144 punten.

Maar wat is het nu van minpunten. Je haalt toch een bepaald punt voor een onderdeel en als het wat minder is dan haal je een wat lager punt. Ze had een 6 gekregen voor de volte in galop maar daar was dus 2 vanaf getrokken. (was in draf gevallen) Maar dan tellen ze door met die 6 en trekken ze het er nog aan het einde af! Waarom niet metteen? Ze had toch een 4 voor dat onderdeel en geen 6?

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:33

omdat je dan dus weet dat je figuur anders een 6 waard was, maar door de fout gaan die punten er toch af. Verder mag je tot je 18e bij de pony's rijden!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:44

Jaa ik wou net zeggen je mag tot je 18e bij de pony's rijden hoor.. Verward

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 00:18

Maar ik rijd op manegepony's bij een manege. Daar mag je tot je 16 bij de pony's rijden. Sorry, was ik vergeten te zeggen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:00

Eigenlijk mogen er geen punten afgetrokken worden als je paard uit galop valt. Dan had het een lager cijfer moeten zijn. Wie weet had de jury het cijfer al voordat de oefening af was. Maar eigenlijk mag het niet.

De reden voor minpunten is eigenlijk als je de verkeerde kant oprijd of als je paard staakt. Dan kan je minpunten krijgen.